Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 september 2024 kl. 00:13:37https://youtu.be/1HnOFwqpLRQ?si=Bpm7H9OG0rzI1NRs
Dubbveteranen Jonas Bergström syns i denna musikvideo.
Jo det är en av de sämre Abba låtarna men du kan se Jonas i musikvideon vid typ 0:55 det är han som sitter med tidningen (tror jag).
Han spelar Förälskad man i videon.
"En av de sämre??????"

igen, VAR FÅR DU DET IFRÅN?!

Det är en deras mest komplexa och hyllade, men samtidigt underskattade låtar.

Inte alls "en av deras sämre" låtar.
- what.

DingoPictures2005

Citat från: Will Siv skrivet  1 september 2024 kl. 00:31:11"En av de sämre??????"

igen, VAR FÅR DU DET IFRÅN?!

Det är en deras mest komplexa och hyllade, men samtidigt underskattade låtar.

Inte alls "en av deras sämre" låtar.
Kan du sluta bli sur på åsikter?
Det jag tycker är ingen lag du eller någon annan behöver följa, det är min personliga åsikt och inget mer.
Alla tycker olika.

Men yes, jag tycker om Thank you for the Music, Does you're Mother Know och många av de andra Abba låtarna har mer catchy tunes i dem, men det är min åsikt och inget mer.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 september 2024 kl. 00:50:50Kan du sluta bli sur på åsikter?
Det jag tycker är ingen lag du eller någon annan behöver följa, det är min personliga åsikt och inget mer.
Alla tycker olika.

Men yes, jag tycker om Thank you for the Music, Does you're Mother Know och många av de andra Abba låtarna har mer catchy tunes i dem, men det är min åsikt och inget mer.
Fast du skriver inte som att det bara är "din personliga åsikt"

Du skriver som att det är objektivt (alltså, nästan som lag).

Exempel:

Fel: (som du skriver)

"Filmen ÄR dålig"

Rätt:

"JAG TYCKER filmen är dålig"/JAG GILLAR inte den filmen (tyvärr)"

Istället för att kalla låten "sämre" (och antyda att den är dålig och nästan inte tillåtet att uppskatta den) kunde du sagt "inte en av mina favoriter"

Förstår du?

PS: känns mer som att DU blir upprörd för att jag framförde en "annan åsikt" här.

Fast det handlar inte om åsikter, utan om uttryck.
- what.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 september 2024 kl. 00:50:50Kan du sluta bli sur på åsikter?
Det jag tycker är ingen lag du eller någon annan behöver följa, det är min personliga åsikt och inget mer.
Alla tycker olika.

Does Your Mother Know är bästa scenen i Johnny English, så ikonisk & så rolig😂

DingoPictures2005

Är det dub veteranen Hans Lindgren som regisserat dessa filmer eller är det någon som bara lagt in felaktig info?
https://m.imdb.com/title/tt0210929/?ref_=nm_flmg_job_1_cred_i_2

https://m.imdb.com/title/tt0210861/?ref_=nm_flmg_job_1_cred_t_1

Jag vet att @Steffan Rudvall nämnde att IMDb är som Wikipedia dvs vem som helst kan redigera artiklar och det därför förekommer felaktig info på IMDb.

Yes jag vet att Hans Lindgren spelat huvudroller i flertalet filmer och serier men han har också röstskådespelat otroligt mycket.

Will Siv

Såg nyss på "Ett Sista Race" (inte så bra, men inte helt fruktansvärd.....) och förutom dom mer "synliga dubbarna" i listan märkte jag även någon som agerar nästan bara bakom mikrofonen.....

Längst ner under "övriga röster"

IMG_20240927_195719_HDR.jpg

Jag tyckte jag kände igen hans röst som en av förarna, men det såg inte ut som han, han måste ha dubbat rösten.
- what.

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 27 september 2024 kl. 19:59:31Såg nyss på "Ett Sista Race" (inte så bra, men inte helt fruktansvärd.....) och förutom dom mer "synliga dubbarna" i listan märkte jag även någon som agerar nästan bara bakom mikrofonen.....

Längst ner under "övriga röster"

IMG_20240927_195719_HDR.jpg

Jag tyckte jag kände igen hans röst som en av förarna, men det såg inte ut som han, han måste ha dubbat rösten.
Jag reagerade inte på Joakim Jennefors men däremot på Andreas Nilsson och Daniel Sjöberg

Tintin

Citat från: Will Siv skrivet 27 september 2024 kl. 19:59:31Såg nyss på "Ett Sista Race" (inte så bra, men inte helt fruktansvärd.....) och förutom dom mer "synliga dubbarna" i listan märkte jag även någon som agerar nästan bara bakom mikrofonen.....
Rekommenderar originalfilmerna Børning 1-3. Det är samma typ av lättsam actionkomedi (men gjort bättre). När jag såg MonteFjanton:s recension av Ett sista race förra fredagen kände jag igen flera scener från Børning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8rning

Will Siv

Citat från: Tintin skrivet 27 september 2024 kl. 21:48:03Rekommenderar originalfilmerna Børning 1-3. Det är samma typ av lättsam actionkomedi (men gjort bättre). När jag såg MonteFjanton:s recension av Ett sista race förra fredagen kände jag igen flera scener från Børning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8rning
Har redan sett dom.

Det var en del saker jag tyckte var (lite) bättre i den här faktiskt.....
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2024 kl. 20:23:16Dessutom så spelar hon en dam i SVT-serien Spookys, jag kommer tyvärr inte ihåg vad damen heter, men jag känner både igen hennes röst och hennes ansikte.

(å andra sidan känner jag igen många personers röster och ansikten, ibland mest bara röst och ibland mest bara ansikten)

En annan dubbare som syns i en SVT-serie är exempelvis Johan Hedenberg som medverkar i Familjen Rysberg.
Och just det, Jan Modin (Benjamin Syrsa i 1995-års nydubbning av Pinocchio plus diverse produktioner efteråt, Långben 1996-1998, Bärgarn i Bilar, osv.) syns i serien Biciklo som ibland visats på SVT Barnkanal, där han spelar skurken.