Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Eloise

Startat av Mathilda Gustafsson, 10 augusti 2022 kl. 22:28:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Någon som har en rollista och vet om serien har släppts på DVD här i Sverige?


Lillefot

Det var längesedan.

I alla fall, jag minns att Göran Berlander ska ha medverkat i serien som hotelldirektören. Resten är det dock tomt om, och jag kan inte hitta något i Svensk Mediedatabas att några DVD-skivor ska ha släppts.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Jag vill minnas att Irene Lindh spelar barnflickan men mitt minne kan svika mig.

Zebastian

Minns den här serien lite vagt det måste vara typ ett årtionde sen den sändes sist

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 10 augusti 2022 kl. 22:52:22Minns den här serien lite vagt det måste vara typ ett årtionde sen den sändes sist
Den sändes senast mellan 25e April & 6e Juni  2019.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 augusti 2022 kl. 22:28:42Någon som har en rollista och vet om serien har släppts på DVD här i Sverige?


Programmet verkar luta åt de franska hållet

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2022 kl. 23:35:08Programmet verkar luta åt de franska hållet
Det utspelar sig i New York City och är en amerikansk serie baserad på böcker av en amerikansk författare.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2022 kl. 23:36:53Det utspelar sig i New York City och är en amerikansk serie baserad på böcker av en amerikansk författare.
Mesta dels för att namnet låter franskt

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2022 kl. 23:01:15Den sändes senast mellan 25e April & 6e Juni  2019.
Vilken kanal!?  ??? ???


Mathilda Gustafsson

Någon som har den här fantastiskt fina och gulliga serien på svenska?

gstone

Har någon en rollistan till den här serien av något slag ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2024 kl. 09:20:30Har någon en rollistan till den här serien av något slag ?
Rösterna listas med Svt:s gamla standard det vill säga rullande eftertexter i grupp.

Jag såg att du även frågade om credits till den i tråden "Önska creditlistor" den är dubbad av Eurotroll men jag har ingen aning om den finns bevarade i deras system.

@Daniel Hofverberg bör nog veta mer om hur gamla dubbningar de fortfarande har bevarat information för.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 januari 2024 kl. 10:43:35Rösterna listas med Svt:s gamla standard det vill säga rullande eftertexter i grupp.

Har någon en bild ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2024 kl. 12:22:33Har någon en bild ?
Här kommer det (+ Anders Öjebo som spelar Yokos Pappa när han talar svenska):
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran