Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney Prinsessor (Röster och annat)

Startat av Elias Prenbo, 10 december 2015 kl. 20:42:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 28 september 2020 kl. 19:04:51
jag syftar också på prinsessan amy i pocket in my pocket som var en siames och alicorn i my little pony för det finns ju en film om en alicornprinsessa och papegojprinsesa vingen i skyfågelön.
Kära lilla troll det här ämnet handlar om Disney Prinsessor inte My Little Pony och djur förvandlingar

Erika

Citat från: Adam Larsson skrivet 28 september 2020 kl. 19:08:28
Kära lilla troll det här ämnet handlar om Disney Prinsessor inte My Little Pony och djur förvandlingar

Clara har faktiskt också skrivit inlägg som är relevanta, men ingen aning om varför hon skriver emellanåt OT-inlägg...


clara liljeberg

det var bara förslag på djurprinsessor om det skulle finnas en värld där prinsessorna är djurversioner av sig själva som t ex att merida är en björn för att hennes familj är björnar. och ska snart skicka det till filmregissören som kommer att tycka om min ide och jag tror säkert att usa har med sig en tolk som kan tyda det och slutdiskuterat om ni inte tror att det finns prinsessor som är talande djur.

clara liljeberg

jag ska skriva till disney om att de borde göra filmer där det fanns djurversioner av prinsessorna och där vakterna är noshörningar och att det borde finnas prinsessor som är antropomorfa djur.hej då för alltid!!!!

moviefan

Det hade varit kul om Prinsess sagor vol 3 hade släpps även här, men men.  Jag har haft vol 1 och 2, de är ganska bra, innehåller mest avsnitt från serierna samt spel. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 26 juli 2021 kl. 09:22:29
Det hade varit kul om Prinsess sagor vol 3 hade släpps även här, men men.  Jag har haft vol 1 och 2, de är ganska bra, innehåller mest avsnitt från serierna samt spel.

Jag hade också hoppats att Prinsess-Sagor Volym 3 släpptes i Sverige, likaså också de båda volymerna av Prinsess-Party...

Dessutom så hade jag också hoppats att restrerande volymer av Disney Princess Enchanted Tales Follow Your Dreams släpptes...

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 26 juli 2021 kl. 09:22:29
Det hade varit kul om Prinsess sagor vol 3 hade släpps även här, men men.

Varför det? Även om Prinsess-sagor inte är rent bedrägeri är det inte långt ifrån. Varje volym innehåller bara två riktiga tv-avsnitt. Resten är amatörmässig smörja, kanske gjort av unga förmågor under upplärning.

Det hade varit mycket bättre om Disney hade satsat på säsongsboxar med serierna Den lilla sjöjungfrun och Aladdin m.fl.

Den lilla sjöjungfrun finns på Disney+, och där finns avsnittet Giggles som ingår i Prinsess-sagor volym 3. Tyvärr har Disney+ inte publicerat tv-serien Aladdin, men den kanske kommer så småningom.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juli 2021 kl. 09:26:50

Dessutom så hade jag också hoppats att restrerande volymer av Disney Princess Enchanted Tales Follow Your Dreams släpptes...

Det finns väl bara en ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 juli 2021 kl. 12:21:55
Varför det? Även om Prinsess-sagor inte är rent bedrägeri är det inte långt ifrån. Varje volym innehåller bara två riktiga tv-avsnitt. Resten är amatörmässig smörja, kanske gjort av unga förmågor under upplärning.

Fast den var ändå dubbade med riktiga röster  ;)
dom använde professionella röstskådespelare och använde en riktig dubbning och inte en lektodubbning.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Undrar vem som får spela Belle i årets Disney on Ice ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vad tror ni om Pernilla Wahlgren som Ariel ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2023 kl. 20:28:32Vad tror ni om Pernilla Wahlgren som Ariel ?
Även som Tummelisa, då den karaktären hade samma karaktärsmodell som Goldie i Rock-A-Doodle.

(ett litet sidospår: förresten en slump att Pernilla Wahlgren var med i alla Don Bluth's filmer mellan Landet För Längesedan och Anastasia som inte givits ut på DVD alls i Sverige)

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2023 kl. 10:17:20Även som Tummelisa, då den karaktären hade samma karaktärsmodell som Goldie i Rock-A-Doodle.

(ett litet sidospår: förresten en slump att Pernilla Wahlgren var med i alla Don Bluth's filmer mellan Landet För Längesedan och Anastasia som inte givits ut på DVD alls i Sverige)
Vad menas med samma karaktärsmodell ? 

gstone

Hon som dubbar Ariel i den nya lilla sjöjungfrun måste han en väldigt bra sångröst särkilt om hon ska liva upp till Sissel Kyrkjebø  !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.