Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Don Bluths filmer

Startat av gstone, 15 januari 2016 kl. 15:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

moviefan

Har ni sett Titan AE, gillar ni den ? 

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Har sett den, tyckte också att den var sådär bra. Bluths tidigare filmer är bättre, fast Titan AE var inte jättedålig. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 20 maj 2020 kl. 15:29:33
Har ni sett Titan AE, gillar ni den ?

Jag har sett den och den var inget vidare, den var inget för mig helt enkelt, även fast jag sett betydligt värre...

moviefan

Citat från: jimstrom skrivet 15 januari 2016 kl. 15:58:07
Instämmer till fullo, några filmer finns ju som bekant ute bla. Resan till Amerika och Landet för länge sedan, men jag vet inte om dom andra finns med sina svenska dubbningar.

Dubbningar i sig är väldigt bra utförda med stora namn i rolllistorna.

Varför gavs just dessa ut på dvd, med svenska dubben ?

moviefan

Vilka av Dons filmer gick det mest bra för ? 

moviefan


Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  7 juni 2020 kl. 20:44:01
Någon som vet ?  :)

Förmodligen Resan Till Amerika, Landet För Längesedan och Anastasia eftersom dessa är de enda som getts ut på DVD i Sverige med svenskt tal...

moviefan


moviefan

Hade alla Bluth filmerna svensk bildversion på vhs ?  Har för mig att Tummelisa hade det.

Disneyfantasten

Någon som vet vilka datum VHS-utgåvorna av Brisby och NIMHs Hemlighet, Resan Till Amerika, Landet För Längesedan, Änglahund, Rock-A-Doodle, Resan Till Amerika 2 Fievel i Vilda Västern och Ferngully Den Sista Regnskogen gavs ut? (det står inte på Svensk Filmdatabas nämligen)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2021 kl. 11:53:23
Någon som vet vilka datum VHS-utgåvorna av Brisby och NIMHs Hemlighet, Resan Till Amerika, Landet För Längesedan, Änglahund, Rock-A-Doodle, Resan Till Amerika 2 Fievel i Vilda Västern och Ferngully Den Sista Regnskogen gavs ut? (det står inte på Svensk Filmdatabas nämligen)
Resan Till Amerika hade biopremiär 11 december 1987 och 15 december 1989 var det biopremiär för Landet för längesedan. Men vi har ett utgåvorna vet jag tyvärr inte...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 juni 2021 kl. 12:11:19
Resan Till Amerika hade biopremiär 11 december 1987 och 15 december 1989 var det biopremiär för Landet för längesedan. Men vi har ett utgåvorna vet jag tyvärr inte...

Filmernas biopremiärer ser jag att det står på Svensk Filmdatabas, men inte VHS-utgåvorna...

moviefan

Finns alla Dons filmer på Netflix och Disney plus ?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.