Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

My Little Pony (TV-serierna)

Startat av clash, 31 augusti 2005 kl. 17:15:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 juni 2021 kl. 20:10:00
Varken Media Dubb eller Mediadubb International har väl dubbat My Little Pony? Visserligen är det (i dagsläget) inte känt vilka som låg bakom "Collage Entertainment-dubben", men ändå...

Menande Mediahuset.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Miikee

Jag tänkte försöka köpa den gamla dubbningen av My Little Pony (1986) på VHS, förstår att alla avsnitt inte dubbades. Jag har en fråga. Många säljare på tradera lägger bara upp bilder på framsidan, vilket gör det svårt att veta om det är gamla eller nya dubben. Någon som vet hur de Vhs-banden med den gamla dubben ser ut? :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2006 kl. 12:07:34
fortfarande med; men Annica Smedius medverkar inte i den här filmen (tyvärr). Sen medverkar också Linus Lindman och Micaela Remondi, som båda vardera varit med i en tidigare My Little Pony-film. Sl

Jag har respekt för Linus Lindman han är med i dubbning av en av mina favorit filmer och han var med i en pjäs om autism med. :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2022 kl. 19:46:24
Jag har respekt för Linus Lindman han är med i dubbning av en av mina favorit filmer och han var med i en pjäs om autism med. :D

Vilken film är det du syftar på?

gstone

Vilken Häxa är vilken ?

I första dubbningen har dom andra namn på svenska och jg vet inte vem som är vem ?

Kan någon förklara  ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag måste säga att jag tycker t Pangljuds dubbningen är mycket bättre än den gamla dubbningen som Monica Forsberg gjord på 80-talet :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Det vore trevilgt om det fanns credits till den gamla dubbningen med på hemsidan :)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Så har allla VHS med serien My Little Pony 'n Friends en dubbning av KM Studios ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

moviefan

ssimon

Är total nybörjare på MLP. Klickat runt på YouTube och verkar vara en djungel. Var är det för serier och utgåvor(digtala? vhs? dvd?) jag letar efter om jag vill ha de här rösterna och stil:

Lillefot

Citat från: ssimon skrivet 19 augusti 2024 kl. 17:24:27Är total nybörjare på MLP. Klickat runt på YouTube och verkar vara en djungel. Var är det för serier och utgåvor(digtala? vhs? dvd?) jag letar efter om jag vill ha de här rösterna och stil:

Den där videon som du har med är från serien My Little Pony Tales, som är den andra serien. Den har släppts på både VHS och DVD (dock verkar ett av avsnitten endast ha släppts på VHS).

Problemet med de släppen är att den fulla titeln inte används på omslagen. Men i SMDB kan du hitta en del av de och se vad alla utgåvorna har för namn, så det blir kanske lite hjälp på traven:
https://smdb.kb.se/catalog/search?q=My+little+pony+tales+typ%3Afilm-video&x=0&y=0
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 19 augusti 2024 kl. 17:31:49Den där videon som du har med är från serien My Little Pony Tales, som är den andra serien. Den har släppts på både VHS och DVD (dock verkar ett av avsnitten endast ha släppts på VHS).
Och den serien har bara en enda dubbning i Sverige, som använts vid samtliga sammanhang under årens lopp (VHS, DVD och TV-sändningar), så där kan man inte tal fel på dubbningsversion. :)

Det är betydligt värre ställt med den första serien My Little Pony 'n Friends, där det är en ren djungel med alla dubbningar som finns...

ssimon

Citat från: Lillefot skrivet 19 augusti 2024 kl. 17:31:49Den där videon som du har med är från serien My Little Pony Tales, som är den andra serien. Den har släppts på både VHS och DVD (dock verkar ett av avsnitten endast ha släppts på VHS).

Problemet med de släppen är att den fulla titeln inte används på omslagen. Men i SMDB kan du hitta en del av de och se vad alla utgåvorna har för namn, så det blir kanske lite hjälp på traven:
https://smdb.kb.se/catalog/search?q=My+little+pony+tales+typ%3Afilm-video&x=0&y=0
Tack så mycket för hjälpen!