Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Hoppas du kan få en rollista till Dumma Mej 4 

Jag vill gärna vet vem som dubbar vilken karaktär  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2024 kl. 09:27:38Tyvärr Warners

men jag tänkte mest om någon hörde vila rösterna var  :-[
Då blir det besvärligt, då ju Warner aldrig har utsatt dubbcredits på DVD-utgåvor. Min kontakt på Warner Bros. Sverige som lovade att ordna fram credits har ju tyvärr inte svarat på lååång tid, men jag ska göra ett nytt försök med att kontakta vederbörande så får vi hålla tummarna...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2024 kl. 09:28:56Hoppas du kan få en rollista till Dumma Mej 4

Jag vill gärna vet vem som dubbar vilken karaktär  ;)
Det brukar inte vara några problem att få fram creditlistor när det gäller UIP, men utmaningen i det här fallet är ju att filmen har premiär under semestertider då jag gissar att ganska många anställda på UIP har semester...

Så den stora frågan är när jag ska maila UIP, så att det inte är för tidigt men ändå så pass tidigt att minimera risken att min kontaktperson har gått på semester...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2024 kl. 09:35:46Det brukar inte vara några problem att få fram creditlistor när det gäller UIP, men utmaningen i det här fallet är ju att filmen har premiär under semestertider då jag gissar att ganska många anställda på UIP har semester...

Så den stora frågan är när jag ska maila UIP, så att det inte är för tidigt men ändå så pass tidigt att minimera risken att min kontaktperson har gått på semester...?
Kankse någon innan sista Juni ? ???
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2024 kl. 13:37:52Kankse någon innan sista Juni ? ???
Det var egentligen mest en retorisk fråga, men jag tänker nog att det kan vara säkrast att maila strax innan midsommar - vissa brukar gå på semester runt midsommar, medan det nog är ovanligt före det (åtminstone i de fall man själv helt eller delvis kan påverka när man vill ha semester, så brukar nog väldigt få välja tidigare än midsommar).

Har de ingen creditlista tillgänglig när jag mailar, så bör de väl åtminstone kunna meddela det. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2024 kl. 17:39:04Det var egentligen mest en retorisk fråga, men jag tänker nog att det kan vara säkrast att maila strax innan midsommar - vissa brukar gå på semester runt midsommar, medan det nog är ovanligt före det 
Jag är autistisk hur ska jag veta vad som är en retorisk fråga ❗️😂😂😂😉
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Ny dubbade Barmfilm kom på Netflix idag 

Är från något europeiskt land.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2024 kl. 20:38:47Ny dubbade Barmfilm kom på Netflix idag

Polen för att vara mer exakt. Akademia Pana Kleksa. Filmen bygger på en barnbok med samma namn från 1946 av Jan Brzechwa. Boken översattes till svenska 2020 av Tomas Håkanson under titeln Herr Klex akademi och har tidigare filmatiserats 1983.

Två uppföljare är i produktion varav den första heter Kleks i wynalazek Filipa Golarza. Ungefär Klex och Filip Golarzs uppfinning.

Originalfilmen från 1983 fick tre uppföljare Podróże pana Kleksa (1986), Pan Kleks w kosmosie (1988) och Tryumf pana Kleksa (2001). Dom första tre filmerna i serien var samproduktioner mellan Polen och Sovjetunionen medans den fjärde filmen Tryumf pana Kleksa samproducerades mellan Polen, Sverige och Irland. Jag kan inte lista ut vilket svenskt bolag som var inblandad. Ingen av filmerna verkar ha visats i Sverige tyvär.
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga skrivet 19 juni 2024 kl. 21:59:09Polen för att vara mer exakt. Akademia Pana Kleksa. Filmen bygger på en barnbok med samma namn från  1946 av Jan Brzechwa. Boken har tidigare filmatiserats 1983.

Två uppföljare är i produktion varav den första heter Kleks i wynalazek Filipa Golarza. Ungefär Klex och Filip Golarzs uppfinning.

Originalfilmen från 1983 fick tre uppföljare Podróże pana Kleksa (1986), Pan Kleks w kosmosie (1988) och Tryumf pana Kleksa (2001). Dom första tre filmerna i serien var samproduktioner mellan Polen och Sovjetunionen medans den fjärde filmen Tryumf pana Kleksa samproducerades mellan Polen, Sverige och Irland. Jag kan inte lista ut vilket svenskt bolag som var inblandad. Ingen av filmerna verkar ha visats i Sverige.
Vad mycket du :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Sabelöga

Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2024 kl. 20:38:47Ny dubbade Barmfilm kom på Netflix idag

Jag har skrivit av dubbcreditsen till Herr Klex akademi, så det kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

Dubben är gjord av Iyuno, och att döma av de inblandade troligtvis hos gamla SDI Media. Förvånansvärt många relativt okända skådespelare, som jag knappt ens har hört talats om; vilket förvånar mig att man vågar satsa på för en sådan här direkt-till-streaming-dubbning som sällan brukar få någon enorm budget - men trevligt och välbehövligt. :)

Citat från: Sabelöga skrivet 19 juni 2024 kl. 21:59:09Polen för att vara mer exakt. Akademia Pana Kleksa. Filmen bygger på en barnbok med samma namn från 1946 av Jan Brzechwa. Boken översattes till svenska 2020 av Tomas Håkanson under titeln Herr Klex akademi och har tidigare filmatiserats 1983.

Originalfilmen från 1983 fick tre uppföljare Podróże pana Kleksa (1986), Pan Kleks w kosmosie (1988) och Tryumf pana Kleksa (2001). Dom första tre filmerna i serien var samproduktioner mellan Polen och Sovjetunionen medans den fjärde filmen Tryumf pana Kleksa samproducerades mellan Polen, Sverige och Irland. Jag kan inte lista ut vilket svenskt bolag som var inblandad. Ingen av filmerna verkar ha visats i Sverige tyvär.
Boken känner jag förstås till, även om jag tyvärr inte har läst den - men de tidigare filmatiseringarna har helt gått mig förbi.

Men om de tidigare filmerna inte har släppts eller visats i Sverige, så kanske jag inte behöver skämmas som inte kände till dem... ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juni 2024 kl. 22:40:15Jag har skrivit av dubbcreditsen till Herr Klex akademi, så det kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

Dubben är gjord av Iyuno, och att döma av de inblandade troligtvis hos gamla SDI Media. Förvånansvärt många relativt okända skådespelare, som jag knappt ens har hört talats om; vilket förvånar mig att man vågar satsa på för en sådan här direkt-till-streaming-dubbning som sällan brukar få någon enorm budget - men trevligt och välbehövligt. :)
Kan hända dubbade dom något annat hos Iyuno  samtidigt ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juni 2024 kl. 22:40:15Boken känner jag förstås till, även om jag tyvärr inte har läst den - men de tidigare filmatiseringarna har helt gått mig förbi.

Men om de tidigare filmerna inte har släppts eller visats i Sverige, så kanske jag inte behöver skämmas som inte kände till dem... ;)
Förstås ?

är väl långt ifrån alla som käner till den ??? ??
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juni 2024 kl. 22:40:15Jag har skrivit av dubbcreditsen till Herr Klex akademi, så det kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

Dubben är gjord av Iyuno, och att döma av de inblandade troligtvis hos gamla SDI Media. Förvånansvärt många relativt okända skå
För övrigt måste jag säga att boken fullt tecknad :(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Sabelöga

Trevligt, ska spana in den när den kommer upp :) 

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juni 2024 kl. 22:40:15Boken känner jag förstås till, även om jag tyvärr inte har läst den - men de tidigare filmatiseringarna har helt gått mig förbi.

Hur kan du känna till boken, den har ju inte släppt förrns 2020. Och varför förstås? Den är ju inte någon klassiker här och ingen av dom tidigare filmerna har heller inte släppts i Sverige. Eller finns det någon tidigare översättning jag inte hittar på Libris?
Houba !