Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2024 kl. 08:26:51Ska jag försöka ?

Jag brukar få svar  ;)
Några dagar till kan du väl gott vänta - Scanbox brukar svara relativt snabbt, men de har kanske fullt upp just nu...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2024 kl. 08:37:37Några dagar till kan du väl gott vänta - Scanbox brukar svara relativt snabbt, men de har kanske fullt upp just nu...
Nu har jag redan frågat min kontakt :-[

Ursäkta såg inte det svar innan.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2024 kl. 08:37:37Några dagar till kan du väl gott vänta - Scanbox brukar svara relativt snabbt, men de har kanske fullt upp just nu...
Jag har redan frågat min kontakt på Scanbox
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 januari 2024 kl. 11:19:38Jag har redan frågat min kontakt på Scanbox
Har du också kontakt med Morten i Köpenhamn, eller har du någon annan kontakt på Scanbox?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 januari 2024 kl. 11:27:33Har du också kontakt med Morten i Köpenhamn, eller har du någon annan kontakt på Scanbox?
Tror inte han heter Morten.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 januari 2024 kl. 11:27:33Har du också kontakt med Morten i Köpenhamn, eller har du någon annan kontakt på Scanbox?
Om jag berättar vem han är kanske han hamnar i knipa.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 januari 2024 kl. 16:45:52Om jag berättar vem han är kanske han hamnar i knipa.
Nej då, det gör han inte - för personer som jobbar på distributörer har befogenhet och även i uppgift att lämna ut uppgifter.
(Till skillnad från personal på dubbningsstudior, regissörer, skådespelare och liknande som ju som utgångspunkt ska hänvisa till distributörerna/kunderna)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 januari 2024 kl. 20:08:42Nej då, det gör han inte - för personer som jobbar på distributörer har befogenhet och även i uppgift att lämna ut uppgifter.
(Till skillnad från personal på dubbningsstudior, regissörer, skådespelare och liknande som ju som utgångspunkt ska hänvisa till distributörerna/kunderna)
Bra
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Det var vist Morten ! ;D

Verkar som vi har en gemensam vän ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 januari 2024 kl. 22:09:27Jag ömskar credits till r Phineas och Ferb: Star Wars( finns på Disney Plus)och Charlie och den Gyllene Masken(Gjers ut av Scanbox).
Nu har jag fått svar från Scanbox, och har fått creditlista på Charlie och den gyllene masken och Morrhårspatrullen. Båda är dubbade av Supersonic i Köpenhamn, och den förstnämnda är översatt av Mikael Roupé (men inte regisserad). Den sistnämnda är Mikael inte inblandad i alls, utöver som skådespelare.

Båda kommer ut vid nästa uppdatering. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2024 kl. 09:57:11Nu har jag fått svar från Scanbox, och har fått creditlista på Charlie och den gyllene masken och Morrhårspatrullen. Båda är dubbade av Supersonic i Köpenhamn, och den förstnämnda är översatt av Mikael Roupé (men inte regisserad). Den sistnämnda är Mikael inte inblandad i alls, utöver som skådespelare.
:)
Jag har också fått credits till  Charlie och den gyllene masken :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2024 kl. 09:57:11Nu har jag fått svar från Scanbox, och har fått creditlista på Charlie och den gyllene masken och Morrhårspatrullen. Båda är dubbade av Supersonic i Köpenhamn, och den förstnämnda är översatt av Mikael Roupé (men inte regisserad). Den sistnämnda är Mikael inte inblandad i alls, utöver som skådespelare.
Det är väldigt lustigt att den tonåriga hjälten och den ungefär 90 åriga skurken spelas av samma person på svenska ;D ;D ;D

Han måste vara bra på att föreställa rösten ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Båda kommer ut vid nästa uppdatering. :)
Du råka inte veta vilka rösterna är på denna DVD förresten ? ???

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16444.0
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag önskar att du skriver av credits till Lejonvakten  från Disney Plus :)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]