Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2022 kl. 17:29:22
Denna är lättare

En professor som studerar gorillor

Vem är det jag söker?
Povel Ramel som Professor Porter.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2022 kl. 17:34:50
Povel Ramel som Professor Porter.

Alldeles riktigt! Om jag minns rätt så är det hans enda dubbning.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2022 kl. 17:35:30
Alldeles riktigt! Om jag minns rätt så är det hans enda dubbning.
Tyvärr så är det nog det.

Zebastian

Åsna, hund, Anka, varg, gammal gubbe, tecknad gammal gubbe, magisk kung & vanlig kung för samma filmbolag.

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Zebastian skrivet 20 juli 2022 kl. 23:16:29
Åsna, hund, Anka, räv, gammal gubbe, tecknad gammal gubbe, magisk kung & vanlig kung för samma filmbolag.

Vem är det jag söker?

Ledtrådar?

Zebastian

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2022 kl. 23:19:25
Ledtrådar?
Ja, Det är ingen räv det är en varg. Jag skrev fel. Skådespelaren är född på 1920-talet.

jimstrom

Citat från: Zebastian skrivet 20 juli 2022 kl. 23:16:29
Åsna, hund, Anka, varg, gammal gubbe, tecknad gammal gubbe, magisk kung & vanlig kung för samma filmbolag.

Vem är det jag söker?

Låter som John Harrysson?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: Zebastian skrivet 20 juli 2022 kl. 23:22:58
Ja, Det är ingen räv det är en varg. Jag skrev fel. Skådespelaren är född på 1920-talet.

John Harryson?

Karaktärerna är Ior, Tjifen, Joakim Von Anka, Sheriffen av Nottingham, Geppetto, Kloker, Kung Eiddileg och Kung Hubert.

Zebastian

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2022 kl. 23:25:30
John Harryson?

Karaktärerna är Ior, Tjifen, Joakim Von Anka, Sheriffen av Nottingham, Geppetto, Kloker, Kung Eiddileg och Kung Hubert.
John Harrysson stämmer men det är inte riktigt rätt på alla karaktärerna.

Disneyfantasten

Tre (eller fyra) möss, tre (eller fyra) fåglar, två hundar, en munternisse, två kaniner, en bäver, en underjordisk gnagare, en orm, en äldre pirat, en hertig, en man från riddarnas tid och en gammal trubadur för samma företag.

Vem är det jag söker?

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2022 kl. 23:29:56
Tre (eller fyra) möss, tre (eller fyra) fåglar, två hundar, en munternisse, två kaniner, en bäver, en underjordisk gnagare, en orm, en äldre pirat, en hertig, en man från riddarnas tid och en gammal trubadur för samma företag.

Vem är det jag söker?
Hans Lindgren, och de karaktärerna jag kan är dessa:

En av hundarna = Långben
Munternisse = Glader
Underjordisk gnagare = Sorken
Orm = Kaa
Äldre pirat = Herr Smee
Hertig = Hertigen från Askungen
En av mössen = Roquefort
En av kaninerna = Vita kaninen
Trubadur = Fflewddur Fflam
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

Zebastian

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2022 kl. 23:29:56

Vem är det jag söker?
Hans Lindgren? Karaktärerna skulle i så fall vara Musse Pigg, Bernard, Roquefort plus musen i Robin Hood. Hundarna skulle vara Pongo och Långben. Munternissen är Glader. Kaninerna är den vita kaninen och kanin som bara heter kanin. Gnagaren skulle vara sorken eller vad man nu vill kalla honom. Ormen skulle vara Kaa. Piraten skulle vara Herr Smee och Hertigen skulle vara Hertigen från Askungen. Trubaduren skulle vara Fflewddur Fflam.

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 20 juli 2022 kl. 23:28:54
John Harrysson stämmer men det är inte riktigt rätt på alla karaktärerna.
Ior, Tjifen, Joakim von Anka, Sheriffen av Nottingham, eftersom att du påpeker att nästa gubbe är tecknad så antar jag att detta är en live action karaktär alltså Lampie, Geppetto, Kung Eiddileg, Kung Hubert.

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2022 kl. 23:40:44
Ior, Tjifen, Joakim von Anka, Sheriffen av Nottingham, eftersom att du påpeker att nästa gubbe är tecknad så antar jag att detta är en live action karaktär alltså Lampie, Geppetto, Kung Eiddileg, Kung Hubert.
Detta stämmer.

Lillefot

Ny omgång av röstquiz, vem är det som hörs denna gång + vad för karaktär?

Ledtråd: Det är en fågel i en film om en Cowboy, som har lätt att skjuta bort revolvern från andra.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.