Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Piff & Puff: Räddningspatrullen 2022

Startat av Steffan Rudvall, 17 februari 2022 kl. 21:59:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Filmen har ju nämnts på forumet tidigare kanske bäst om de inläggen att flyttas hit...

Filmen har diskuterat från och med de länkade

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=3292.msg124896;topicseen#msg124896


Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 februari 2022 kl. 22:38:51
Vem ska spela Oskar och Pärlan?
Om de tar tillbaks rösterna från serien så blir det väl Ingemar Carlehed och Birgitta Fernström...fast den sistnämnda är inte aktiv inom dubbning och den först nämnda är aktiv men inte mycket.

Här tror jag faktiskt det kan finnas en liten chans att Johan Hedenberg repriserar sin roll som Oskar då han ju fortfarande är aktiv inom dubbning.

Pärlan blir ju dock svårare då varken Birgitta eller Lena är aktiva inom dubbning nuförtiden...

Det är dock också möjligt att det blir några kändisar...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 februari 2022 kl. 22:46:32
Om de tar tillbaks rösterna från serien så blir det väl Ingemar Carlehed och Birgitta Fernström...fast den sistnämnda är inte aktiv inom dubbning och den först nämnda är aktiv men inte mycket.

Här tror jag faktiskt det kan finnas en liten chans att Johan Hedenberg repriserar sin roll som Oskar då han ju fortfarande är aktiv inom dubbning.

Pärlan blir ju dock svårare då varken Birgitta eller Lena är aktiva inom dubbning nuförtiden...

Det är dock också möjligt att det blir några kändisar...

Jag tror att Pernilla Wahlgren skulle kunna fungera som Pärlan, alternativt Mikaela Tidermark.

Gustav Jonsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2022 kl. 22:47:50
Jag tror att Pernilla Wahlgren skulle kunna fungera som Pärlan, alternativt Mikaela Tidermark.
Kanske Vicki Benckert

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Mathilda Gustafsson


Erik Friman

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 februari 2022 kl. 22:59:02
Vem vill ni ska komma tillbaka Ingemar eller Johan?
Jag gissar på Johan Hedenberg.

Trots att man var uppväxt med Ingemar Carleheds röst så blev jag mycket mer fascinerad av Johans röst när man fick tillfället att höra några avsnitt av Media Dubbs version.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 februari 2022 kl. 22:59:02
Vem vill ni ska komma tillbaka Ingemar eller Johan?
Svårt att säga, Johan Hedenbergs insats är ju riktigt bra men det är ju Ingemar Carleheds versionen som de flesta minns. Jag kan inte påstå att någon är bättre än den andre... Så jag nöjer mig med vilket som.

Vize


Daniel Hofverberg

Citat från: Vize skrivet 18 februari 2022 kl. 09:22:18
Är det alltså en ny dubbning från 2022?
Med tanke på att filmen inte ens är färdigproducerad än, så vore det väl en smärre sensation om dubbningen hade kunnat göras tidigare...

Den här tråden åsyftar alltså den kommande långfilmen, och inte den gamla TV-serien.

MOA

Citat från: Erik Friman skrivet 18 februari 2022 kl. 07:46:59
Jag gissar på Johan Hedenberg.

Trots att man var uppväxt med Ingemar Carleheds röst så blev jag mycket mer fascinerad av Johans röst när man fick tillfället att höra några avsnitt av Media Dubbs version.
Får väl också hoppas på Hedenberg

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2022 kl. 17:42:27
Jag gillar att de gjort crossover av denna film.

Men däremot gillar jag inte att Piff & Puff har "vanliga" röster i denna.
Tycker du att det här låter bättre?


https://youtu.be/_S9DRe6yL2Q

Disneyfantasten