Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Citat från: TonyTonka skrivet 14 maj 2023 kl. 04:46:45Satan vad Sverige får skit på Instagram för att vi vann juryrösterna.  ::)
Juryn har bättre smak än tittarna tycker jag, även om Måneskin var ett undantag

Fast Käärijä tyckte jag ändå var okej

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Var tror ni Eurovision hålls nästa år? Jag gissar ju på Malmö fast jag kanske är partisk...

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2023 kl. 21:51:34Var tror ni Eurovision hålls nästa år? Jag gissar ju på Malmö fast jag kanske är partisk...
Har de inte gått ut med att det ska hållas i Göteborg? Jag har i varje fall hört Göteborg kastas runt mycket sen vår vinst.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 maj 2023 kl. 23:02:48Har de inte gått ut med att det ska hållas i Göteborg? Jag har i varje fall hört Göteborg kastas runt mycket sen vår vinst.
Jag tror nog att både Göteborg och Malmö är lite sugna men inget är officiellt ännu... Annars har jag hört att Örnsköldsvik vill men det blir nog aldrig av.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2023 kl. 23:06:00Jag tror nog att både Göteborg och Malmö är lite sugna men inget är officiellt ännu... Annars har jag hört att Örnsköldsvik vill men det blir nog aldrig av.
Varför inte Skellefteå...? Det vore väl det optimala valet... ;)
(Fast kanske inte jätterealistiskt, tyvärr...)

Will Siv

Kan Logan göra ett gästframträdande?  ???
- what.

Steffan Rudvall

Nu kan jag säga att Malmö i alla fall har skickat in en ansökan till SVT om att få bli värdstad. Det är ju självklart Malmö Arena som Malmö stad föreslås som plats för evenemanget.

Steffan Rudvall

Då är det alltså fastställt, det blev Malmö. Det var ju väntat då det inte finns någon ledig arena i Stockholm och man kan ju inte  hålla självaste Eurovision Song Contest i ett tält.

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2023 kl. 11:01:54Då är det alltså fastställt, det blev Malmö. Det var ju väntat då det inte finns någon ledig arena i Stockholm och man kan ju inte  hålla självaste Eurovision Song Contest i ett tält.
Vadå tält de skulle väl bygga en arena? Om det inte finns en arena i Stockholm varför specifikt Malmö? Varför inte Göteborg?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  8 juli 2023 kl. 11:13:04Vadå tält de skulle väl bygga en arena? Om det inte finns en arena i Stockholm varför specifikt Malmö? Varför inte Göteborg?
Den tillfälliga arenan skulle vara ett tält men alltså ett sådant som finns på musikfestivaler. Göteborg tål inte taket all teknik som behövs.

Will Siv

Idag är det 50 år sen ABBA vann Eurovison 1974 (också samma år som en annan händelse med "Water" ledde till att en vansinnig ledare förlorade makten)

- what.

Daniel Hofverberg

Vad tyckte ni om den första semifinalen igår? Ganska många bra låtar trots allt, även om det kanske inte var någon superhöjdare. Själv hade jag gärna sett att Azerbajdzjan hade gått vidare, medan jag hade kunnat leva utan Cypern - men i övrigt är jag ganska nöjd med resultatet.

Mina favoriter igår var nog Ukraina, Portugal, Luxemburg, Irland och till viss del Finland. Kroatien var jag inte lika förtjust i som alla andra, men de var väl för all del inte dåliga.

För övrigt en mycket välkommen förändring att Big Five-länderna och fjolårets vinnare nu får sjunga live även i någon av semifinalerna utom tävlan - det är något jag har efterfrågat under många år, då de fram tills nu har haft mindre chans att vinna i finalen då många låtar kan vinna på en andra genomlyssning; så att det blir orättvist att bara få höra de låtarna en gång i finalen (plus supersnabba smakprover i någon av semifinalerna). Så de tävlar mer på lika villkor om de länderna nu också får sjunga live fördelat mellan de två semifinalerna.

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2024 kl. 16:03:45Vad tyckte ni om den första semifinalen igår? Ganska många bra låtar trots allt, även om det kanske inte var någon superhöjdare. Själv hade jag gärna sett att Azerbajdzjan hade gått vidare, medan jag hade kunnat leva utan Cypern - men i övrigt är jag ganska nöjd med resultatet.

Mina favoriter igår var nog Ukraina, Portugal, Luxemburg, Irland och till viss del Finland. Kroatien var jag inte lika förtjust i som alla andra, men de var väl för all del inte dåliga.

För övrigt en mycket välkommen förändring att Big Five-länderna och fjolårets vinnare nu får sjunga live även i någon av semifinalerna utom tävlan - det är något jag har efterfrågat under många år, då de fram tills nu har haft mindre chans att vinna i finalen då många låtar kan vinna på en andra genomlyssning; så att det blir orättvist att bara få höra de låtarna en gång i finalen (plus supersnabba smakprover i någon av semifinalerna). Så de tävlar mer på lika villkor om de länderna nu också får sjunga live fördelat mellan de två semifinalerna.
Jag tyckte väl att det finska numret var sämre än förra årets finska bidrag, men om jag ska säga hur gårdagens sändning var, så tyckte jag väl att det inte var någon favorit.

Kanske tyckte att texten till Ukraina var lockande och bra, men själv gillar jag inte rock-låtar utan lugna eller där imellan.

Men var faktiskt helt okej bidrag som var med, ska bli spännande att höra resterande länder från Norden, då jag inte ens vet om Norge och Danmark ska sjunga men det gör dom nog då alla som har melodifestivalen även kommer med till Eurovision song contest.

Tyvärr kan jag inte minnas bigragen då ingen sticker ut jättemycket förutom Finland, men apropå det så sade väl Edward att dom som filmar med kamerorna undviker killens kön då han var naken. Men hade han någon dräkt som täckte partiet med hudfärg då man såg partiet men det fanns ju inget där. Och sedan blev jag osäker om det var en kille verkligen eller någon som vill vara kille men är tjej, något ni också reagerade över?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2024 kl. 16:03:45Vad tyckte ni om den första semifinalen igår? Ganska många bra låtar trots allt, även om det kanske inte var någon superhöjdare. Själv hade jag gärna sett att Azerbajdzjan hade gått vidare, medan jag hade kunnat leva utan Cypern - men i övrigt är jag ganska nöjd med resultatet.

Suprised att du gillade Irland :o
(utifrån vad du sagt tidigare verkade den inte vara "your type of song")

Förutom den, Ukraina och Kroatien, så var även Litauen en favorit som gick vidare. :)

Trist att Polen inte gjorde det.

Men även den första (vilket land?) var solid.

Fast Finland (och vissa andra) kändes lite för "gimmicky" och "too much", medan Kroatien var perfekt balanserad på det sättet.

Azerbajdzjan var inte intressant för mig......

btw! det här är kanske en svår fråga, men....

Hur tror du det kommer gå för Israel imorgon?

- what.