Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ny Lejonkungen

Startat av moviefan, 29 september 2016 kl. 16:46:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan


Alexander

Låter spännande!  ;D
Hoppas den blir av för det är lite tidigt att avgöra det nu. Det är ju så med filmer att även om de har sagt att de ska göra en film så kan den ju bli inställd om de stöter på för många problem.  :-\
Men jag tror nog Lejonkungen är ett säkert kort att köra på.  ;)

Daniel Hofverberg

Jag hoppas också att det blir av - det är ju som sagt ganska vanligt att filmprojekt läggs ner under utvecklingstiden av olika orsaker, så det är ju inte förrän animationen har kommit ganska långt som man kan vara hyfsat säker på att det faktiskt blir av. Men i och med framgången för Lejonvakten så lär det ju finnas betydligt mer ekonomiskt osäkra projekt än det här.

Jag hade dock gärna sett en lite mer seriös källa för uppgifterna än den där något skumma sajten...


TBT_STR_QR

#3
Jag är lite osäker vilken sorts film Disney kommer att göra. Är det en uppföljare eller, som det exemplifieras i artikeln, en "remake" där filmen görs om som live-action? Jag har aldrig hört talas om att man gör om tecknade filmer skapade i västvärden med helt ny animation, dock sker det i Japan att man gör om TV-serier med helt ny animation såsom "Fate/Unlimited Blade Works", "Sailor Moon Crystal" och "The heroic legend of Arslan".

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 september 2016 kl. 20:12:28
Jag hade dock gärna sett en lite mer seriös källa för uppgifterna än den där något skumma sajten...
Även fast artikeln inte är en primär källa, så härstammar informationen från Jon Favreaus officiella Twitter-konto, som borde vara pålitlig. Det lär nog dröja ett tag innan någon officiell information kommer från Disney.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Alexander

#4
Hur filmen kommer bli vet ingen och jag tror det är något som Disney bara har börjat att spekulera i men det vi vet är att det är en "remake" de tänker göra.  :)

Men man får bara hoppas att filmen blir av, för det är fortfarande osäkert och  alldeles för tidigt att avgöra (därför som jag inte har skrivit om det på min blogg).

Dessutom har ju Disney gett ut samma sorts information med den här Lejonkungen filmen som de har gjort med deras andra kommande remakes/live action filmer av sina andra klassiker. Här är en lista på alla de kommande titlarna som Disney har sagt att de ska göra, och det skulle inte förvåna mig tyvärr om de lägger ner projektet på någon av dem eftersom de är så många:

Snövit och de sju dvärgarna, Pinocchio, Chernabog (djävulen från Fantasia), Dumbo, Peter Pan, En annan film om  Tingeling, Cruella de Vil, Svärdet i stenen, Djungelboken 2, Maleficent 2, Nalle Puh, Mary Poppins, Taran och den magiska kitteln, Den lilla sjöjungfrun, Aladdin, En annan film om Anden från Aladdin, Lejonkungen, Mulan och Piff & Puff: Räddningspatrullen.  :)

moviefan


moviefan


https://www.youtube.com/watch?v=O6Dd45J1T-k

Nya versionen av Circle Of Life, från nya LK 2019. Tycker animerade versionen är tusen gånger bättre.

Elios

Men finns det egentligen inte redan nu en till ämne om denna nya Lejonkungen?  ???

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet  5 mars 2019 kl. 17:49:21

https://www.youtube.com/watch?v=O6Dd45J1T-k

Nya versionen av Circle Of Life, från nya LK 2019. Tycker animerade versionen är tusen gånger bättre.

Det är inte den officiella nya versionen, enligt slutet av videon. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Efter som regissören är Jon Favreau som också är skådspelare. Så tänkt använda den här tråden för att säja att om Favreau gör en animations röst i framtiden borde Janne Westerlund dubba Jons roll på Svenska.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har Olivia Cepeda gjorde någon sång eller skådespeleri förut ?

Och är hon dotter till artisten och trumslagaren  Pablo Cepeda ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.