Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dubby-Doo

Nu när Frogger legat ute en vecka, har det märkts någon ökning i antal inskickade bidrag?

Låter intressant och roligt med de två kommande tävlingarna. Kan den ena vara Mission Impossible, med en webvariant av det klassiska spelet?  ;)

Richardo

Kommer du ha möjlighet att rätta några tävlingar innan nyår?

Daniel Hofverberg

#347
Ja, jag lovar att minst ett par tävlingar ska vara rättade och avgjorda innan nyår; den första förhoppningsvis inom de närmaste dagarna.

Citat från: Dubby-Doo skrivet 30 november 2018 kl. 15:27:44
Låter intressant och roligt med de två kommande tävlingarna. Kan den ena vara Mission Impossible, med en webvariant av det klassiska spelet?  ;)
Väldigt bra gissning...! Jag vet inte om jag egentligen får avslöja det redan nu, men eftersom du nu gissade så rätt kan jag säga att den ena filmen mycket riktigt är Mission Impossible: Fallout.

Min första tanke var också precis att ha med en webbversion av det klassiska spelet Mission Impossible, men tyvärr har jag hittills inte lyckats hitta åt någon sådan webbversion på nätet... :(

Om du eller någon annan lyckas hitta åt någon webbversion av det spelet, så vore jag mycket tacksam för en länk dit. :) Det är inte säkert att källkoden är öppen och tillgänglig eller att spelet är så pass anpassningsbart så att det går att implementera stöd för att skicka in resultat/poäng, men ett första steg är i alla fall att faktiskt hitta åt Mission Impossible i någon HTML5/JavaScript-version...

Hursomhelst är det i alla fall den andra filmen som kommer före, och där jag hoppas kunna lägga ut tävlingen inom de närmaste dagarna. Det har tyvärr tagit längre tid än beräknat och varit väldigt svårt att få till, men nu tror jag att det mesta äntligen fungerar. Det rör sig i alla fall om ett klassiskt arkadspel, och för övrigt ett av mina personliga favoritspel från min barndom.

Mission Impossible får vänta lite...

saintetienne

Är "Frogger tävlingen" över eller är den tävlingen förlängd ?
Kunde starta spelet idag står att den går ut den 9 December.

Hoppas du får tid att skicka ut vinster till någon tävling snart.

Ser framemot de andra tävlingarna också.

Daniel Hofverberg

Citat från: saintetienne skrivet 11 december 2018 kl. 19:38:04
Är "Frogger tävlingen" över eller är den tävlingen förlängd ?
Kunde starta spelet idag står att den går ut den 9 December.
Bra att du gjort mig uppmärksam på det. Jag hade faktiskt totalt glömt bort Isle of Dogs-tävlingen... :(

Eftersom jag just nu har fullt upp med att försöka få nästa tävling klar, och därför ändå inte hinner göra något med den tävlingen, så har jag valt att förlänga tävlingen tills nu på söndag.

Inom 2 - 3 dagar hoppas jag också kunna publicera nästa tävling.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2018 kl. 02:58:42
Ja, jag lovar att minst ett par tävlingar ska vara rättade och avgjorda innan nyår; den första förhoppningsvis inom de närmaste dagarna.

Hoppas det inte var ett nyårslöft. Hihi. (ingen lever upp tiill nyårslöften  ;D)

Bör nog uppdaterna sidan och förlänga tävlingen.

saintetienne

Vill bara passa på och önska dig en God Jul och ett gott nytt år.
Jag hoppas bara inte att du tar och kör slut på dig själv Daniel utan njut av julen och ta tävlingarna nästa år istället med nya krafter.



Richardo


Daniel Hofverberg

Jag hade tänkt att hinna rätta en tävling innan nyår, men tyvärr krånglar webbhotellet och jag kommer inte åt databasen igen just nu. :(

Så det är inte mitt fel att jag inte kommer kunna hålla mitt löfte... ;)

Så fort som jag kommer åt databasen igen kommer jag att utse vinnarna i minst en tävling, så förhoppningsvis inom några dagar. Jag har mailat serveradministratören, men jag vet inte om de jobbar förrän på onsdag eller inte.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 december 2018 kl. 23:01:51
Jag hade tänkt att hinna rätta en tävling innan nyår, men tyvärr krånglar webbhotellet och jag kommer inte åt databasen igen just nu. :(

Så det är inte mitt fel att jag inte kommer kunna hålla mitt löfte... ;)

Så fort som jag kommer åt databasen igen kommer jag att utse vinnarna i minst en tävling, så förhoppningsvis inom några dagar. Jag har mailat serveradministratören, men jag vet inte om de jobbar förrän på onsdag eller inte.

Hur har det gått? :)

Richardo


saintetienne

Hoppas du kommer åt databasen igen.
Fokus bör ligga på att få ut vinnare nu än att sätta upp nya tävlingar.
Även om jag älskar tävlingar så är det kul när man ser vem som har vunnit också.








Varsågod

Framför allt är det ju intressant att som deltagare veta huruvida man vunnit. Några av filmerna jag tävlat om har varit prisvärda på diverse reor, men jag har ändå kommit att avstå köp, eftersom jag åtskilliga månader efter avslutad tävling inte vet om jag vunnit ett exemplar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Varsågod skrivet 17 januari 2019 kl. 13:36:53
Framför allt är det ju intressant att som deltagare veta huruvida man vunnit. Några av filmerna jag tävlat om har varit prisvärda på diverse reor, men jag har ändå kommit att avstå köp, eftersom jag åtskilliga månader efter avslutad tävling inte vet om jag vunnit ett exemplar.
Jag håller fullständigt med dig, och jag kan bara beklaga att allting dragit ut på tiden så vansinnigt.

Nu kommer jag åt databasen igen, så jag ska försöka göra ett ryck och börja gå igenom tävlingar snart.

Uppenbarligen börjar det här bli ohållbart, så jag får nog lov att börja tacka nej till en del erbjudna tävlingar framöver, och inte tacka ja till alla erbjudna tävlingar som jag hittills gjort. Jag har svårt för att säga nej, men tydligen hinner jag inte med att rätta alla gamla tävlingar om det dyker upp nya tävlingar i samma tempo som hittills... :(

TrondM

Veldig synd, men det virker som en riktig avgjørelse. For meg virker det som at det rett og slett er alt for mye arbeid både med å holde konkurransene og å utpeke vinnere. Det er fint med konkurranser, men hvis resultatet er at du blir overarbeidet og får konstant dårlig samvittighet, og de som deltar blir misfornøyde, så synes jeg ikke det er verdt det.

Hvis dette kan forenkles såpass at den mest tidkrevende oppgaven er å pakke inn premien og sende den i posten, så kan det være interessant å starte opp med konkurranser igjen. Så vidt jeg har forstått er hovedproblemet at du ikke kan trekke en tilfeldig vinner, siden det vil regnes som et lotteri. Men, om det går an for dubbningshemsidan å få en lotterilisens, så vil vel det løse problemene?