Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kenneth Milldoff (1947-2015)

Startat av JRL, 30 september 2015 kl. 07:48:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Erika

Mycket tråkigt att höra/läsa.  :'(

Vila i frid.

Anders

#2
Även om jag inte har gillat så många dubbningar i vilka han medverkade så var det ändå en tråkig nyhet.

Vila i frid.  :(


Edit: Eller egentligen så var det bara Sun Studios dubbning av Turtles som jag tyckte genuint illa om. Resten av dubbningarna var det inget fel i sig på.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Det var väldigt tragiskt att höra - Kenneth har ju varit med i hur många dubbningar som helst (fler än de flesta); i synnerhet under 1990-talet.

Vila i frid.  :'(

Igthorn

Nej fy då, nu blir jag deppad. Kapten Haddock..  :(

Vila i frid!

jimstrom

Tråkigt att höra, jag var väl aldrig någon större fan av Mildoff's dubbnings insatser, men jag kan inte förneka att han ständigt var med under min uppväxt. När jag tänker Kenneth Mildoff så är det i första hand Strimlaren i Sun Studios TMNT, Mr. Bogus, Sheriffen av Nottingham i unge Robin Hood, Brainiac i Stålmannen, Kapten Haddock och sist men inte minst som speakerrösten i Boomerang.


Vila i frid.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

AlexanderM

Det här var inte kul att höra! :'( 68 år ingenting

De "renlärda" kanske är av åsikten att Åke Lindström är att förknippa med Kapten Haddock men jag som hade både Krabban med guldklorna påkassettband samt växte upp med Nelvanas New adventures of Tintin i tidiga dar kommer nog alltid att se de som jämbördiga, eller så kommer nog Mildoff snäppet före (vilket jag baserar på att att SVT körde Sun-studios  "New adventure..." dubb i tid och otid)

Vila i frid Kenneth "Strimlaren" Mildoff
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

TonyTonka

Jag växte upp med Kenneth Milldoff som Kapten Haddock, så jag tycker det här är mycket tråkigt.

Vila i frid Haddock  :'(


https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

ddubbning

Mycket tragiskt, 68 år är som sagt ingen ålder. Vila i frid.

Elias Prenbo

Det var tråkigt att höra, 68 år är ju ingenting jämfört med exempelvis Alice Babs som blev 90 år, eller Ingvar Kjellson som blev 91 år, dessutom var det för mig oväntat att han skulle dö.


Han var så bra som Den Hornkrönte Kungen i omdubben av Taran och Den Magiska Kitteln (faktiskt bättre än Jan Blomberg, då han var mer läskig och skrämmande som han ska låta) och som Taz i Space Jam och Looney Tunes, för att nämna några exempel.


Vila i frid...

Elios

Nej vad synd. Verkligen ledsen blir man. Tyckte mycket om hans röst. Såg honom för inte så längesen i ett avsnitt i Tv4 deckaren Morden i Sandhamn där han spelade en farbror som var psykopat. Kommer alltid komma ihåg honom i olika Sun Studio dubbningar men mest som Taz och ovan nämnt Kapten Haddock i Tintin filmerna. Vila i frid!  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ipax7

Kapten Haddock har seglat bort i horisonten för en sista gång och 2015 har krävt ännu ett offer.

För mig kommer du alltid ha erövrat jorden.

Vila i frid
Det var lägligt, nu sticker vi - Miles Mayhem

Hans Tolvaly

Aaww nää.. ännu en förlust detta året  :'(

Älskar Kenneth's röst. Kommer alltid att minnas honom som "Strimlaren",  Kapten Haddock, Lobo i 'Justice League' och Mister Arrow från 'Treasure Planet'.
Han gjorde väl även rösten till Kalaspuffars Honey Monster om jag inte minns fel?

Vila i frid Milldoff.

Beck

Nej! Vila i frid, Kenneth!  :'(

För mig var du kapten Haddock i "Tintin" och Strimlaren i "Turtles"!
Tack för den glädje du gett oss!


Olof Mellgren

Hoppas han träffas Åke Lindström där uppe.  :'(