Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

The Sound of Music

Startat av gstone, 27 december 2020 kl. 19:09:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag tänker se The Sound of Music som kommer på Stockholms stadsteater våren 2021 .

Jag tänker gå med världens bästa föräldrar och min underbara farmor och jätte snälla morfar !

Morfar och Farmor fick biljetterna i julklapp av oss.

Själv fick jag teater biljetter till Arsenik och gamla spetsar i Uppsala !

https://kulturhusetstadsteatern.se/Teater/Pjaser/2021/The-Sound-of-Music/

Jag har också biljetter till Saturday Night Fever som jag fick när jag fyllde 23 i våras !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Aldrig varit särskilt intresserad. Har varken sett filmen eller nånting av musikalen. ::)

gstone

Citat från: Elios skrivet 29 december 2020 kl. 12:38:32
Aldrig varit särskilt intresserad. Har varken sett filmen eller nånting av musikalen. ::)

Är ingen på denna hemsida det minsta kulturell >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 29 december 2020 kl. 16:42:37
Är ingen på denna hemsida det minsta kulturell >:(

Jodå. Har kollat mycket så och även hjälpt till lite inom teatern här i stan där jag bor.  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 december 2020 kl. 16:42:37
Är ingen på denna hemsida det minsta kulturell >:(
Jag ser mig själv som kulturell, och älskar teatrar och scenmusikaler. Jag hade gärna sett The Sound of Music på en stor scen också, men tyvärr hittar jag inget som tyder på att den kommer sättas upp någonstans ens i närheten av Skellefteå. :(

Anders M Olsson

Jag har sett filmen The Sound of Music fler gånger än jag kan hålla räkningen på. Jag såg den tre gånger på bio när den var ny 1965-1966. Sen dess har jag sett den åtskilliga gånger på filmfestivaler runt om i världen samt på TV, DVD och Blu-ray, både med och utan regissörens kommentarer.

Jag har tyvärr aldrig sett någon scenversion av musikalen som filmen bygger på, däremot har jag sett den amerikanska TV-versionen från 2013 som lär ligga väldigt nära teaterpjäsen. Det är delvis andra sånger än i filmen, och sånger som ligger på andra ställen i handlingen.

gstone

Citat från: Elios skrivet 30 december 2020 kl. 07:44:13
Jodå. Har kollat mycket så och även hjälpt till lite inom teatern här i stan där jag bor.  ;D
Kul för dig
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 december 2020 kl. 12:00:59
Jag har sett filmen The Sound of Music fler gånger än jag kan hålla räkningen på. Jag såg den tre gånger på bio när den var ny 1965-1966. Sen dess har jag sett den åtskilliga gånger på filmfestivaler runt om i världen samt på TV, DVD och Blu-ray, både med och utan regissörens kommentarer.


Jag såg den med Mormor och Morfar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 december 2020 kl. 12:00:59
Jag har sett filmen The Sound of Music fler gånger än jag kan hålla räkningen på. Jag såg den tre gånger på bio när den var ny 1965-1966. Sen dess har jag sett den åtskilliga gånger på filmfestivaler runt om i världen samt på TV, DVD och Blu-ray, både med och utan regissörens kommentarer.

Jag har tyvärr aldrig sett någon scenversion av musikalen som filmen bygger på, däremot har jag sett den amerikanska TV-versionen från 2013 som lär ligga väldigt nära teaterpjäsen. Det är delvis andra sånger än i filmen, och sånger som ligger på andra ställen i handlingen.
Ungefär samma för mig. Jag har också sett filmen otaliga gånger (dock inte på bio), och har även sett den (ursprungligen) direktsända TV-versionen - men jag har tyvärr inte kunnat se någon scenversion, även fast jag gärna hade velat.

Kommer någon scenversion att spelas i närheten av Skellefteå kommer jag inte tveka, men jag kan nog gissa ungefär hur sannolikt det är... :(