Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

DC League of Super-Pets (2022)

Startat av gstone, 5 december 2021 kl. 15:49:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill ha credits till DC League of Super-Pets.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Snälla DC League of Super-Pets credits.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2022 kl. 17:44:29
Snälla DC League of Super-Pets credits.
Jag har tyvärr inte fått svar av SF Studios än, men det är ju semestertider nu så det är nog inte alls otroligt om man kan få vänta till en bit in i augusti innan man får svar - svårt att säga om någon på marknadsavdelningen fortfarande jobbar eller inte...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2022 kl. 17:44:29
Snälla DC League of Super-Pets credits.
Jag har nu fått svar av SF Studios, men tyvärr inget alltför upplyftande sådant. Sedan den 1 juli är det tydligen inte längre SF Studios som distribuerar Warner Bros. filmer, utan Warner Bros. i respektive land har själva tagit över distributionen av sina filmer. SF har bara hand om marknadsföring/reklam, vilket är anledningen till att Warners filmer fortfarande står med på SFs pressajt.

SF Studios har därför heller inga creditlistor, och kommer inte att få. :(

Warner Bros. har jag tyvärr inga kontaktuppgifter till, men jag har frågat SF Studios om de har någon e-postadress dit.

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2022 kl. 22:15:13
Jag har nu fått svar av SF Studios, men tyvärr inget alltför upplyftande sådant. Sedan den 1 juli är det tydligen inte längre SF Studios som distribuerar Warner Bros. filmer, utan Warner Bros. i respektive land har själva tagit över distributionen av sina filmer. SF har bara hand om marknadsföring/reklam, vilket är anledningen till att Warners filmer fortfarande står med på SFs pressajt.

SF Studios har därför heller inga creditlistor, och kommer inte att få. :(

Warner Bros. har jag tyvärr inga kontaktuppgifter till, men jag har frågat SF Studios om de har någon e-postadress dit.
Om de har möjlighet att distributera filmerna själva varför har de inte gjort det tidigare?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2022 kl. 22:15:13
Jag har nu fått svar av SF Studios, men tyvärr inget alltför upplyftande sådant. Sedan den 1 juli är det tydligen inte längre SF Studios som distribuerar Warner Bros. filmer, utan Warner Bros. i respektive land har själva tagit över distributionen av sina filmer. SF har bara hand om marknadsföring/reklam, vilket är anledningen till att Warners filmer fortfarande står med på SFs pressajt.

SF Studios har därför heller inga creditlistor, och kommer inte att få. :(

Warner Bros. har jag tyvärr inga kontaktuppgifter till, men jag har frågat SF Studios om de har någon e-postadress dit.

då får jag väl ta och se filmen själv och fota
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Nu har jag äntligen fått tag i creditlista till DC League of Super-Pets från Warner Bros., och har publicerat den vid Dubbningshemsidans första uppdatering på drygt två månader. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dc-league-of-super-pets/

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 02:50:47
Nu har jag äntligen fått tag i creditlista till DC League of Super-Pets från Warner Bros., och har publicerat den vid Dubbningshemsidans första uppdatering på drygt två månader. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dc-league-of-super-pets/

tack så himla mycket ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 02:50:47
Nu har jag äntligen fått tag i creditlista till DC League of Super-Pets från Warner Bros., och har publicerat den vid Dubbningshemsidans första uppdatering på drygt två månader. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dc-league-of-super-pets/

Jag undrar över Black Adams inklusion. Har filmen nån sorts end credits scene i vilken de teasar den kommande Black Adam-filmen tro?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Patty,Lara, Carl och Foofy Dog stod inte med rollistan.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

 Idag såg jag filmen på bio och före filmen visade dom en trailer för   
Tassar av stål och det stode ansvarig utgivare: Lucky Dogs.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 02:50:47Nu har jag äntligen fått tag i creditlista till DC League of Super-Pets från Warner Bros., och har publicerat den vid Dubbningshemsidans första uppdatering på drygt två månader. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dc-league-of-super-pets/
Hmm, det verkar som att någonting har gått fruktansvärt fel i den officiella svenska creditlistan till DC League of Super-Pets. Jag har precis fått mail från John Lundvik, som säger att det är han som spelar huvudrollen Krypto och inte Fredde Granberg. Jag har inte själv sett filmen, men man får väl förutsätta att han själv vet vad han har medverkat i och inte...

Jag förstår dock inte för mitt liv hur något sådant här kan ha gått till, när det rör sig om en ny biovisad storfilm och dessutom från ett stort företag som Warner Bros - inte minst när ju John Lundvik är väldigt känd, som man borde ha velat skryta över vid marknadsföringen...

Är det någon som såg filmen på bio, och vet hur dubbcreditsen där såg ut och vilket namn som stod där? Om jag känner Warner Bros. rätt, så gissar jag att det borde ha stått utsatt dubbcredits efter alla sluttexter.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 november 2022 kl. 20:49:54Hmm, det verkar som att någonting har gått fruktansvärt fel i den officiella svenska creditlistan till DC League of Super-Pets. Jag har precis fått mail från John Lundvik, som säger att det är han som spelar huvudrollen Krypto och inte Fredde Granberg. Jag har inte själv sett filmen, men man får väl förutsätta att han själv vet vad han har medverkat i och inte...

Jag förstår dock inte för mitt liv hur något sådant här kan ha gått till, när det rör sig om en ny biovisad storfilm och dessutom från ett stort företag som Warner Bros - inte minst när ju John Lundvik är väldigt känd, som man borde ha velat skryta över vid marknadsföringen...

Är det någon som såg filmen på bio, och vet hur dubbcreditsen där såg ut och vilket namn som stod där? Om jag känner Warner Bros. rätt, så gissar jag att det borde ha stått utsatt dubbcredits efter alla sluttexter.
Det stod Fredde Granberg på bio. Men nu när du säger det lät det inte som honom.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Fredde Granberg stämmer i alla fall för trailern. Är du förresten säker på att det är den äkta John Lundvik som kontaktat dig?


Den senare av dessa klipp släpptes bara 10 dagar innan premiären och där är det också Fredde Granberg.

gstone

Är jag den ända som har sett DC League of Super-Pets ?

Vore bra om det var någon som är bättre på identifiera röster som har sett den och kan säga om det är Granberg eller Lundvik.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.