Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 12:16:00
När det gäller hunden så tänkte jag faktiskt på Roscoe. Skurken är Big Bäng. Ankan är Oppfinnar-Jocke. Italienaren är Luigi från Super Mario.

Men det finns också en annan lösning på detta quizet, för beskrivningarna kan stämma in på andra karaktärer och även en annan skådespelare.

Ah, jag känner mig dum för jag vet att han också spelar Roscoe och Big Bäng också, likaså Oppfinnar-Jocke...

Jag skrev ju Linguini, men vi vet båda vilken karaktär jag menade, han som har gröna kläder alltså!

Den andra kanske är Anders Öjebo?

Vet inte om Anders spelat någon italienare men han har spelat en mus (Musse Pigg), en pingvin i ett gäng med 4 (Basse), en hund (Pongo, men även andra hundar t.ex. Tito), en smart anka (Oppfinnar-Jocke, om än bara med en replik), en skurk i en kriminell familj (Fläng, men också Kräng vid vissa tillfällen) samt en gam (Cecil, men även Buzzie i ett PC-spel)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2021 kl. 12:21:23
Ah, jag känner mig dum för jag vet att han också spelar Roscoe och Big Bäng också, likaså Oppfinnar-Jocke...

Jag skrev ju Linguini, men vi vet båda vilken karaktär jag menade, han som har gröna kläder alltså!

Den andra kanske är Anders Öjebo?

Vet inte om Anders spelat någon italienare men han har spelat en mus (Musse Pigg), en pingvin i ett gäng med 4 (Basse), en hund (Pongo, men även andra hundar t.ex. Tito), en smart anka (Oppfinnar-Jocke, om än bara med en replik), en skurk i en kriminell familj (Fläng, men också Kräng vid vissa tillfällen) samt en gam (Cecil, men även Buzzie i ett PC-spel)
Det är rätt!  :) Det är samma italienare.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 12:24:29
Det är rätt!  :) Det är samma italienare.

Vad säger du? Har Anders spelar Luigi också? När då?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2021 kl. 12:27:35
Vad säger du? Har Anders spelar Luigi också? När då?
Anders Öjebo har spelat Luigi i en musiksaga.


https://youtu.be/oi8IO0-1lcw

Adam Larsson


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 12:29:25
Anders Öjebo har spelat Luigi i en musiksaga.


https://youtu.be/oi8IO0-1lcw

Ah, det borde jag förstått, den som Roger Storm spelar Mario i, KM Studio, jag känner mig dum, Tony recenserade Marios röster 2019...

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juni 2021 kl. 12:30:22
Marcus din lillebror såklart.
Varför har du spelat in är min bror gör imitationer? och Varför försöker du få oss att tro att det är en officiell röst?


Att det är Marcus förklarar dock varför jag tyckte att resten lät bekant.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 12:38:41
Varför har du spelat in är min bror gör imitationer? och Varför försöker du få oss att tro att det är en officiell röst?


Att det är Marcus förklarar dock varför jag tyckte att resten lät bekant.
De lät könstigt i alla fall

Adam Larsson

Vem har vi som Pumbaa i följande klipp?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juni 2021 kl. 20:21:59
Vem har vi som Pumbaa i följande klipp?
Jag vet inte vem som spelar Pumbaa i klippet men av det lilla man hör så verkar ju Johan Halldén och Peter Rangmar spela Simba respektive Timon.

Adam Larsson

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juni 2021 kl. 20:21:59
Vem har vi som Pumbaa i följande klipp?
Är det ingen som kan? Det här borde egentligen vara ganska enkelt

MOA

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juni 2021 kl. 20:58:12
Är det ingen som kan? Det här borde egentligen vara ganska enkelt
E de också Marcus?

Adam Larsson

Citat från: MOA skrivet 23 juni 2021 kl. 21:14:32
E de också Marcus?
Tänk på att det är Johan Halldén och Peter Rangmar spela Simba respektive Timon.

Adam Larsson

Vill ni ha ledtrådar?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juni 2021 kl. 21:16:06
Tänk på att det är Johan Halldén och Peter Rangmar spela Simba respektive Timon.
Alltså Jan Rippe!