Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Hylands Hörna

Startat av Elios, 16 december 2020 kl. 08:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vilka här växte upp med detta program samt går det någonstans att få se något avsnitt!?  :o


MOA

Citat från: Elios skrivet 16 december 2020 kl. 08:02:23
Vilka här växte upp med detta program samt går det någonstans att få se något avsnitt!?  :o
Farsan såg de när han va barn


Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 20 december 2020 kl. 05:51:43
Inga hela säsonger alltså!?
Nej, tyvärr finns inga hela säsonger av Hylands hörna att tillgå på nätet - utan några hela avsnitt och därutöver kortare eller längre utdrag ur en del avsnitt är allt som finns. :(

Så väldigt lite jämfört med de 72 avsnitt som producerades mellan 1962 och 1983, men bättre än ingenting...

Jag vet för övrigt inte hur mycket av serien som ens finns bevarat i SVTs arkiv, men gissningsvis långt ifrån alla avsnitt. :(

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 december 2020 kl. 08:30:55

Jag vet för övrigt inte hur mycket av serien som ens finns bevarat i SVTs arkiv, men gissningsvis långt ifrån alla avsnitt. :(


Det kan jag tycka känns lite märkligt men ändå rätt så logiskt nu när du säger det.
Känns ju alltid som att deras arkiv har allt från deras tid men kanske ändå inte!?  ::)🤔

Elios

Nåja det verkligen iallafall som att man har kvar ju den hela intervjun med Tage Danielsson och lite annat också!   :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 december 2020 kl. 08:30:55
Nej, tyvärr finns inga hela säsonger av Hylands hörna att tillgå på nätet - utan några hela avsnitt och därutöver kortare eller längre utdrag ur en del avsnitt är allt som finns. :(

Så väldigt lite jämfört med de 72 avsnitt som producerades mellan 1962 och 1983, men bättre än ingenting...

Jag vet för övrigt inte hur mycket av serien som ens finns bevarat i SVTs arkiv, men gissningsvis långt ifrån alla avsnitt. :(
E de alltså Lost Media?

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 24 december 2020 kl. 23:41:46
E de alltså Lost Media?
Jag tänker att varje avsnitt var 3 timmar långt och sändes oftast live så helt enkelt fan man inte någon anledning till att spara.

Rufus

Citat från: Elios skrivet 16 december 2020 kl. 08:02:23
Vilka här växte upp med detta program samt går det någonstans att få se något avsnitt!?  :o

Hylands hörna startade 1962, men 1981 kom en revival, och det är förmodligen den omgången som flest minns.

Idag har vi Skavlan istället.

Steffan Rudvall


Samlaren

Citat från: Rufus skrivet  2 november 2021 kl. 15:01:08
Hylands hörna startade 1962, men 1981 kom en revival, och det är förmodligen den omgången som flest minns.

Idag har vi Skavlan istället.

Dock så var Lernart Hylland mer älskad av både stora och små.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Goliat

Jag bad dem faktiskt gräva upp avsnittet med Cecilia Bruce och den dök upp tillsammans med något mer avsnitt på Öppet Arkiv, därefter försvann dem men dök upp vid senare tillfälle med ett par fler avsnitt. Så skulle tippa på att de flesta avsnitten finns kvar men förfrågan är extremt liten.

De la även upp Bödeln och Skökan efter förfrågan också under samma tid. De lyssnade nog på folket på den tiden. Det gör de inte längre, eller är trycket för högt så de inte kan tillfredsställa allt.

Edit: detta är då många år sedan.