Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Går det att få credits Troll - Kungens svans ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 januari 2024 kl. 22:16:20Går det att få credits Troll - Kungens svans ?
Att döma av informationen i SMDb verkar det som att DVD-utgåvan bör ha utsatta dubbcredits - detta i och med att Svensk Mediedatabas som regel bara skriver upp uppgifter som står med under för- och eftertexter (alternativt omslag).

Jag tror att jag ska ha DVD:n här hemma någonstans i röran, så jag kan ta och leta när jag får tid över. :)

Med Jonne Wilkinson som regisserande tekniker bör vi i alla fall kunna vara ganska säkra på att dubben är gjord av BTI Studios/IYUNO Media Group.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 januari 2024 kl. 00:57:15Att döma av informationen i SMDb verkar det som att DVD-utgåvan bör ha utsatta dubbcredits - detta i och med att Svensk Mediedatabas som regel bara skriver upp uppgifter som står med under för- och eftertexter (alternativt omslag).

Jag tror att jag ska ha DVD:n här hemma någonstans i röran, så jag kan ta och leta när jag får tid över. :)

Med Jonne Wilkinson som regisserande tekniker bör vi i alla fall kunna vara ganska säkra på att dubben är gjord av BTI Studios/IYUNO Media Group.
Jag kan köpa dem för att kolla :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag önskar credits till Rallygänget – De snabba & de tuffa  när den väl kommer ut om ungefär en månad.

Det är nog för tidigt att få credits nu.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 januari 2024 kl. 11:57:03Jag önskar credits till Rallygänget – De snabba & de tuffa  när den väl kommer ut om ungefär en månad.

Det är nog för tidigt att få credits nu.
Påminn mig gärna när det är ungefär en vecka kvar, så kontaktar jag distributören. :)
(Oftast kommer jag ihåg det själv, men ibland är det så fullt upp så att jag glömmer bort att hålla koll på kommande premiärer...)

gstone

Jag önskar credits för den omdubbade säsong 3 av Batman the animated series (även kallad The New Batman Adventures).
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 januari 2024 kl. 15:07:27Jag önskar credits för den omdubbade säsong 3 av Batman the animated series (även kallad The New Batman Adventures).
Omdubbade...? Finns det mer än en dubbning av The New Batman Adventures? Själv känner jag bara till att den sänts på Kanal 5, och då (vill jag minnas) med samma röster som Batman: The Animated Series.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 januari 2024 kl. 15:50:31Omdubbade...? Finns det mer än en dubbning av The New Batman Adventures? Själv känner jag bara till att den sänts på Kanal 5, och då (vill jag minnas) med samma röster som Batman: The Animated Series.
@KurageDHH påstår iallafall det.

Citat från: KurageDHH skrivet 23 januari 2024 kl. 14:38:50Nu har även Batman: The Animated Series kommit med svensk dubb på Prime Video och det är alla säsonger (1-3) sen i fredags.

Säsong 1 och 2 har originaldubb men säsong 3 (även kallad The New Batman Adventures) verkar ha dubbats om (ta mig inte på fel sätt, men jag vet att jag hör den med egna öron).

Mattias Knave, Andreas Nilsson och Per Sandborgh återvänder dock till sina roller (jag tror ni vet vilka roller), men en del har bytts ut som t.ex. Dick Grayson (före detta Robin, numera Nightwing) som jag misstänker spelas istället av Jesper Adefelt. 
Kan också tilllägga att Jan Åström och Ole Ornered hörs i den dubbningen för övriga roller.

Är det nån annan här som har sett serien på prime video och hört den dubbningen? Om ni vill ha bevis? 
(jag har filmat ett klipp från ett avsnitt av säsong 3 på min mobil för att försöka få upp den som bevis på det här inlägget men det gick inte för att sidan tar inte emot 3gp)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 januari 2024 kl. 15:50:31Omdubbade...? Finns det mer än en dubbning av The New Batman Adventures? Själv känner jag bara till att den sänts på Kanal 5, och då (vill jag minnas) med samma röster som Batman: The Animated Series.
Och vi vet inte vilka rösterna är 🤬❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag önskar credits till Scooby Doo – Mysteriet börjar och Scooby Doo  – Legenden om sjömonstret.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 januari 2024 kl. 22:08:20Jag önskar credits till Scooby Doo – Mysteriet börjar och Scooby Doo  – Legenden om sjömonstret.
Man kan väl i alla fall kolla om de finns innan man frågar...

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/scooby-nuborjarmysteriet/

gstone

Hur går det med credits för Djungelgänget - På äventyr jorden runt ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 januari 2024 kl. 22:12:11Man kan väl i alla fall kolla om de finns innan man frågar...

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/scooby-nuborjarmysteriet/
Då kan man förmoda att   Scooby Doo  – Legenden om sjömonstret har samma fem skådespelare i huvudrollerna :) ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]