Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Loppis / Second Hand

Startat av gorehound, 6 september 2012 kl. 14:23:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

Jag är nog inte ensam om att ha intresse för loppis på det här forumet. För tillfället så söker jag konstant efter gamla tecknade filmer, mestadels de ifrån Wendros och TREFA Video. Men jag söker också gärna efter andra lite mer obskyra releaser. Att dra runt på loppis är otroligt roligt, speciellt när man hittar en raritet :D Har någon på forumet möjligtvis gjort ett fint loppisfynd nyligen? Dela gärna med er i den här tråden isåfall, tyckte det kunde vara roligt.

Senaste tillskottet till min samling:
Superted - TREFA Video
Blackstar - Select Video
Lady Lovelylocks - TREFA Video
My Little Pony - Ett Äventyr - SF Transfer
Nisse - TREFA Video

Bild

TonyTonka

Om Second Hand-butiker också får räknas så har jag en del Musicservice-filmer som jag köpt på olika Second Hand-butiker. Ska för övrigt till Second Hand på Lördag, samma dag som min födelsedag.

Jag hittade också första volymen Scooby-Doos Otroliga Tävlingar/Sportfånarna (Laff-A-Lympics) på en marknad för ungefär 4 år sedan (2008)
Den verkar vara ganska sällsynt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gorehound

Tycker också att Second Hand borde räknas in, så jag ändrar lite i rubriken ;)

Linnzy

Oh ja loppis, marknader och second hand...älskar det. Tyvärr har jag inte tid att åka på sånt så ofta pga mkt ansträng ekonomi....(dock har jag svårt för att hålla fingrarna i styr på tradera :P )

Minns forfarande mitt absoluta bästa loppis-fynd det var när jag helt plötsligt av en slump på Röstånga-marknad fann en VHS med Candy Candy för ynka 20 spänn......

Nyligen var jag på en loppis och fann en MLP vhs (Tillbaka igen) som jag inte hadeförinnan...tyvärr fungerar inte bandet så bra dvs min video bara spottar ut det efter ca 2 sekunders spelning...vilken miss..meeen jag hade lyckats pruta ner filmen från 5 kr till 3 ...hahaha hade nämligen inte mkt mera med mig :P och dock har jag just de episoderna på inspelningsband redan så det är ju inte heeela världen..


Men det allra senaste fyndet jag gjort är Jem and the Holograms 1:a vhs:en

gorehound

Citat från: Linnzy skrivet  6 september 2012 kl. 17:46:41Minns forfarande mitt absoluta bästa loppis-fynd det var när jag helt plötsligt av en slump på Röstånga-marknad fann en VHS med Candy Candy för ynka 20 spänn......
Härligt fynd, Candy Candy skulle jag vilja hitta originalutgåvorna av. :D

Citat från: Linnzy skrivet  6 september 2012 kl. 17:46:41Nyligen var jag på en loppis och fann en MLP vhs (Tillbaka igen) som jag inte hadeförinnan...tyvärr fungerar inte bandet så bra dvs min video bara spottar ut det efter ca 2 sekunders spelning...vilken miss..
Usch, det där är nog det värsta som finns när man samlar gamla VHS-band, det är lite hit or miss av det hela. Låter som bandet har trasslat sig om kassetten stängs av efter några sekunder. Pröva att skruva upp kassetten och se om du kan hitta felet. I värsta fall blir du nog tvungen att klippa den delen av rullen som är mest skadad.

Linnzy

Citat från: gorehound skrivet  6 september 2012 kl. 20:26:42
Härligt fynd, Candy Candy skulle jag vilja hitta originalutgåvorna av. :D
Usch, det där är nog det värsta som finns när man samlar gamla VHS-band, det är lite hit or miss av det hela. Låter som bandet har trasslat sig om kassetten stängs av efter några sekunder. Pröva att skruva upp kassetten och se om du kan hitta felet. I värsta fall blir du nog tvungen att klippa den delen av rullen som är mest skadad.

Ja jag öppnade och kollade, den var lite skrynklig men inte trasslig precis....drog ut den lite och testade igen men funkade inte. ska överlämna den till min far när jag träffar han nästa gång...han är lite utav en vhs-expert.... Det är också i början av bandet så om en klippning behövs är det nog ingen större fara...meeeen tänker inte ge mej på det själv.....^_^

Jo orginalutgåvorna av CC...vilken dröm!

gorehound

Har varit ute och fyndat lite i helgen. Senaste tillskottet till min VHS-samling är följande:

Kalle Anka, Pluto och Knattarna på Äventyr - Walt Disney Home Video
Superted 2 - TREFA Video
Superted 3 - TREFA Video
MASK 2 - TREFA Video

Bild: http://i46.tinypic.com/1zcjqc7.jpg

Daniel Hofverberg

Intressant. Var Kalle Anka, Pluto och Knattarna på äventyr en av de många kortfilmssamlingarna som gavs ut på engelska med svensk text, eller råkar det vara dubbat? Just den titeln känner jag ärligt talat inte till.

Tyvärr är det inte så lätt att göra några större fynd här i Skellefteå på den här fronten - det är ont om loppisar här, och second hand-butikerna har sällan alltför mycket; fast jag brukar försöka uppsöka de second hand-butiker som finns nån gång då och då. Och visst gör man fynd ibland, men det är ganska sällsynt.

Förra veckan råkade jag dock hitta åt alla (?) VHS-filmerna som släpptes med Lyskompisarna (The Glo Friends); d.v.s. ena inslaget från My Little Pony 'n Friends. Där har ju bara en enda film släppts på DVD (till råga på allt med vinjetten bortklippt), medan resterande volymer bara gavs ut på VHS under 1990-talet.

gorehound

#8
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 september 2012 kl. 08:53:06
Intressant. Var Kalle Anka, Pluto och Knattarna på äventyr en av de många kortfilmssamlingarna som gavs ut på engelska med svensk text, eller råkar det vara dubbat? Just den titeln känner jag ärligt talat inte till.
Har tittat lite på bandet och det stämmer att det är de engelska originalavsnitten, däremot finns det ingen svensk textning av någon anledning. Avsnitten verkar också vara ifrån ett tyskt program eller så eftersom det är tysk text precis i början.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 september 2012 kl. 08:53:06
Förra veckan råkade jag dock hitta åt alla (?) VHS-filmerna som släpptes med Lyskompisarna (The Glo Friends); d.v.s. ena inslaget från My Little Pony 'n Friends. Där har ju bara en enda film släppts på DVD (till råga på allt med vinjetten bortklippt), medan resterande volymer bara gavs ut på VHS under 1990-talet.
Lyskompisarna låter som det var ett rikigt bra fynd, har själv bara sett några enstaka episoder ifrån den serien. :)

TonyTonka

Det kanske inte räknas eftersom att det inte är dubbat, men förra veckan köpte jag en Harry Potter box med filmerna 1-4 i två disc på varje film (totalt 7 diskar) för bara 30 spänn på ett second hand  ;D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gorehound

Var ute och fyndade lite på bakluckeloppis i helgen! Blir alltid lika glad varje gång man får syn på de där äldre tjockis-fodralen, hehe! ;D

Bild: http://i48.tinypic.com/2gsg7df.jpg

Bananmannen - TREFA/Esselte (1985)
Looney Tunes Video Show 11 - Warner Home Video (1984)
Mr. Magoo 3 - Scand Video (198?)
Wuzzlarna i Hollywuz - Disney Home Video (1985)

Linnzy

Citat från: gorehound skrivet 15 oktober 2012 kl. 02:13:01
Var ute och fyndade lite på bakluckeloppis i helgen! Blir alltid lika glad varje gång man får syn på de där äldre tjockis-fodralen, hehe! ;D

Bild: http://i48.tinypic.com/2gsg7df.jpg

Bananmannen - TREFA/Esselte (1985)
Looney Tunes Video Show 11 - Warner Home Video (1984)
Mr. Magoo 3 - Scand Video (198?)
Wuzzlarna i Hollywuz - Disney Home Video (1985)


Ååååh wuzzlarna! Älskade dem men jag kan knappt komma ihåg dem, vet att jag hade en sagobok och introsången har jag sett många ggr ( förnodligeb som reklam) ....

Daniel Hofverberg

Ja, Wuzzlarna var minsann en väldigt bra serie. Jag har själv alla fyra VHS-volymerna som släpptes i Sverige, som tillsammans innehöll alla utom ett avsnitt av serien (ett enda avsnitt dubbades aldrig av någon outgrundlig anledning).

Jag har länge tänkt att digitalisera alla volymerna, sammanställa dem i rätt ordning och göra riktiga fina DVD:er av serien, men än så länge har det tyvärr inte blivit av...

Vivi Båvner

Jag vill uppmuntra er att använda http://Bjussa.se[/b]]http://Bjussa.se för begagnade prylar ni inte själva vill ha/inte behöver sälja/men inte heller vet vem där ute som kan vara intresserad av dem ...

Många ovanliga saker har hittat nytt hem tack vare sajten. Kanske ni fyndar saker själva som bortskänkes. Gratis i alla led. Smart för plånkan och miljön   8)

Vivi Båvner

eh, alltså sajten för bortskänkes har adressen www.bjussa.se