Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

resan

Startat av HQ1, 30 mars 2020 kl. 09:45:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HQ1

Hej killar, jag ska på en resa snart, men jag är rädd att glömma något, kan du säga vad jag behöver ta med mig? tack för svaren

HQ1

ingen kan hjälpa mig ??? Jag behöver verkligen din hjälp just nu killar

Lilla My

Citat från: HQ1 skrivet 30 mars 2020 kl. 09:45:06
Hej killar, jag ska på en resa snart, men jag är rädd att glömma något, kan du säga vad jag behöver ta med mig? tack för svaren

Kondomer

Sabelöga

Houba !

Lilla My


Daniel Hofverberg

För övrigt är det väl verkligen ingen bra idé att resa någonstans just nu...

Steffan Rudvall

Citat från: HQ1 skrivet 30 mars 2020 kl. 09:45:06
Hej killar, jag ska på en resa snart, men jag är rädd att glömma något, kan du säga vad jag behöver ta med mig? tack för svaren
Är du seriös? Detta är ett forum om dubbning.

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2020 kl. 21:19:21
Är du seriös? Detta är ett forum om dubbning.

Man kan snacka om annat här också, det finns ju en off-topic tråd av en anledning. Att fråga om resetips är inte konstigt. Det är väl mer udda att detta är personens första inlägg (iaf som konto) och att personen har väldigt casual attityd till oss andra på forumet trots att ingen verkar veta vem hen är.

Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 30 mars 2020 kl. 21:49:17
Man kan snacka om annat här också, det finns ju en off-topic tråd av en anledning. Att fråga om resetips är inte konstigt. Det är väl mer udda att detta är personens första inlägg (iaf som konto) och att personen har väldigt casual attityd till oss andra på forumet trots att ingen verkar veta vem hen är.
Det är ju det jag menar att bli medlem på forum som handlar om filmer dubbningar och annat för att som första inlägg fråga "killarna" om restips ( i Corona tider).

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 30 mars 2020 kl. 11:47:01
Kondomer

Ska han använda den som luftballong då nu när man inte får åka flygplan?^^

Anders M Olsson

Konstigt också att han(?) skriver ett inlägg och mindre än en timme senare verkar otålig för att det inte kommer några svar.

Det går säkert att föreslå vad som är viktigt att packa inför en resa, men utan att veta några detaljer om vart han ska resa, hur länge han ska vara borta, vilka färdmedel som ska användas m.m. är det väldigt svårt att komma med några råd. Och som påpekats är det väl egentligen inte läge att över huvud taget resa någonstans just nu mot bakgrund av situationen i världen. Om man ens lyckas komma iväg är det kanske inte säkert att man kommer hem i första taget.

Lite skämtsamt finns en väldigt kort minneslista: Pass - Pengar - Piljett. :) Men till slut är det ju ändå den som ska resa som själv måste bestämma vad han/hon ska packa ner.

Elios

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 mars 2020 kl. 22:57:55
Konstigt också att han(?) skriver ett inlägg och mindre än en timme senare verkar otålig för att det inte kommer några svar.

Det går säkert att föreslå vad som är viktigt att packa inför en resa, men utan att veta några detaljer om vart han ska resa, hur länge han ska vara borta, vilka färdmedel som ska användas m.m. är det väldigt svårt att komma med några råd. Och som påpekats är det väl egentligen inte läge att över huvud taget resa någonstans just nu mot bakgrund av situationen i världen. Om man ens lyckas komma iväg är det kanske inte säkert att man kommer hem i första taget.

Lite skämtsamt finns en väldigt kort minneslista: Pass - Pengar - Piljett. :) Men till slut är det ju ändå den som ska resa som själv måste bestämma vad han/hon ska packa ner.

Får den gå så? Piljett?^^

Elios

Min första tanke med detta ämne var direkt spam! För att jag rapporterade direkt till Erika sen.  ::) :P

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 30 mars 2020 kl. 23:03:04
Får den gå så? Piljett?^^

"Du har väl med dig dom fyra P'na? Pass, pesetas, p-piller, piljetter!" ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 mars 2020 kl. 22:57:55
Konstigt också att han(?) skriver ett inlägg och mindre än en timme senare verkar otålig för att det inte kommer några svar.

Det går säkert att föreslå vad som är viktigt att packa inför en resa, men utan att veta några detaljer om vart han ska resa, hur länge han ska vara borta, vilka färdmedel som ska användas m.m. är det väldigt svårt att komma med några råd. Och som påpekats är det väl egentligen inte läge att över huvud taget resa någonstans just nu mot bakgrund av situationen i världen. Om man ens lyckas komma iväg är det kanske inte säkert att man kommer hem i första taget.
Jag kan faktiskt inte avgöra om det är spam eller inte, då personen ifråga inte har någon reklam i signaturen eller på annat sätt verkar vilja göra reklam för något. IP-adressen ger heller inga uppenbara varningstecken, men jag håller med att det är lite underligt att som första inlägg ställa en så generell fråga och sen bli otålig över avsaknad av svar.

Frågan är ju trots allt omöjlig att besvara utan att veta var personen ifråga ska resa, hur länge hen ska vara borta och vilka färdmedel som ska användas.

Och som sagt, i dagens läge bör man verkligen inte resa någonstans alls; framförallt inte till utlandet då många länder stängt sina gränser. Lyckas man mot förmodan hitta något flyg (eller tåg) som faktiskt går finns det inga garantier att man kan komma hem igen i första taget... :(

Syftar man på resor inom Sverige är det lite mer förståeligt, men även då bör man väl fundera på om det är så klokt i dagens läge (såvida det inte är nödvändiga resor som inte kan vänta) - i synnerhet till eller från Stockholm, där smittspridningen är som mest intensiv.

Men om HQ1 menar allvar och inte är en spammare, så behöver hen komma med mer information för att vi alla ska kunna vara till någon hjälp.