Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Inget Svenskt Tal på DVD

Startat av E, 3 juni 2018 kl. 10:31:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten


E

#16
Har Den lilla Pandan svenskt tal på DVD, eller har den ens släppts på DVD i Sverige

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 24 november 2019 kl. 20:47:46
Har Den lilla Pandan svenskt tal på DVD, eller har den ens släppts på DVD i Sverige
Såvitt jag vet har Den lilla pandan inte släppts överhuvudtaget på DVD i Sverige; vare sig med eller utan svensk dubb. :(

Den verkar bara ha släppts på VHS vid ett par tillfällen, och sen aldrig mer - väldigt tråkigt.

gstone

 Natt på Museet har ingen svenskt tal på Blu Ray utgåvan <1 :(

Discshop isar en photoshoppade blid av baksidan som har svenskt tal på sin sida. Så det är bokstavligen falsk marknadsföring !! >:(

Årkar dock inte klaga på siten.

Inte värt besväret
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2020 kl. 15:31:56
Discshop isar en photoshoppade blid av baksidan som har svenskt tal på sin sida. Så det är bokstavligen falsk marknadsföring !! >:(

Jag är jävligt säker på att den bilden inte är photoshoppad, det kanske bara är lite svårare att få igång det svenska ljudspåret på den här än vad det brukar vara på andra filmer. Det är precis samma beskrivning och bilder på Cdon.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 februari 2020 kl. 16:01:49
Jag är jävligt säker på att den bilden inte är photoshoppad, det kanske bara är lite svårare att få igång det svenska ljudspåret på den här än vad det brukar vara på andra filmer. Det är precis samma beskrivning och bilder på Cdon.

Min utgåva är ju exakt likadan, men med baksidestext på bara ett engelska och engelska lista som enda språk !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2020 kl. 16:12:56
Min utgåva är ju exakt likadan, men med baksidestext på bara ett engelska och engelska lista som enda språk !

Var fick du den ifrån?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag har Natt på muséet på Blu-Ray, och jag är nästan hundra på att min utgåva har svenskt ljudspår.

Däremot är det förstås möjligt att det funnits mer än en utgåva i handeln, så att tidiga utgåvor kan ha saknat svenskt ljudspår - det har ju hänt förut, bland annat med Fantasia, så det är ingen omöjlighet att det blivit fel vid den första upplagan.

Vilka ljudspår finns att välja på om du från huvudmenyn går in på Audio (eller vad det nu heter på just den filmen)?

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2020 kl. 10:31:35
DISCSHOP ! samma sidanm där den FALSKA bilden var

Bilden är inte falsk. Det finns verkligen en utgåva som ser ut som bilden visar. Det finns ett exemplar till salu på Tradera här:
https://www.tradera.com/item/341026/387968699/natt-pa-museet-bluray-ny-inplastad
Vad jag kan se överensstämmer fotot av baksidan helt med bilden på Discshop.

Men det kan ju hända att Discshop har skickat fel till dig, så att du har fått en importversion, gammal utgåva eller liknande. Ta kontakt med Discshop så kan de säkert lösa problemet.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 februari 2020 kl. 12:12:40
Bilden är inte falsk. Det finns verkligen en utgåva som ser ut som bilden visar. Det finns ett exemplar till salu på Tradera här:
https://www.tradera.com/item/341026/387968699/natt-pa-museet-bluray-ny-inplastad
Vad jag kan se överensstämmer fotot av baksidan helt med bilden på Discshop.

Men det kan ju hända att Discshop har skickat fel till dig, så att du har fått en importversion, gammal utgåva eller liknande. Ta kontakt med Discshop så kan de säkert lösa problemet.

Jag fick den svenska Blu Rayn. För namnet på filmen är på svenska och det står språk på baksidan. Fast det enda språket är ENGELSKA och sammanfattningen av handlingen är på engelska. Om det var Imoprt version skulle det ju sått "languages" och inte språk och Blu Rayn SKULLE INTE heta "Natt på Museet" UTAN Night at the Museum  !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2020 kl. 15:31:58
Jag fick den svenska Blu Rayn. För namnet på filmen är på svenska och det står språk på baksidan. Fast det enda språket är ENGELSKA och sammanfattningen av handlingen är på engelska. Om det var Imoprt version skulle det ju sått "languages" och inte språk och Blu Rayn SKULLE INTE heta "Natt på Museet" UTAN Night at the Museum  !
Finns det inga fler ljudspår än engelska på själva skivan heller, om du kollar i menyerna på Blu-Ray-skivan?

Antingen är det så att du fått en äldre utgåva av den svenska Blu-Rayen, eller också har du fått en felaktig äldre upplaga; så att den första upplagan saknade svenskt ljudspår men alltså korrigerades till senare upplagor. Oavsett vilket bör du ju absolut kunna byta till den rätta utgåvan, om du kontaktar Discshop.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2020 kl. 15:52:33
Finns det inga fler ljudspår än engelska på själva skivan heller, om du kollar i menyerna på Blu-Ray-skivan?

Antingen är det så att du fått en äldre utgåva av den svenska Blu-Rayen, eller också har du fått en felaktig äldre upplaga; så att den första upplagan saknade svenskt ljudspår men alltså korrigerades till senare upplagor. Oavsett vilket bör du ju absolut kunna byta till den rätta utgåvan, om du kontaktar Discshop.

Jag har inte testate den än,  Men brukar baksidan ljuga ? Och kan det inte lika g'rna vara så att dom nyare Blu ray utgåvorna av filmen inte har svenskt tal medan dom första hade det låter troligare ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2020 kl. 15:58:00
Jag har inte testate den än,  Men brukar baksidan ljuga ? Och kan det inte lika g'rna vara så att dom nyare Blu ray utgåvorna av filmen inte har svenskt tal medan dom första hade det låter troligare ?

Ja, det händer ibland att specarna på baksidan är felaktiga eller ofullständiga.

  • Om du inte redan har brutit plasten, ring först Discshop och stäm av med dem hur du ska göra.
  • Om du redan har brutit plasten kan du lika gärna spela skivan och kolla om den inte har svenskt tal trots allt, fast det inte står på omslaget.