Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Toy Story 5

Startat av Marcusen, 9 februari 2023 kl. 19:58:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


E

Måtte detta bli den sista. Blir så trött på att man mjölkar ut flera filmer trots att det borde tagit stop för längesen. I det här fallet borde det slutat efter Toy Story 3. 4:an var en besvikelse

Disneyfantasten

Citat från: E skrivet  9 februari 2023 kl. 20:45:52Måtte detta bli den sista. Blir så trött på att man mjölkar ut flera filmer trots att det borde tagit stop för längesen.

Jag har just den känslan av Disneys spelfilms-nyinspelningar, de två Dalmatiner-spelfilmerna med Glenn Close borde ha räckt, de kunde ha stannat efter 102, men icke-sa-nicke...

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet  9 februari 2023 kl. 20:45:52Måtte detta bli den sista. Blir så trött på att man mjölkar ut flera filmer trots att det borde tagit stop för längesen. I det här fallet borde det slutat efter Toy Story 3. 4:an var en besvikelse
Jag håller med. Toy Story 3 var en fantastisk film, där jag grät floder och som var oerhört engagerande. Toy Story 4 var väl inte dålig, men inte alls lika bra som trean; som med god marginal varit bäst i serien.

Hur mycket mer finns det egentligen att berätta till en femte film...? Om nu bara manusförfattarna verkligen har en riktigt bra idé till något som inte gjorts i de tidigare filmerna är jag inte nödvändigtvis emot det, men jag är milt uttryckt en smula skeptisk...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 februari 2023 kl. 21:04:07Jag håller med. Toy Story 3 var en fantastisk film, där jag grät floder och som var oerhört engagerande. Toy Story 4 var väl inte dålig, men inte alls lika bra som trean; som med god marginal varit bäst i serien.

Hur mycket mer finns det egentligen att berätta till en femte film...? Om nu bara manusförfattarna verkligen har en riktigt bra idé till något som inte gjorts i de tidigare filmerna är jag inte nödvändigtvis emot det, men jag är milt uttryckt en smula skeptisk...

Å andra sidan brukar Pixar sällan svikta med sina filmer, och jag tror att de kommer att fingustera manuset innan filmen blir klar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2023 kl. 21:08:51Å andra sidan brukar Pixar sällan svikta med sina filmer, och jag tror att de kommer att fingustera manuset innan filmen blir klar.
Ärligt talat tror jag inte ens att det finns något manus än, och nuförtiden verkar tyvärr de flesta filmbolag göra misstaget att låta pengar avgöra om det ska bli uppföljare istället för att höra om manusförfattarna verkligen har något mer att berätta - d.v.s. att titta mer på om det är affärsmässigt riktigt med en uppföljare än om det skulle vara kreativt och konstnärligt riktigt...

Visst är det sant att Pixar har en ganska hög lägstanivå, men de senaste åren tycker jag mig ändå se en viss svacka - Toy Story 4 var ju som sagt ingen höjdare (om än långt ifrån dålig), och Lightyear blev jag också lite besviken över.

Marcusen

Toy Story 4 var redan överflödig på grund av Toy Story 3s slut så varför en femte film? Toy Story 4 körde ju över Toy Story 3 slut för att ens kunna funka!

E


Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet  9 februari 2023 kl. 21:18:33Toy Story 4 var redan över flödig på grund av Toy Story 3s slut så varför en femte film? Toy Story 4 körde ju över Toy Story 3 slut för att ens kunna funka!
Precis, Toy Story 3 hade ju det perfekta slutet på filmserien; och det fanns ingen anledning att fortsätta berättelsen.

Citat från: E skrivet  9 februari 2023 kl. 21:19:22JAG tyckte det
Därom tvista de lärde... Jag tyckte att det var en helt okej film - sevärd, men inte alls lika bra som trean.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 februari 2023 kl. 21:15:11Ärligt talat tror jag inte ens att det finns något manus än, och nuförtiden verkar tyvärr de flesta filmbolag göra misstaget att låta pengar avgöra om det ska bli uppföljare istället för att höra om manusförfattarna verkligen har något mer att berätta - d.v.s. att titta mer på om det är affärsmässigt riktigt med en uppföljare än om det skulle vara kreativt och konstnärligt riktigt...

Visst är det sant att Pixar har en ganska hög lägstanivå, men de senaste åren tycker jag mig ändå se en viss svacka - Toy Story 4 var ju som sagt ingen höjdare (om än långt ifrån dålig), och Lightyear blev jag också lite besviken över.

Nu är det ju inte riktigt rättvist att jämföra med Lightyear eftersom den filmen är mer som en spin-off och inte har ett dugg att göra med någon av Toy Story filmerna, inte minst är Buzz en leksak i Toy Story och i Lightyear handlar det om den riktige Buzz Lightyear. (själv skulle jag säga att Bilar 2 inte riktigt är på topp och Den Gode Dinosaurien har jag inte sett sedan den gick på bio januari 2016, jag minns att jag tyckte om filmen när jag såg den, jag kan dock inte svära på att jag fortfarande känner likadant)

Disneyfantasten

Citat från: E skrivet  9 februari 2023 kl. 21:19:22JAG tyckte det

Jag tyckte dock att den var bra, samma med 3an, även om jag anser att de första två filmerna är bäst, men det beror väl på att det i min generation var de jag såg som barn då vi ibland hyrde dem.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2023 kl. 21:22:26Nu är det ju inte riktigt rättvist att jämföra med Lightyear eftersom den filmen är mer som en spin-off och inte har ett dugg att göra med någon av Toy Story filmerna, inte minst är Buzz en leksak i Toy Story och i Lightyear handlar det om den riktige Buzz Lightyear.
Jag syftade på filmens kvaliteter, oavsett handling och rollfigurer; och utan att jämföra med Toy Story-filmserien.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 februari 2023 kl. 21:25:14Jag syftade på filmens kvaliteter, oavsett handling och rollfigurer; och utan att jämföra med Toy Story-filmserien.

Men att döma av det du skrev i inlägget så KAN det tolkas som det, då det var de enda du skrev i inlägget.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2023 kl. 21:48:26Men att döma av det du skrev i inlägget så KAN det tolkas som det, då det var de enda du skrev i inlägget.
Jag inser det nu i efterhand, men jag syftade på Pixar i största allmänhet utan att referera till Toy Story-franchisen.

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2023 kl. 21:22:26Nu är det ju inte riktigt rättvist att jämföra med Lightyear eftersom den filmen är mer som en spin-off och inte har ett dugg att göra med någon av Toy Story filmerna, inte minst är Buzz en leksak i Toy Story och i Lightyear handlar det om den riktige Buzz Lightyear. (själv skulle jag säga att Bilar 2 inte riktigt är på topp och Den Gode Dinosaurien har jag inte sett sedan den gick på bio januari 2016, jag minns att jag tyckte om filmen när jag såg den, jag kan dock inte svära på att jag fortfarande känner likadant)
Är inte dom färdiga med Toy Story filmerna än? Vad var det i slut? Var inte Andy vuxen och började på univeritet? Hur kommer den nya filmen se ut och vad kommer den handla om? hur kommer det se ut när det gäller rösterna?