Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Adam Alsing (1968-2020)

Startat av E, 15 april 2020 kl. 19:30:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 15 april 2020 kl. 23:30:02
Tror inte dem gjorde bäst dem kunde. Visst finns kanske inget elixir som botar riktigt ännu men man ska ju stanna inne om man är smittad. Dem skulle ha satt han i karantän.  >:(

Om han nu hade det bästa stöd och vård han kunde fått tills han död ska väl familjen gå ut med det, om så bara för att inte sjukvården for onödigt hat och hot (t.ex. från dig) bara för att en känd person råkade hamna bland dem som gått bort av sjukdomen.

Det är ingens fel till att han gick bort såvida ingen liksom gick in och skjöt honom i huvudet. Skärp dig.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 15 april 2020 kl. 23:59:32
Om han nu hade det bästa stöd och vård han kunde fått tills han död ska väl familjen gå ut med det, om så bara för att inte sjukvården for onödigt hat och hot (t.ex. från dig) bara för att en känd person råkade hamna bland dem som gått bort av sjukdomen.

Det är ingens fel till att han gick bort såvida ingen liksom gick in och skjöt honom i huvudet. Skärp dig.

Detta är inte hat. Det är kritik. Tyvärr så ser Sverige ut så nuförtiden att sjukvården är ett jävla skämt och behandlar inte alls så som dom en gång gjorde. Det har varit långa vänteköer hit och dit och så en massa annat jag inte orkar ta upp nu för det är så himla mycket det är brist på nuförtiden.
Men kan säga att det finns många jag känner som inte fått den hjälpen dem behövt.
Så jävla tråkigt och trist.
Nu är det bra att man satsat järnet på detta men tydligen så hjälpte det inte denna gången. Vilket dem Borde ha gjort!!!!!  >:( >:(
Drabbas man och är på sjukhus så ska man vara i karantän så är det bara! Det verkade dem inte fatta. Jag vet. Jag vet. Det finns inget elixir som kommit ännu men vad jag vet så är man smittad så ska man ju antingen stanna hemma (Nu gick det ju inte i det här fallet men ja.) Eller så sätts man i karantän eller så på ett sjukhus tills det gått över. Det är vad jag vet om detta viruset så att han gick bort endast 51 år och vad jag vet så hade han innan varit fullt frisk och inte varit i riskgruppen och nu fått det så då borde det inte varit någon fara kan man tycka. Han skulle få hjälp på sjukhuset men istället för att rädda liv så lyckas dem tyvärr inte i detta fallet. Dem helt enkelt gjorde inte sitt jobb.
Inget botemedel visst men det brukar gå över av sig själv eller om man är inomhus i några veckor ska det ju gå över sägs det.  ???

Lilla My

Hur vet du att han inte satt i karantän?

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 16 april 2020 kl. 12:30:41
Hur vet du att han inte satt i karantän?

Därför då borde han ha levt! >:(

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 16 april 2020 kl. 16:43:20
Därför då borde han ha levt! >:(

Han låg tydligen i respirator sista tiden och enligt Gry Forsell hade de på Mix Megapol hört att han var på bättringsvägen redan dagen innan han dog
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 16 april 2020 kl. 16:43:20
Därför då borde han ha levt! >:(

Men va? Vad är din logik? Han var ju obviously sjuk redan när han åkte in till lasarettet och då spelar det ju ingen roll om han blir smittat eller ej eftersom han redan var sjuk. Hur fan är det sjukhusets fel att han dog?

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 16 april 2020 kl. 17:41:42
Men va? Vad är din logik? Han var ju obviously sjuk redan när han åkte in till lasarettet och då spelar det ju ingen roll om han blir smittat eller ej eftersom han redan var sjuk. Hur fan är det sjukhusets fel att han dog?

Av den enkla anledningen att man isolerar man honom så ska det väl gå över efter några människor.

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 16 april 2020 kl. 21:01:22
Av den enkla anledningen att man isolerar man honom så ska det väl gå över efter några människor.


Va!?

Blir man sjuk blir man sjuk. Det är ju inte så att "ju fler som smittar dig desto sjukare blir du". Så funkar det inte.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 16 april 2020 kl. 23:10:08

Va!?

Blir man sjuk blir man sjuk. Det är ju inte så att "ju fler som smittar dig desto sjukare blir du". Så funkar det inte.

Jäkla autokorrigering. Isoleras man ska det gå vet efter några månader ska det stå eller om det nu var veckor kanske.  :(

Lilla My

#25
Citat från: Elios skrivet 17 april 2020 kl. 00:13:06
Jäkla autokorrigering. Isoleras man ska det gå vet efter några månader ska det stå eller om det nu var veckor kanske.  :(

Låt mig upprepa mig; va!?

EDIT: Om du menar att sjukdomen går över efter några veckor; ja, som vartenda annan influensa går den över om man får rätt vård, tar det lugnt och inte har bakomliggande sjukdomar som redan sabbar kroppen. Detta spelar ju dock ingen roll om du 1 - blir sjuk, 2 - blir hastigt sämre och 3 - dör snabbt av sjukdomen, som vad jag förstår hände i Adams fall. Varför han gick bort är det ingen som vet, kanske orkade bara hans kropp inte med den hastiga influensan.

Min poäng är att 1 - Även om  sjukhuset hade "isolerat" honom (vilket de antagligen gjorde för att inte råka smitta andra) hade det ju inte gjort att han fortare blivit frisk (det är, åter igen, inte så det funkar), eftersom 2 - han redan var sjuk när han kom in på sjukhuset. Vad jag förstod hade han satt sig själv i karantän och jobbat hemifrån ett tag (rätta mig om jag har fel) så han gjorde antagligen sitt bästa för att inte bli sjuk. Tragiskt nog hjälpte inte det i det här fallet.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 00:47:10
Låt mig upprepa mig; va!?

EDIT: Om du menar att sjukdomen går över efter några veckor; ja, som vartenda annan influensa går den över om man får rätt vård, tar det lugnt och inte har bakomliggande sjukdomar som redan sabbar kroppen. Detta spelar ju dock ingen roll om du 1 - blir sjuk, 2 - blir hastigt sämre och 3 - dör snabbt av sjukdomen, som vad jag förstår hände i Adams fall. Varför han gick bort är det ingen som vet, kanske orkade bara hans kropp inte med den hastiga influensan.

Min poäng är att 1 - Även om  sjukhuset hade "isolerat" honom (vilket de antagligen gjorde för att inte råka smitta andra) hade det ju inte gjort att han fortare blivit frisk (det är, åter igen, inte så det funkar), eftersom 2 - han redan var sjuk när han kom in på sjukhuset. Vad jag förstod hade han satt sig själv i karantän och jobbat hemifrån ett tag (rätta mig om jag har fel) så han gjorde antagligen sitt bästa för att inte bli sjuk. Tragiskt nog hjälpte inte det i det här fallet.

Förstår inte varför det inte kan hjälpa att isolera sig själv isåfall.
Det ska sägas bara någon dag tidigare så såg jag hon Jassmine i Big Brother har ett foto på honom precis bredvid sin säng för att hon vann en Dvd med första säsongen där jag har för mig att han var programledare och då Carolina Gynning vann.  ;D

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 17 april 2020 kl. 02:06:44
Förstår inte varför det inte kan hjälpa att isolera sig själv isåfall.

För att inte gå och smitta andra människor.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 17 april 2020 kl. 02:27:20
För att inte gå och smitta andra människor.

Jo det fattar jag väl. Jag menar varför det inte lyckades för han!? ADAM!?!?!?!?  >:(

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 17 april 2020 kl. 02:29:42
Jo det fattar jag väl. Jag menar varför det inte lyckades för han!? ADAM!?!?!?!?  >:(

Det är det ju ingen som vet - Tragiska saker händer varje dag utan någon förklaring. Min poäng är att sjukhuset gjorde obviously allt de kunde för att hjälpa honom.