Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trådar om samma sak

Startat av moviefan, 7 februari 2017 kl. 19:10:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Det kan det absolut bli, bara jag eller någon annan kommer på någon logisk sådan indelning. Än så länge har jag inte kommit på något smart sätt att dela in det mer än i nuläget, så att det faktiskt medför en förbättring och inte bara krånglar till saker och ting, men det går snabbt att fixa om bara någon kommer på någon bra idé.

moviefan

#16
Vad sägs om en RIP tråd ? I stället för att skapa nya trådar. Det finns ju vila i frid Monica Nordqvist och några till. Kan vi inte ha alla dom i samma ?

Vad tycker ni ? 

moviefan

Citat från: moviefan skrivet 12 juli 2017 kl. 11:36:37
Vad sägs om en RIP tråd ? I stället för att skapa nya trådar. Det finns ju vila i frid Monica Nordqvist och några till. Kan vi inte ha alla dom i samma ?

Vad tycker ni ?

Någon ? 

Elios

Citat från: moviefan skrivet 12 juli 2017 kl. 11:36:37
Vad sägs om en RIP tråd ? I stället för att skapa nya trådar. Det finns ju vila i frid Monica Nordqvist och några till. Kan vi inte ha alla dom i samma ?

Vad tycker ni ?

Nej det tycker jag inte riktigt för jag tycker att alla dem skådespelarna ska ha varsin egen heders sida eller vad man nu kallar det för jag gillar inte riktigt tanken med att ha ett helt ämne om folk som har gått bort.  :-\

Daniel Hofverberg

Personligen tror jag att det skulle bli för rörigt att börja samla alla RIP-trådar i en och samma tråd. Då skulle det bli svårt att få någon översikt vem man pratar om vid alla svar, och jag misstänker att det skulle bli alltför oöverskådligt. Plus att det skulle bli en väldigt lång tråd med MÅNGA inlägg...

Kust

Varför inte bara skapa ett nytt ämne där vi lägger alla döda trådar?


Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2018 kl. 03:05:15
Personligen tror jag att det skulle bli för rörigt att börja samla alla RIP-trådar i en och samma tråd. Då skulle det bli svårt att få någon översikt vem man pratar om vid alla svar, och jag misstänker att det skulle bli alltför oöverskådligt. Plus att det skulle bli en väldigt lång tråd med MÅNGA inlägg...

Men det finns ju faktiskt vissa trådar som redan har jättemånga inlägg (däribland "Önska creditlistor" och "Hur skulle din dubbning se ut?") och dessa ser jag inga större problem med, så jag tycker att dessa kan få finnas kvar!  :)

Christer

Nu är det väldigt många "Vem är bäst som X"-trådar. Jag har inget emot dem, men är inte intresserad av att läsa dem. Skulle de inte kunna få en egen tavla så det blir lättare att hitta andra trådar?

Daniel Hofverberg

Jag tycker också att det har blivit alldeles för många "Vem är bäst som XXX" - jag tycker att dessa kan vara intressanta i begränsad utsträckning, men börjar man skapa dylika trådar om varenda rollfigur som förekommit i varenda film i världen (nästan), så har det gått alldeles för långt. Sådana bör begränsas till ett fåtal ovanligt intressanta fall, i och med att sådana trådar inte direkt uppmuntrar till diskussion eller motivering.

Elios

Jag tänkte faktiskt också på det och absolut. Jag undrade en av dem ifall det inte redan finns några av dem redan t.ex. finns det inte mer än en vem är bäst som Snövit, Askungen och Törnrosa här på forumet redan?  ???
Vill minnas att vi skrev det för ett par år sedan och då startade jag själv många sådana trådar men sen tröttnade man.
Daniel kan du kolla om det inte redan finns flera ämnen av varsin karaktär typ om det finns två av vem är bäst som Snövit och dem och isåfall sätta ihop dem två ämnena till ett. För att jag har ett svagt minne av det redan fanns ett ämne om vem som är bäst som Snövit.  ::)

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 november 2018 kl. 12:38:04
Jag tycker också att det har blivit alldeles för många "Vem är bäst som XXX" - jag tycker att dessa kan vara intressanta i begränsad utsträckning, men börjar man skapa dylika trådar om varenda rollfigur som förekommit i varenda film i världen (nästan), så har det gått alldeles för långt. Sådana bör begränsas till ett fåtal ovanligt intressanta fall, i och med att sådana trådar inte direkt uppmuntrar till diskussion eller motivering.

Varför inte ta bort några ?

Elios

Citat från: moviefan skrivet  6 november 2018 kl. 19:09:49
Varför inte ta bort några ?

Nja inte ta bort. Bättre kanske ha en sån man inte kan rösta under en längre tid.

moviefan

http://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=4425.msg31163#msg31163

Kan inte du Daniel slå ihop denna tråd med nya om Draktränaren 3, så slipper det bli fler samma trådar ? 

moviefan

Det finns många trådar som heter typ  röster i xxxx. Varför inte slå ihop alla ? 

Varsågod

Citat från: moviefan skrivet  6 mars 2020 kl. 09:10:47
Det finns många trådar som heter typ  röster i xxxx. Varför inte slå ihop alla ?

Jag är själv förespråkare för samlingstrådar, men då det finns så oerhört många produktioner att ta hänsyn till är det nog stor risk att informationen blir svårare att hitta om den är samlad i en enda (kolossalt) omfattande tråd. Jag tycker det finns en poäng med att till exempel vissa dubbningsbolag har egna trådar. Man skulle förstås kunna dela upp dubbningarna per årtionde eller annan tidsrymd, etc, men det leder sannolikt till besvärliga gränsdragningar i många fall.