Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Oskar skrivet 13 september 2022 kl. 13:43:36Du kan besöka piratsidor T.ex piratabay, dreamfilm om dom har.
Det är inte okey att tipsa om piratsidor för att olagligt ladda ner filmer/serier.

Oskar

Citat från: Goliat skrivet 13 september 2022 kl. 13:50:19Det är inte okey att tipsa om piratsidor för att olagligt ladda ner filmer/serier.
Jag tipsa bra han är intresserad av darkwing duck det brukar finnas på piratsidor. Jag uppmanar inte till piratsidor han får bestämma själv.

Goliat

Citat från: Oskar skrivet 13 september 2022 kl. 13:54:30Jag tipsa bra han är intresserad av darkwing duck det brukar finnas på piratsidor. Jag uppmanar inte till piratsidor han får bestämma själv.
Fast du skrev vad han kunde besöka och namnet på ett par sidor?  ;) Men nu vet du det till nästa gång att det inte är okey.

KurageDHH

#2688
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2022 kl. 13:13:49Att Darkwing Duck kommer att släppas i Sverige kan vi vara 100% säkra på - det finns inte ens på kartan att Disney skulle lägga ner tid och pengar på att översätta avsnittsbeskrivningar plus beställa nydubb för den gissningsvis väldigt begränsade skara amerikaner som råkar tala flytande svenska...

Om det sen blir om en månad eller om ett halvår kan vi inte veta, men vi kan vara 100% säkra på att den kommer att släppas förr eller senare.
Ge mig bara en bra skäl varför det är omöjligt att skypa till Disney i Kalifornien för att få svar om när dom tänkte släppa Darkwing Duck i Sverige!
Varför får vi inte ha nån kännedom om en serie skall visas i Sverige eller inte?

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 13 september 2022 kl. 14:29:25Ge mig bara en bra skäl varför det är omöjligt att skypa till Disney i Kalifornien för att få svar om när dom tänkte släppa Darkwing Duck i Sverige!
Varför får vi inte ha nån kännedom om en serie skall visas i Sverige eller inte?
Det närmsta jag har kommit är ett telefonsamtal som bara råkade fungera då allt klaffade (aldrig lyckats efteråt och nu funkar inte numret längre utan ska gå igenom växlar), sedan är det e-post där det kan ta månader för att få svar och ibland får man inte ens något. Men de har en chatt som man kan vända sig till också.

De kommer att släppa i Sverige, de släpper ju för varje månad en lista (även om senaste månaden varit vecka för vecka, antagligen pga sjukdom eller semestertider, kan jag tro).

däremot angående tid, kan jag förstå, då de kanske själva inte riktigt vet, de kanske inte har en deadline direkt utan att personerna bakom får ta den tid det tar för att få ordning för det ska bli ordentligt, och när de börjar bli klara och på så vis kan räkna ut när de kan publicera så tar dem det steget och berättar för omvärlden. :)

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet 13 september 2022 kl. 14:52:46Det närmsta jag har kommit är ett telefonsamtal som bara råkade fungera då allt klaffade (aldrig lyckats efteråt och nu funkar inte numret längre utan ska gå igenom växlar), sedan är det e-post där det kan ta månader för att få svar och ibland får man inte ens något. Men de har en chatt som man kan vända sig till också.

De kommer att släppa i Sverige, de släpper ju för varje månad en lista (även om senaste månaden varit vecka för vecka, antagligen pga sjukdom eller semestertider, kan jag tro).

däremot angående tid, kan jag förstå, då de kanske själva inte riktigt vet, de kanske inte har en deadline direkt utan att personerna bakom får ta den tid det tar för att få ordning för det ska bli ordentligt, och när de börjar bli klara och på så vis kan räkna ut när de kan publicera så tar dem det steget och berättar för omvärlden. :)
Ju mer personerna tar tid, ju mer och mer fans bli besvikna! Det har gått en evighet så det räcker! Varför kan man inte ha en deadline?

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 13 september 2022 kl. 15:08:00Ju mer personerna tar tid, ju mer och mer fans bli besvikna! Det har gått en evighet så det räcker! Varför kan man inte ha en deadline?
De har nog en deadline också, men de publicerar så mycket, tror inte de fokuserar på en serie enbart utan har hand om flertal samtidigt. Då prioriterar de nog också.

(Tänk på att jag spekulerar, vet inre till 100% hur de jobbar)

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 14 september 2022 kl. 09:41:59Men 2 av 3 har dom lyckats fixa med svensk tal för ett tag sen. Bara det att dom råkade av misstag lägga in dansk tal i bägge i den svenska kanalen istället.
Kan man inte bara fråga efter om dom har stora problem med Bad Tidings och när dom skall va klara senast så att fansen slipper vänta i evigheter?
De är inte fixade än. I alla fall när jag tittade in för två dagar sedan och då var det fortfarande fel tal på svenska. Tror det kan vara så att de helt enkelt inte är klara med det avsnittet, de kanske inte ens spelat in avsnittet klart i studion också.  ;D

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet 14 september 2022 kl. 09:51:48De är inte fixade än. I alla fall när jag tittade in för två dagar sedan och då var det fortfarande fel tal på svenska. Tror det kan vara så att de helt enkelt inte är klara med det avsnittet, de kanske inte ens spelat in avsnittet klart i studion också.  ;D
Men dom har ju hittat dessa två med svensk tal. Jag är övertygad att dom är klara med de avsnitten. Tydligen klantar dom till sig när dom la dansk tal istället när det är meningen att det skall va rätt tal i rätt kanal.
Det måste ju finnas bevis att dom är klara med de avsnitten och att det är bara Bad Tidings som är kvar!

Steffan Rudvall

Eftersom att det är överhuvudtaget finns ett svenskt ljudspår måste det betyda att svenskt ljud finns men att detta är ett misstag. Amerikanerna har blandat ihop svenska danska.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2022 kl. 11:06:52Eftersom att det är överhuvudtaget finns ett svenskt ljudspår måste det betyda att svenskt ljud finns men att detta är ett misstag. Amerikanerna har blandat ihop svenska danska.
Det behöver väl inte betyda att det finns svenskt ljud klart, de kan ju kanske trott i början att det är svenska och lagt det där och därefter inte tänkt så mycket. Svaret jag fick angående detta efter felanmälan var att de skulle se över detta och åtgärda om detta stämmer att det är fel tal. Så det kanske är så att de inte har ljudet och behöver dubba dessa, det kan också vara en anledning till att det "dröjer" med att avsnitten kommer till Sverige.

EDIT: Minns inte exakt vad de svarade, men jag fick ingen insider om någonting mer än att de skulle titta upp det.

adro

Citat från: Goliat skrivet 14 september 2022 kl. 11:41:06Det behöver väl inte betyda att det finns svenskt ljud klart, de kan ju kanske trott i början att det är svenska och lagt det där och därefter inte tänkt så mycket. Svaret jag fick angående detta efter felanmälan var att de skulle se över detta och åtgärda om detta stämmer att det är fel tal. Så det kanske är så att de inte har ljudet och behöver dubba dessa, det kan också vara en anledning till att det "dröjer" med att avsnitten kommer till Sverige.
EDIT: Minns inte exakt vad de svarade, men jag fick ingen insider om någonting mer än att de skulle titta upp det.

Tror det kan vara antingen eller där med. Sett till att de inte har haft stenkoll på äldre serier sen innan - t.ex. så har en del avsnitt har ju fått dubbas om - så hade det kanske inte varit jätteförvånande om de gjort en tabbe. Kan ha varit så att de medvetet använt den danska versionen så länge som ett tillfälligt substitut för att den är "nära svenskan nog" (enligt dem, inte så lätt att förstå allt ändå) tills de dubbat om avsnitten helt. Eller att de omedvetet gjort detta och inte haft så bra koll på vilka band som är vilka eller hur de döpt dem och filerna. Men att det inte rättats till på 2,5 månader kanske lutar mot att de faktiskt inte hittar åt originaldubbningarna eller att det inte gjorts någon nydubb av dem än, för hade de redan varit dubbade så hade de nog lagt in en extra växel och dubbat klart Bad Tidings, avrundat och fått klart hela serien. Samtidigt vet jag inte hur tidsödande eller krångligt det är att rätta till felet och hur pass länge sen de fick reda på att det skett ett misstag. Så det kan spela in med. Antingen eller som sagt

Man vill ju inte stressa dem för livet som dubbare är redan mer hektiskt idag med alla tidskoder att passa än det var förr. Men samtidigt hoppas jag att de sista avsnitten inte glöms bort helt, eller att de försummar dem, även om risken är låg för det. Så lagom med påminnelser är la ok

Fred

Hur blir det med "Nya äventyr med Nalle Puh"? Någon som vet?

Steffan Rudvall

Citat från: Fred skrivet 14 september 2022 kl. 21:55:45Hur blir det med "Nya äventyr med Nalle Puh"? Någon som vet?
Så vitt jag kan se finns alla avsnitt med svenskt tal på amerikanska Disney Plus så de försöker väl bara tjäna på nostalgi genom att inte släppa den just nu.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2022 kl. 21:59:21Så vitt jag kan se finns alla avsnitt med svenskt tal på amerikanska Disney Plus så de försöker väl bara tjäna på nostalgi genom att inte släppa den just nu.
Hur ser det ut med norskt tal i så fall? Om det nu Daniel sade för ett tag sedan kan vara orsaken till att det dröjer.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran