Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bästa Asterix Filmen?

Startat av Elios, 1 december 2018 kl. 20:08:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Asterix och hans tappra galler
0 (0%)
Asterix och Kleopatra
0 (0%)
Asterix-12 Stordåd
3 (21.4%)
Asterix-Gallernas Hjälte
2 (14.3%)
Asterix och Britterna
3 (21.4%)
Asterix och Bautastenssmällen
1 (7.1%)
Asterix I Amerika
0 (0%)
Asterix och Obelix Möter Caesar (Redig Spelfilm)
0 (0%)
Asterix och Obelix: Uppdrag Kleopatra (Redig Spelfilm)
0 (0%)
Asterix och Vikingarna
3 (21.4%)
Asterix På Olympiaden (Redig Spelfilm)
0 (0%)
Asterix och Obelix och Britterna (Redig Spelfilm)
0 (0%)
Asterix-Gudarnas Hemvist
1 (7.1%)
Asterix-The Secret Of The Magic Potion (Kommande film 2018)
1 (7.1%)

Antal personer som röstat: 14

Elios

Ja jag försöker att inte tänka så mycket på att starta så många såna här ämnen med vem/vad är bäst som men ville ändå göra en med Asterix med.
Vilken tycker ni? Själv så väljer jag nog Asterix-Gallernas Hjälte då jag både älskar introt och autrot med där Roger Storm sjunger ledmotivet Hej Hej Asterix. Vilket ger mig nostalgi.  ;) Gillade inte den från början då jag ansåg att det hände något med Asterix i slutet. Men fattade inte vad att han bara satt där i trädet och var butter. Är det någon som vet mer om det?^^

Disneyfantasten

Jag röstade Asterix 12 Stordåd...

Jag tycker att Asterix 12 Stordåd och Asterix och Britterna är de bästa av alla Asterix-filmerna för att de är de roligaste, men jag var tvungen att välja en så jag tog Asterix 12 Stordåd...

jimstrom

Måste nog vara den som jag citerar mest, dvs Asterix och Britterna går inte en vecka utan att jag utbrister "Jag Säger" eller "vacker boll".
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Erik Friman

Asterix och Britterna är min favorit, och den enda filmen som jag hade hemma på VHS.

Anders

Det lutar mellan Gallernas hjälte och Bautastenssmällen. När jag var yngre tyckte jag att 12 stordåd var bäst just för att jag tyckte att det var underhållande när de skulle göra alla de där proven. Men jag diggar numera handlingen och sångerna i de två förstnämnda filmerna.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Kloppstock

Är det fortfarande Bolme i  "Asterix och Obelix och Britterna?"

Jag har inte lyckats hitta någon creditlista


Steffan Rudvall