Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Filmrekommendationer

Startat av gstone, 7 augusti 2020 kl. 17:27:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 21:35:17
Tårtgeneralen till exempel, såg den med pappa omkring mars 2018 har jag för mig!  :)

Ett annat exempel är Zookeeper, en bra och underhållande film, sedan finns det även flera andra exempel...
Tårtgeneralen är en bra film ja :D
Houba !

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 20:46:55
Jag har inget emot spelfilmer i allmänhet, där varierar det, det finns dock ändå många bra sådana... (och engelska har jag relativt lätt att förstå till allra största delen)

Innan jag ger dig förslag... Visst gillar inte du mörka filmer? Jag antar även du inte gillar filmer med olyckliga slut...?

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet  8 augusti 2020 kl. 08:22:56
Innan jag ger dig förslag... Visst gillar inte du mörka filmer? Jag antar även du inte gillar filmer med olyckliga slut...?

Du har helt rätt på båda fronter!  ;)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 17:23:37
Fast jag gillar inte att vara vuxen, att vara vuxen är så tråkigt, förstår inte syftet med det egentligen, förstår inte syftet med att åldras överhuvudtaget, eller att dö! Kan du vara så snäll och sluta påminna mig om att jag är vuxen, att vara med om vuxnandet och åldrandet är pinsamt nog, så att andra påminner mig om det gör knappast saken bättre! (ta inte illa upp)

Fick jag bestämma så skulle jag vara en 8-åring hela livet och leva för alltid! (om det nu gick, synd att världen är så orättvis)
Jag rekommenderar filmen Taran och den magiska kitteln

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 augusti 2020 kl. 08:32:00
Jag rekommenderar filmen Taran och den magiska kitteln

Jag har redan sett den och även om jag inte räknar filmen till mina favoriter så är den faktiskt ganska bra, sevärd och underhållande, den kommer från Disney dessutom!  ;)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 augusti 2020 kl. 08:42:03
Jag har redan sett den och även om jag inte räknar filmen till mina favoriter så är den faktiskt ganska bra, sevärd och underhållande, den kommer från Disney dessutom!  ;)
Okej då rekommenderar jag Snödrottningen 1995

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 augusti 2020 kl. 08:49:05
Okej då rekommenderar jag Snödrottningen 1995

Den har jag däremot inte sett, ska dock se den när jag får chansen, finns den uppe på YouTube?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 augusti 2020 kl. 08:51:25
Den har jag däremot inte sett, ska dock se den när jag får chansen, finns den uppe på YouTube?
Nej och jag tror inte att den har kommit på DVD med svenskt tal så vill du se den så får det bli på VHS

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 augusti 2020 kl. 08:57:24
Nej och jag tror inte att den har kommit på DVD med svenskt tal så vill du se den så får det bli på VHS

Ska hålla utkik efter den...

Men det finns ju personer som laddar upp saker på YouTube som inte getts ut på DVD, till exempel så finns Katy uppe på YouTube och den såg jag för inte alltför längesen...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 augusti 2020 kl. 09:01:23
Ska hålla utkik efter den...

Men det finns ju personer som laddar upp saker på YouTube som inte getts ut på DVD, till exempel så finns Katy uppe på YouTube och den såg jag för inte alltför längesen...

Förresten; som jag förstått det så är Snödrottningen gjord av Martin Gates, samma studio som också gjorde Den Fula Ankungen från 1997, en film som jag har stora nostalgikopplingar till och som jag tyvärr inte tror har getts ut på DVD överhuvudtaget, utan bara på VHS, har sett den uppladdad på YouTube, dock bara på engelska, både den amerikanska och brittiska varianten, har stora nostalgikopplingar till den svenska dubbningen, så jag ska hålla utkik efter den också när jag ger mig ut och letar...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 augusti 2020 kl. 09:04:00
Förresten; som jag förstått det så är Snödrottningen gjord av Martin Gates, samma studio som också gjorde Den Fula Ankungen från 1997, en film som jag har stora nostalgikopplingar till och som jag tyvärr inte tror har getts ut på DVD överhuvudtaget, utan bara på VHS, har sett den uppladdad på YouTube, dock bara på engelska, både den amerikanska och brittiska varianten, har stora nostalgikopplingar till den svenska dubbningen, så jag ska hålla utkik efter den också när jag ger mig ut och letar...
Jag rekommenderar Små Einsteins

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet  8 augusti 2020 kl. 09:32:38
Jag rekommenderar Små Einsteins

Aldrig i livet! Det är för de yngsta barnen! Jag tyckte om den när jag var mindre, men inte längre, slutade redan 2012-2013-2014!

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  8 augusti 2020 kl. 09:32:38
Jag rekommenderar Små Einsteins
Du vet att den serien är för 2-5 åringar

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 augusti 2020 kl. 09:40:49
Du vet att den serien är för 2-5 åringar

Exakt! Den är som sagt ägnad åt småbarn, det finns tyvärr många serier som jag inte gillar för att det är uppenbart att de är ägnad åt småbarn, ett sådant exempel är Simon!

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 augusti 2020 kl. 09:36:36
Aldrig i livet! Det är för de yngsta barnen! Jag tyckte om den när jag var mindre, men inte längre, slutade redan 2012-2013-2014!
Kanske Svanprinsessan filmerna