Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Familjen Addams ?

Startat av gstone, 24 april 2019 kl. 23:32:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Gillar någon här Familjen Addams ?

Dom ska göra en ny film i höst.

Jag hoppas Greta Thunberg är svensk röst till Onsdag.

Benjamin Wahlgren kan nog vara bra som Pugsley.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Inte särskilt förtjust i "ny-versioner" av redan existerade manus och teman. Särskilt inte när man försöker göra pengar på lättsåld publik bara för att orginaltitlarna sålt som smör eller varit populära under 90-talet. Ungefär som Marvel gör nuförtiden så är jag inte något fan heller utav denna. Kollade trailern snabbt och animeringen såg tråkigt gjord ungefär något som en hobby animerare kunnat slängt ihop på några månader. Fåtal detaljer på animeringen med inlagda "jokes" som gjorde trailern lite cringe. Gillade inte alls rösterna men tema soundtracket var väl godkänt.

Sedan undrar jag en sak... 
https://www.youtube.com/watch?v=c95edsw17QE
Youtube känns väldigt riggat  :-\ är det en enda film någonsin som kommit det senaste som faktiskt fått mer thumbs down än vad den fått likes?  Eller trycker folk bara like på allt dom ser oavsett om det är bra eller dåligt..

Blir till att aldrig se på den här filmen, njuta av tiden från 90-talet när man såg den tecknade Familjen Addams från 1992 och inse att man blivit en gammal svårsåld surgubbe.  :)

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 25 april 2019 kl. 00:19:57
Inte särskilt förtjust i "ny-versioner" av redan existerade manus och teman. Särskilt inte när man försöker göra pengar på lättsåld publik bara för att orginaltitlarna sålt som smör eller varit populära under 90-talet. Ungefär som Marvel gör nuförtiden så är jag inte något fan heller utav denna. Kollade trailern snabbt och animeringen såg tråkigt gjord ungefär något som en hobby animerare kunnat slängt ihop på några månader. Fåtal detaljer på animeringen med inlagda "jokes" som gjorde trailern lite cringe. Gillade inte alls rösterna men tema soundtracket var väl godkänt.

Sedan undrar jag en sak... 
https://www.youtube.com/watch?v=c95edsw17QE
Youtube känns väldigt riggat  :-\ är det en enda film någonsin som kommit det senaste som faktiskt fått mer thumbs down än vad den fått likes?  Eller trycker folk bara like på allt dom ser oavsett om det är bra eller dåligt..

Blir till att aldrig se på den här filmen, njuta av tiden från 90-talet när man såg den tecknade Familjen Addams från 1992 och inse att man blivit en gammal svårsåld surgubbe.  :)

Jag håller inte med.

Filmen har alltid gjort baserad på tidigare existerande material.

Jag tycker den värkar bra. Det är ju från Regissören av Sausage Party som den är nog bra.

Tycker att dom vald superbra röster. Charlize Theron, Bette Middler och Chloë Grace Moretz är ju med i rollistan.

Den är ju inte baserad på den tecknad serien från 90-Talet.

Utan tidning serierna från 50 talet som gick the New Yorker.

Hoppas dom får bra svanska röster med. Hoppas Sarah Dawn Finer är Morticia och Robert Fux  Gomez.

Jag vill ha kändisar ? och inte bara som skådspelare som den tecknad serien på Cartoon Network,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Denna ser jag gärna och ska bli kul och se.  ;D

gstone

Kommer den här filmen gå på bi i Sverige ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 29 maj 2019 kl. 19:06:23
Kommer den här filmen gå på bi i Sverige ?
Det verkar så ja. Den här trejlern kom ut för ett tag sen:


https://youtu.be/ZGE6T97KrgY
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 maj 2019 kl. 20:02:42
Det verkar så ja. Den här trejlern kom ut för ett tag sen:


https://youtu.be/ZGE6T97KrgY

Jag visit inte att det fanns en Svensk trailer.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Houba !

Elios

Verkar vara en intressant film. Får se om Andreas Nilsson återvänder som Gomez.  ;D

TonyTonka

Någon som känner igen någon av rösterna i trailern? Jag tror det kan vara Roger Storm som är berättaren och Joakim Jennefors som är Fester. :)

Jag är väldigt osäker, men Gomez låter något som Christian Fex. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2019 kl. 21:21:53
Någon som känner igen någon av rösterna i trailern? Jag tror det kan vara Roger Storm som är berättaren och Joakim Jennefors som är Fester. :)

Jag är väldigt osäker, men Gomez låter något som Christian Fex. ^^

Det kanske är ny ny person som aldrig dubbat förutom. Jag tycker det vore kul om någon Komiker spelade Fester och någon MusikalArtist Gomez.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det verkar som SF studios släpper filmen i Sverige. Då antar jag att Eurotroll dubbar den. SF Studio brukar det ju alltid var lät att få credits från.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Ja, det är Svensk Filmindustri/SF Studios som distribuerar Familjen Addams i Skandinavien. Därmed kan man nog vara 99% säker på att Eurotroll dubbar/har dubbat filmen, då SF i stort sett alltid anlitar dem. :)

Dessbättre brukar SF också som enda distributör ha den goda smaken att nästan alltid på eget bevåg skicka creditlistor till mig nästan direkt  som filmerna är färdigdubbade, så att jag brukar få credits några veckor innan premiären på respektive film. Det är alltså enda distributören där jag inte själv måste maila och hålla på, utan de brukar skicka dubbcredits till mig utan att jag behöver be om det.

gstone

Jag hoppas att det är några barn kändisar som spelar Onsdag och Pugsley !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.