Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jag söker filmer med svenskt tal

Startat av Kristin88, 6 januari 2019 kl. 13:01:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristin88

Jag eftersöker filmer från min barndom som verkar vara svårt att hitta! Därför vänder jag mig till er för att kolla läget!
Jag är ute efter
Ferngully - den sista regnskogen
Det var en gång en skog
Brisby och Nimhs hemlighet
Fantastiska Wilbur

Är det någon som har dessa versioner med svenskt tal på dvd och är villiga att sälja till mig?
Vore oerhört tacksam för svar!
/Kristin

moviefan

Citat från: Kristin88 skrivet  6 januari 2019 kl. 13:01:54
Jag eftersöker filmer från min barndom som verkar vara svårt att hitta! Därför vänder jag mig till er för att kolla läget!
Jag är ute efter
Ferngully - den sista regnskogen
Det var en gång en skog
Brisby och Nimhs hemlighet
Fantastiska Wilbur

Är det någon som har dessa versioner med svenskt tal på dvd och är villiga att sälja till mig?
Vore oerhört tacksam för svar!
/Kristin



Dessa titlar har inte getts ut på dvd/bluray med de svenska dubbningarna. Dessa har nog bara funnits på vhs. Håller med om att dessa är jättebra. Det var en gång en skog finns att få tag i med engelskt tal och svensk text.


Samlaren

Jag har ngn av dem. Men då det inte är jag som fixat dem så måste jag fråga dem som jag fått dem av/bytt med. Om det går bra att ge.

Kristin88

Ja kolla gärna med dom och hör av dig!
Tack 👍

Daniel Hofverberg

Det är onekligen väldigt tråkigt att dessa fyra filmer inte släppts på DVD i Sverige - jag tycker alla fyra är väldigt bra och välgjorda. Det var en gång en skog har som sagt släppts på DVD i bl.a. Storbritannien (men dock inte i Sverige) med bl.a. svensk text, men tyvärr inte svenskt tal.

Jag har Det var en gång en skog, Fernfully - Den sista regnskogen och Fantastiska Wilbur på VHS, och Brisby och NIMHs hemlighet har jag inspelad från TV3 med deras omdubb (som i mina ögon är betydligt bättre än VHS-dubbningen).

För Det var en gång en skog har jag redan synkat in svenskt VHS-ljud till den brittiska DVD-utgåvan, och sammanställt en DVD i orörd DVD-kvalitet med svenskt och engelskt tal samt svensk text. :) Jag ordnar gärna en kopia till dig, om du är intresserad.

Jag har tänkt att synka även Fernfully - Den sista regnskogen och Fantastiska Wilbur till DVD-bild, men det har tyvärr inte blivit av än. Med Fantastiska Wilbur är det tyvärr lite problematiskt då en scen som finns med på den svenska VHS-utgåvan saknas på (mig veterligen) alla DVD-utgåvor som finns i världen. Därför skulle man behöva hitta åt den scenen på engelska från annan källa, för att kunna göra färdigt det projektet, om man inte ska behöva klippa bort den scenen (vilket vore väldigt olyckligt).

Kristin88

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2019 kl. 15:48:08
Det är onekligen väldigt tråkigt att dessa fyra filmer inte släppts på DVD i Sverige - jag tycker alla fyra är väldigt bra och välgjorda. Det var en gång en skog har som sagt släppts på DVD i bl.a. Storbritannien (men dock inte i Sverige) med bl.a. svensk text, men tyvärr inte svenskt tal.

Jag har Det var en gång en skog, Fernfully - Den sista regnskogen och Fantastiska Wilbur på VHS, och Brisby och NIMHs hemlighet har jag inspelad från TV3 med deras omdubb (som i mina ögon är betydligt bättre än VHS-dubbningen).

För Det var en gång en skog har jag redan synkat in svenskt VHS-ljud till den brittiska DVD-utgåvan, och sammanställt en DVD i orörd DVD-kvalitet med svenskt och engelskt tal samt svensk text. :) Jag ordnar gärna en kopia till dig, om du är intresserad.

Jag har tänkt att synka även Fernfully - Den sista regnskogen och Fantastiska Wilbur till DVD-bild, men det har tyvärr inte blivit av än. Med Fantastiska Wilbur är det tyvärr lite problematiskt då en scen som finns med på den svenska VHS-utgåvan saknas på (mig veterligen) alla DVD-utgåvor som finns i världen. Därför skulle man behöva hitta åt den scenen på engelska från annan källa, för att kunna göra färdigt det projektet, om man inte ska behöva klippa bort den scenen (vilket vore väldigt olyckligt).


Jag tar gärna kopior på alla du kan fixa! 👍Hur går vi tillväga?
/Kristin ☺️

Daniel Hofverberg

Citat från: Kristin88 skrivet  7 januari 2019 kl. 08:09:51
Jag tar gärna kopior på alla du kan fixa! 👍Hur går vi tillväga?
/Kristin ☺️
Skicka mail eller PM till mig (helst mail), så löser vi allt. :) Min e-postadress finns på Dubbningshemsidans startsida.

gstone

Jag tycker verkligen FERNGULLY - DEN SISTA REGNSKOGEN borde släppas på dvd med svensk tal.

Den hat en mycket bra dubbning.

Och den är från 20th Country Fox så det är inte dräkt en liten Indie film.

Jag hoppas den kommer på dvd i Sverige i framtiden !
         
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sofia81

Hej,

Jag letar också efter dessa filmer, främst Brisby och NIMHs hemlighet med svenskt tal eller text.
Är det någon hör som lyckats få tag på det som kan hjälpa till?

Anna1987

Hej!

Jag har Ferngully den sista regnskogen på svenska på VHS.

Även svenska vhs'en med Brisby och Nihms Hemlighet.

Fortfarande intresserad så kan du få köpa de.

(Har även Änglahund samt Tummelisa på svenska VHS).

Mvh/Anna

Sofia81

Skulle gärna men har ingen VHS. Du har inte möjligheten att ripps till DVD?

Steffan Rudvall

Citat från: Sofia81 skrivet 27 juli 2020 kl. 22:11:05
Skulle gärna men har ingen VHS. Du har inte möjligheten att ripps till DVD?
Änglahund och Tummelisa finns på Youtube

Änglahund

https://youtu.be/e9nCKqYJurc

Tumnelisa

https://youtu.be/AyLoa8B-Zgw

MOA

Ferngully finns på Facebook & Fantastiska Wilbur finns på Youtube

Disneyfantasten

Idag hittade jag av en slump hela filmen Pingvinen och Lyckostenen med svenskt tal;

(En riktigt välgjord film som tyvärr liksom flera andra av Don Bluths filmer inte getts ut i någon svensk DVD-utgåva)

www.youtube.com/watch?v=omvS56D068A

Hoppas att både denna, samt Tummelisa och Änglahund, får finnas kvar på YouTube!  :)

Steffan Rudvall