Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Raven i Teen Titans

Startat av Steffan Rudvall, 14 juni 2024 kl. 10:46:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Vem är det egentligen som gör rösten till Raven? På forumet har Lizette Pålsson nämnts och Jennie Jahns nämnde i Röstskådespelarna att hon dubbat Raven men jag tycker varken det låter som Lizette eller Jennie...

Är det verkligen Jennie i ljudklippet och om inte var har Jennie spelat Raven?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2024 kl. 10:46:43Vem är det egentligen som gör rösten till Raven? På forumet har Lizette Pålsson nämnts och Jennie Jahns nämnde i Röstskådespelarna att hon dubbat Raven men jag tycker varken det låter som Lizette eller Jennie...

Är det verkligen Jennie ljudklippet och kom inte var har Jennie spelat Raven?
Det låter inte som någon utav dem håller jag med om men Jennie har faktiskt spelat Raven

https://youtu.be/b_0sV0AUYEA

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2024 kl. 10:46:43Vem är det egentligen som gör rösten till Raven? På forumet har Lizette Pålsson nämnts och Jennie Jahns nämnde i Röstskådespelarna att hon dubbat Raven men jag tycker varken det låter som Lizette eller Jennie...

Är det verkligen Jennie i ljudklippet och kom inte var har Jennie spelat Raven?
Jag håller med att det där definitivt inte låter som Jennie Jahns, och troligen inte Lizette Pålsson heller.

Rösten låter lite vagt bekant för mig, men jag lyckas tyvärr inte placera in henne... :(

Will Siv

Är det verkligen Jennie ljudklippet och kom inte var har Jenny spelat Raven?
Det är Lizette (i original serien).

I en scen i början av avsnittet "Nevermore" hör man tydligt att det är hon, när hon säger nåt i stil med "Är du rädd?" (då låter hon lite som Ella/Askungen)

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 juni 2024 kl. 10:49:07Det låter inte som någon utav dem håller jag med om men Lizette har faktiskt spelat Raven

https://youtu.be/b_0sV0AUYEA
Märkligt, för det var ju i "Go!" som Jennie tog över.
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 14 juni 2024 kl. 11:02:43Det är Lizette (i original serien).

I en scen i början av avsnittet "Nevermore" hör man tydligt att det är hon, när honvsäger nåt i stil med "Är du rädd?" (då låter hon lite som Ella/Askungen)
Märkligt, för det var ju i "Go!" som Jennie tog över.
Jag tror du har hittat en scen där Lizette kanske mörkar Raven men om man lyssnar på mitt ljudklipp finns det inga nämndevärda likheter med Lizette Pålsson så är det hon måste hon har förställt sin röst väldigt mycket.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2024 kl. 11:05:26Jag tror du har hittat en scen där Lizette kanske mörkar Raven men om man lyssnar på mitt ljudklipp finns det inga nämndevärda likheter med Lizette Pålsson så är det hon måste hon har förställt sin röst väldigt mycket.
Nja, jag är mer säker på att det faktiskt är hon, men att hennes "vanliga" röst slinkade in där.

Sen är det några (väldigt få) gånger då hon skrattar och då hörs det att hon har en ljusare röst.
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 14 juni 2024 kl. 11:08:50Nja, jag är mer säker på att det faktiskt är hon, men att hennes "vanliga" röst slinkade in där.

Sen är det några (väldigt få) gånger då hon skrattar och då hörs det att hon har en ljusare röst.
Att det är någon som förställer rösten är väl ganska troligt men att det skulle vara Lizette tror jag inte. I klippet Mathilda delade om det Lizette så är det ju inte samma röst som i mitt ljudklipp.

Hur skicklig man än är på att förställa rösten kan man ju inte komma ifrån sin egna röst...

@Erika du kanske hör vem det är?

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=dlattach;attach=14893

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2024 kl. 11:19:31Att det är någon som förställer rösten är väl ganska troligt men att det skulle vara Lizette tror jag inte. I klippet Mathilda delade om det Lizette så är det ju inte samma röst som i mitt ljudklipp.

Hur skicklig man än är på att förställa rösten kan man ju inte komma ifrån sin egna röst...

@Erika du kanske hör vem det är?

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=dlattach;attach=14893
Jag lyssnade om, och det är nog Jennie Jahns i Youtube videon jag länkade

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 juni 2024 kl. 11:26:06Jag lyssnade om, och det är nog Jennie Jahns i Youtube videon jag länkade
Att Jennie spelar henne i senare säsonger av Teen Titans Go verkar stämma. Mysteriet med vem det är som spelar henne i originalserien och tidigare säsonger av Teen Titans Go återstår ju dock fortfarande.

Lennartsson

Är det verkligen Jennie i ljudklippet och om inte var har Jennie spelat Raven?
Det låter inte som någon av de vuxna kvinnliga röstskådespelarna som ändrar sin röst utan mer som en tonåring eller kanske ung vuxen tjej

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2024 kl. 11:19:31Att det är någon som förställer rösten är väl ganska troligt men att det skulle vara Lizette tror jag inte. I klippet Mathilda delade om det Lizette så är det ju inte samma röst som i mitt ljudklipp.
Jag håller med - jag hör heller inga nämnvärda likheter med Lizette Pålsson i ditt ljudklipp, så det förefaller osannolikt att hon lyckats förställa rösten mycket.

Erika

Rösten i ljudklippet låter lite förställd, men funderar på om det inte är Rakel Wärmländer...? Är dock osäker.

Det där med Lizette Pålsson får jag ta på mig. För många år sedan (2006?) skrev jag ett inlägg där jag misstänkte det kunde vara henne, men var samtidigt väldigt osäker. Ber om ursäkt för det.  :-[ 

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 14 juni 2024 kl. 12:32:06Rösten i ljudklippet låter lite förställd, men funderar på om det inte är Rakel Wärmländer...? Är dock osäker.

Det där med Lizette Pålsson får jag ta på mig. För många år sedan (2006?) skrev jag ett inlägg där jag misstänkte det kunde vara henne, men var samtidigt väldigt osäker. Ber om ursäkt för det.  :-[
Jag tror faktiskt du har rätt, Rakel var ingen jag tänkte på då jag antog att det var någon röstskådespelare men det låter ju faktiskt som henne.