Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bästa Röster i tecknat

Startat av DingoPictures2005, 23 februari 2024 kl. 02:08:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005


Vilka röster i tecknade filmer tycker ni personligen mest om?Här är en lista på 5 insatser jag tycker är fantastiska.

Robert Gustafsson som Mike Wazowski (Monster Inc).
En av Sveriges mest välkända komiker spelar en töntigt och ängslig enögd varelse Mike Wazowski, Robert är väldigt rolig i rollen, och rollen är som skriven för honom.
Robert är väldigt rolig i rollen och det finns många minnesvärda voice lines som "Vi övar på en Pjäs, hon ska tillbaka annars får du med mig att göra" som han lyckas förmedla på ett väldigt roligt sätt.

Louise Raeder som FruBrisby (Brisby och Nimhs Hemlighet).
Louise Raeder har en väldigt ljus och bra röst till karaktären.Hon har väldigt bra inlevelse och det får den som tittar att komma in i filmen på väldigt bra sätt.

Torsten Winge som Benjamin Syrsa (Pinocchio).
En för mig helt okänd skådespelare som gör en fantastiskt bra röstinsats. Han låter som en Syrsa och hans röst passar karaktären perfekt. Torsten Winge lyckas göra många minnesvärda upplevelser och hans insats som karaktären är en av mina favorit insatser.

Andreas Nilsson som Alan (Trollet i Parken).
Yes ett konstigt val jag vet🙂.Trollet i Parken LÅNGT ifrån den den bästa Don Bluth filmen, men den har en väldigt fin handling och jag såg den under en period när livet kändes hopplöst. Alan är en Pappa som måste jobba väldigt mycket och har lite tid för att umgås med sin son, Andreas Nilsson lyckas göra rollen på ett bra sätt och han lever sig in i rollen på ett fantastiskt sätt. 
Andreas lyckas förmedla Alans känslor på ett väldigt bra sätt speciellt i slutet av filmen när Alan pratar med sonen, så lyckas Andreas väldigt bra med att förmedla Alans känslor.

Tatiana Angelini som Snövit (Snövit).
Perfekt röst till karaktären, Tatiana var i perfekt ålder när hon gjorde rösten. Rösten passar perfekt och hon har en fantastisk inlevelse och sångröst till Snövit.
Tatiana Angelini kommer alltid vara speciell för mig, hennes röst insats som Snövit är utan tvekan den bästa tänkbara rösten till karaktären.

Claes Ljungmark som Chick Hicks (Bilar).
Claes Ljungmark har en väldigt bra och speciell röst som passar skurkar i filmer perfekt.
Chick är en doucebag som Claes Ljungmark förmedlar på ett bra sätt och han är rolig i rollen.

Lillefot

#1
Alldeles för många för att jag ska kunna rabbla upp de alla, men här kommer ett urval:

* Sven Wollter som Long John Silver i Skattkammarplaneten:
Jag är tyvärr en individ som aldrig hade en stor del av min uppväxt präglad av Svens insatser, och det är först efter hans bortgång som jag har upplevt och riktigt uppskattat några av de. Och John Silver är banne mig en av hans bästa roller, då han lyckas att både få fram hans sluga sidor (som när han planerar myteriet på skeppet med sina piratanhängare) och hans mjuka sådana (som när han försöker stödja unge Jim när han mår som sämst). Allt det jobbar till filmens fördel och lyfter konflikten som uppstår mot mittenakten. Och göteborskan som Sven talar med passar utmärkt i kontexten.

* Samuel-Elers Svensson som Lillefot i den första Landet för Längesedan:
För att ha varit så ung när filmen dubbades så gjorde Samuel en kanonbra insats som självaste Lillefot. Han lyckas att lyfta fram alla känslor som karaktären känner och egenskaperna varje gång han talar. Det inkluderar nyfikenheten i filmens början, rädslan när Vasstand gång på gång går till attack, sorgen när Lillefoots mamma
Spoiler
avlider av sina skador som hon dragit på sig efter att ha försvarat honom
[close]
och ilskan när han känner sig hindrad av omständigheterna. Som tittare så känner jag full empati till 100% med Lillefot genom hela filmen, tack vare Samuels skådespel som är i sin egen klass. De svenska skådisarna till honom i uppföljarna är dugliga, men det är svårt att mäta sig med det som Samuel ådstakom.

* Olof Thunberg som berättaren i de gamla Bamse-filmerna (plus många fler medier):
Jag vet inte riktigt om man kan räkna berättarröster, då de främst läser upp handlingen och vad som sker/har skett. Om de gör det så är Olof dock mitt första val när det gäller kategorin. Med hans djupa, mörka och vänliga röst har Olof hållit mig fast i oändligt många berättelser medans den röda tråden utvecklas, sakta men säkert. Men likt många svenskar så associerar jag honom starkast med Bamse, där han har gett liv åt berättelserna om världens starkaste björn. Tomas Bolme som agerade i rollen till Bamse och Tjuvstaden fram till Dunderklockan var också väldigt bra, men en del av mig hade gärna sett att Olof hade fått chansen att komma tillbaka även till de produktionerna. Nu kommer vi tyvärr aldrig mer få höra honom prata, efter hans bortgång för fyra år sedan. :'(

* Dan Ekborg som Anden i Aladdin:
Behöver jag verkligen förklara varför Dan lyfter en redan rolig karaktär till ännu högre nivåer? Han pratar både roligt och träffar alla skämten menade för Robin Williams lika bra på svenska (credit förstås ska också ges till översättaren). Det är tack vare hans insats tillsammans med flera andra och sångtexterna, som jag rankar Aladdins svenska dubbning som en av de bästa som någonsin har producerats i vårt land.

* Ingemar Carlehed som berättaren i KMs Nalle Puh-dubbningar:
Liknande hur jag resonerade kring Olof Thunberg, så är jag väldigt förtjust i Ingemar när han just har fått läsa in berättelser. Det har också en hel del med nostalgi att göra, det ska inte förnekas. Men hans stämma gjorde ett riktigt avtryck på mig när han läser textrader ur den animerade boken i diverse filmer med Nalle Puh, och ännu mer när det händer att karaktärerna "bryter den fjärde väggen" och interagerar med berättaren. Tack var det är det svårt för mig att vänja mig vid nya skådespelare när de spelar rollen, till och med Christian Fex i filmen från 2011 som gör en bra insats han med.

* Stephan Karlsen som Mewtwo i diverse Pokemon-produktioner:
Med hans djupa röst lyckades Stephan få världens "mäktigaste" Pokemon att framstå som en riktigt hård och omöjlig motståndare i den första filmen (det är dock synd att den svenska dubbningen utgick från 4Kids "förbättrade" version istället för det japanska originalet, men det är inte Eurotrolls fel för att vara rättvis). Men även i senare produktioner där Mewtwo agerar med en mer neutral utgångspunkt i handlingen passar Stephan fortfarande fantastiskt, med en nästan avslappnande röst (vars effekt förstärks av efterklanget i Mewtwos tal). Vad finns det egentligen att klaga på med insatsen? Ingenting om du frågar mig.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Älskar alla röster i Super Mario Bros Super Show, Legenden Om Zelda, Kapten N:The Game Master & Adventures Of Sonic The Hedgehog
Kenneth Milldoff Som Luigi & Kung Koopa i Adventures Of Super Mario Bros 3:
Får aldrig nog av att säga "Kenneth Milldoff Är Bäst!" Som Luigi låter han riktigt unik med mycket bra inlevelse närmare Charles Martinet & Kevin Afghani. Den mest futuristiska Luigi. Jag behöver inte förklara varför Kenneth är en av dom bästa rösterna till Kung Koopa i detta program. Inte bara på grund av "Din Jäv!" utan också mörk kraftfull röst med lika bra inlevelse som Luigi. Kenneth är verkligen bäst i alla dubbningar han medverkar i

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 23 februari 2024 kl. 11:13:33Älskar alla röster i Super Mario Bros Super Show, Legenden Om Zelda, Kapten N:The Game Master & Adventures Of Sonic The Hedgehog
Kenneth Milldoff Som Luigi & Kung Koopa i Adventures Of Super Mario Bros 3:
Får aldrig nog av att säga "Kenneth Milldoff Är Bäst!" Som Luigi låter han riktigt unik med mycket bra inlevelse närmare Charles Martinet & Kevin Afghani. Den mest futuristiska Luigi. Jag behöver inte förklara varför Kenneth är en av dom bästa rösterna till Kung Koopa i detta program. Inte bara på grund av "Din Jäv!" utan också mörk kraftfull röst med lika bra inlevelse som Luigi. Kenneth är verkligen bäst i alla dubbningar han medverkar i
Håller med dig Kenneth Milldoff hade en fantastisk röst.

Älskar hans röstinsats i Super Mario Bros 3 serien.

Tråkigt nog så dog 2015 vid 68 års ålder vilket är alldeles för ungt.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 februari 2024 kl. 14:12:24Håller med dig Kenneth Milldoff hade en fantastisk röst.

Älskar hans röstinsats i Super Mario Bros 3 serien.

Tråkigt nog så dog 2015 vid 68 års ålder vilket är alldeles för ungt.
Ja han är för evigt saknad av alla som älskade honom. R.I.P Bästa rösten i Sun Studios dubbningar

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Jag kan börja med Hasse Jonsson som Toad i Super Mario Bros Super Show:
Hans röstläge är så unikt & underbart! Inlevelsen är riktigt bra & så passande för vår svenska Flugis, den enda bra svenska rösten till Flugis. Detta är en anledning till att älska Hasse, han är bara så underbar!!!😍

Will Siv

#7
i Långfilmer:


Mikaela Tidermark som EVA och Henrik Dorsin som Kapten McCrea i WALL-E. (kunde även säga vadsomhelst Mikaela är med i :-* )


Sandra Kassman som Lilo och Benke Skogholt som Cobra Bubbles i Lilo & Stitch. (kan också säga allt Sandra är med i........ förutom Lilla Prinsessan.....)


Olivia Cepeda som Meilin i Röd.


Helen Sjöholm som Brödrosten, Mats Qviström som Radion och Håkan Mohede som Lampan i Den Modiga Lilla Brödrosten.


Leif Andreé som Marlin och Ulla Skoog som Doris i Hitta Nemo och Hitta Doris.


Linus Whalgren som Milo Thatch och Sara Sommerfield som Kida i Atlantis: En Försvunnen Värld.


Anna Book som Jessie i Toy Story 2 och 3.


Vanna Rosenberg som Sophie i Det Levande Slottet.


Sten Ljunggren som Carl Fredriksson och Nils Eklund som Charles Muntz i Upp.


Joakim Jennefors som Quasimodo, Sharon Dyall som Esmeralda, Stefan Ljungqvist som Frollo och Roger Storm som Phebous i Ringaren i Notre Dame.


Mimmi Sandén som Brinnie i Elementärt.


Mikaela Ardai Jennefors som Chihiro i Spirited Away.


Ester Sjögren som Sheeta i Slottet i Himlen.


Martin Stenmarck som Blixten McQueen och Jan Modin som Bärgarn i Bilar.


Nick Atkinson som Max och Mariam Wallentin som Roxanne i Janne Långben: The Movie.


Margareta Sjödin som Duchess och Per Myrberg som Thomas O'Malley i AristoCats.


Carla Abrahamsen som Vanilja i Röjar Ralf.


Myrra Malmberg som Megara, Peter Harryson som Fille och Dan Ekborg som Hades i Herkules.


John Harryson som Kloker i Snövit och Dom Sju Dvärgarna (omdubbningen).


Pauline som Tiana och Anna Engh som Charlotte i Prinsessan & Grodan.


Fredrik Hiller som Kronk i Kejsarens Nya Still.


Beppe Wolgers som Baloo i Djungelboken och Lille John i Robin Hood.


Hans Lindgren som Bernard i Bernard & Bianca.


Morgan Alling som Baymax i Big Hero 6.


Annica Smedius som Eris i Sinbad: Legenden om Dom Sju Haven.


Elina Raeder som Violett och Jakob Stadell som Syndrome i The Incredibles.


Dick Eriksson som Borgmästaren i Horton.


Annika Herlitz som Elsa i Frost.


Amy Deasismont som Merida i Modig.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 februari 2024 kl. 02:08:21Vilka röster i tecknade filmer tycker ni personligen mest om?Här är en lista på 5 insatser jag tycker är fantastiska.

Robert Gustafsson som Mike Wazowski (Monster Inc).
En av Sveriges mest välkända komiker spelar en töntigt och ängslig enögd varelse Mike Wazowski, Robert är väldigt rolig i rollen, och rollen är som skriven för honom.
Robert är väldigt rolig i rollen och det finns många minnesvärda voice lines som "Vi övar på en Pjäs, hon ska tillbaka annars får du med mig att göra" som han lyckas förmedla på ett väldigt roligt sätt.

Louise Raeder som FruBrisby (Brisby och Nimhs Hemlighet).
Louise Raeder har en väldigt ljus och bra röst till karaktären.Hon har väldigt bra inlevelse och det får den som tittar att komma in i filmen på väldigt bra sätt.

Claes Ljungmark som Chick Hicks (Bilar).
Claes Ljungmark har en väldigt bra och speciell röst som passar skurkar i filmer perfekt.
Chick är en doucebag som Claes Ljungmark förmedlar på ett bra sätt och han är rolig i rollen.
Citat från: Lillefot skrivet 23 februari 2024 kl. 03:35:24Alldeles för många för att jag ska kunna rabbla upp de alla, men här kommer ett urval:

* Sven Wollter som Long John Silver i Skattkammarplaneten:
Jag är tyvärr en individ som aldrig hade en stor del av min uppväxt präglad av Svens insatser, och det är först efter hans bortgång som jag har upplevt och riktigt uppskattat några av de. Och John Silver är banne mig en av hans bästa roller, då han lyckas att både få fram hans sluga sidor (som när han planerar myteriet på skeppet med sina piratanhängare) och hans mjuka sådana (som när han försöker stödja unge Jim när han mår som sämst). Allt det jobbar till filmens fördel och lyfter konflikten som uppstår mot mittenakten. Och göteborskan som Sven talar med passar utmärkt i kontexten.

* Olof Thunberg som berättaren i de gamla Bamse-filmerna (plus många fler medier):
Jag vet inte riktigt om man kan räkna berättarröster, då de främst läser upp handlingen och vad som sker/har skett. Om de gör det så är Olof dock mitt första val när det gäller kategorin. Med hans djupa, mörka och vänliga röst har Olof hållit mig fast i oändligt många berättelser medans den röda tråden utvecklas, sakta men säkert. Men likt många svenskar så associerar jag honom starkast med Bamse, där han har gett liv åt berättelserna om världens starkaste björn. Tomas Bolme som agerade i rollen till Bamse och Tjuvstaden fram till Dunderklockan var också väldigt bra, men en del av mig hade gärna sett att Olof hade fått chansen att komma tillbaka även till de produktionerna. Nu kommer vi tyvärr aldrig mer få höra honom prata, efter hans bortgång för fyra år sedan. :'(

* Dan Ekborg som Anden i Aladdin:
Behöver jag verkligen förklara varför Dan lyfter en redan rolig karaktär till ännu högre nivåer? Han pratar både roligt och träffar alla skämten menade för Robin Williams lika bra på svenska (credit förstås ska också ges till översättaren). Det är tack vare hans insats tillsammans med flera andra och sångtexterna, som jag rankar Aladdins svenska dubbning som en av de bästa som någonsin har producerats i vårt land.
även dessa.

Kan lägga till Allan Svensson som Sulley i Monsters Inc.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 23 februari 2024 kl. 22:10:56Helen Sjöholm som Brödrosten, Mats Qviström som Radion och Håkan Mohede som Lampan i Den Modiga Lilla Brödrosten.
Kenneth Milldoff är också bäst som Kirby ;D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 23 februari 2024 kl. 11:13:33Älskar alla röster i Super Mario Bros Super Show, Legenden Om Zelda, Kapten N:The Game Master & Adventures Of Sonic The Hedgehog
Kenneth Milldoff Som Luigi & Kung Koopa i Adventures Of Super Mario Bros 3:
Får aldrig nog av att säga "Kenneth Milldoff Är Bäst!" Som Luigi låter han riktigt unik med mycket bra inlevelse närmare Charles Martinet & Kevin Afghani. Den mest futuristiska Luigi. Jag behöver inte förklara varför Kenneth är en av dom bästa rösterna till Kung Koopa i detta program. Inte bara på grund av "Din Jäv!" utan också mörk kraftfull röst med lika bra inlevelse som Luigi. Kenneth är verkligen bäst i alla dubbningar han medverkar i
"Alla" röster? Du tyckte dock inte om Staffan Hallerstam som Tails, av vad jag minns, så... 

Men dessa har dock bra dubbar. :)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2024 kl. 00:06:20"Alla" röster? Du tyckte dock inte om Staffan Hallerstam som Tails, av vad jag minns, så...

Men dessa har dock bra dubbar. :)
Ja det har Skokaka faktiskt rätt i, glömde det men alla andra röster är bra

Will Siv

#12
i TV-serier:


Linn Ehrner som Adora i She-Ra och Prinsess Rebellerna.


Emelie Clausen som Amity Blight i Ugglehuset.


Amanda Jennefors som Anne och Mikaela Tidermark som Sara i Amphibia. (och många fler för Mikaela)


Jasmine Heikura som Jenny Wakeman i Mitt Liv som Tonårsrobot.


Mimmi Sandén som Lincoln, Mikaela Ardai Jennefors som Luna och Leni och Alexandra Alm Nylén som Luan i Lugn i Stormen.


Adam Giertz som Prins Zuko, Claes Ljungmark som Iroh, Elina Raeder som Azula, Annika Barklund som Ty-Lee, Torsten Whalund som Roku och Adam Fietz som Amiral Zhao och Eldförste Ozai i Avatar: Legenden om Aang.


John Harryson som Joakim Von Anka i DuckTales (originalet).


Anders Beckman som Batman i Batman: Den Tappre och Modige.


Mats Qviström som Tintin, Kenneth Mildoff som Kapten Haddock, Håkan Mohede som Dupontarna och Överste Jorgen och Dan Bratt som Professor Kalkyl och Woolf i Tintin.


Cecilia Wrangel Schoug som Mabel och Anneli Heed som Wendy i Gravity Falls.


Oscar Harryson som Skepparn i Pingvinerna från Madagaskar.


Kim Sulocki som SvampBob, Tommy Nilsson som Patrick, Joakim Jennefors som Bläckvard, Tommy Blom som Herr Krabba och Mattias Knave som Plankton i SvampBob Fyrkant.


Johan Whalström som Fred Flinta i Familjen Flinta och Gris i Bondgården.


Reine Brynolfsson som Gustaf i Katten Gustaf.


Magnus Ehrner som Byggare Bob i Byggare Bob och Teddy i Dom Borttappade Leksakerna.


Hans Lindgren som Långben, Mia Kihl som Max och Myrra Malmberg som Busan i Långben's Galna Gäng.


Per Johansson som Yo i Yin, Yang, Yo!


Steve Kratz som Klonerna i Star Wars: The Clone Wars.


Linda Åslund som Milla i Milla's Sagor.


(sen finns det alldeles för många serier som bara är ok men har flera fantastiska röster som gör att man vill fortsätta titta)

MOA

Gunnar Ernblad som Kung Koopa: Hans ikoniska skurkröst passar så bra på Kung Koopa, inlevelsen är också riktigt bra. Gunnar älskade verkligen att spela skurkar & han gör den bästa svenska rösten till Koopan. Han är också 5:a på min lista över Kung Koopas röster & mer säger jag inte då jag spolar ner ämnet då

DingoPictures2005

Kom på några fler jag vill nämna.
2 röster ska nämnas från samma film först och främst då dom är helt🤩.

Lasse Kronér som Hugo Ringaren i Notre Dame.
En perfekt rolig insats till karaktären, Han är rolig och han gör röst insatsen fantastiskt.
För mig är Lasse mest känd för att ha varit programledare i Smartare än en Femteklassare när jag var mindre och var väldigt förvånad när jag fick reda på att han var rösten till Hugo🙂.

Stefen Ljungqvist som Frollo, Ringaren i Notre Dame.
En för mig helt okänd person som jag tycker gör en fantastisk insats.
Han har en perfekt mörk skurk röst och han gör rollen som en läskig skurk helt perfekt.

Carla Abrahamsen som Vanilja i Röjar Ralf.
Något som Carla ska ha väldigt stor cred för.
Hon var 22 år när hon gjorde rösten men hon låter som en tonåring och hon gör en väldigt bra och övertygande röstinsats till karaktären som är perfekt.

Tommy Nilsson som Dodger i Oliver & Gänget.
Tommy Nilsson är en välkänd sångare men har också gjort väldigt mycket dub, För mig är den bästa av Tommys dubbningsinatser hunden Dodger i Oliver & Gänget.
En kaxig terrier som Tommy gör rösten till helt perfekt, då Tommy också är sångare så passar också rösten perfekt till sångerna.


MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 mars 2024 kl. 14:26:01Tommy Nilsson som Dodger i Oliver & Gänget.
Tommy Nilsson är en välkänd sångare men har också gjort väldigt mycket dub, För mig är den bästa av Tommys dubbningsinatser hunden Dodger i Oliver & Gänget.
En kaxig terrier som Tommy gör rösten till helt perfekt, då Tommy också är sångare så passar också rösten perfekt till sångerna.
Tommy Nilsson som Big Chris:Han är rolig som den klantiga bilmekanikern som älskar att sjunga. Programmet hade inte varit lika bra utan honom, Best Of Tommy Nilsson!

Disneyfantasten

Det finns många för mig, svårt att bara nämna några, men några för mig personligen;

- alla röster i Micke och Molle

- Hilda Henze som Judy Hopps i Zootropolis

- Jakob Stadell som Nick Wilde i samma film ovannämnd

- Rikard Wolff som Scar i Lejonkungen

- Svante Thuresson som Rafiki i samma film ovannämnd

- Dan Ekborg som Anden i Aladdin

- Peter Jöback som Aladdin

- Sofia Källgren som Belle i Sköneheten och Odjuret

- Peter Harryson som Fille i Herkules

- Dan Ekborg som Hades i samma film ovannämnd

- Anders Öjebo som Ernesto De La Cruz i Coco

- Allan Svensson som Sulley, Pacha och Big Dady La Bouff (liknar John Goodman)

- Fredrik Hiller som Kronk i Kejsarens Nya Stil (varenda gång han dubbat Patrick Warburton)

- Siw Malmkvist som Yzma i Kejsarens Nya Stil

- alla röster i Djungelboken

- alla röster i Robin Hood

- alla röster i Aristocats (med undantag för Frou-Frous röst)

- Mona Seilitz som Cruella De Vil i Pongo och De 101 Dalmatinerna

- Fredrik Dolk som Buzz Lightyear i Toy Story

- Guy De La Berg som Nalle Puh i Tigers Film (som var hans första gång i den rollen, senare har han även gjort den rollen i andra sammanhang fram till 2010)

- Charlie Elvegård som Kanin i Nalle Puh franschisen

- Hans Lindgren som Smee och Vita Kaninen (båda har även gjorts av Bill Thompson)

- John Harryson som Geppetto i Pinocchio

- Björn Kjellman som Flik i Ett Småkryps Liv

- Robert Gustafsson som Mike Wazowski i Monsters Inc

- Jan Malmsjö som Lumiere i Skönheten och Odjuret

- Åke Lagergren som Clocksworth i samma film ovannämnd

- Meta Velander som Mrs Potts i samma film ovannämnd

- Eva-Britt Strandberg som Ursula i Den Lilla Sjöjungfrun

- Per Eggers som Måsart i samma film ovannämnd

- Steve Kratz som Wilbur i Bernard och Bianca i Australien

- Allan Svensson som McLeach i samma film ovannämnd

- Staffan Hallerstam som Jake i samma film ovannämnd

- Anders Nyström som Maurice i Skönheten och Odjuret

- Nils Eklund som Sultanen i Aladdin

- Anders Öjebo som Musse Pigg

- Andreas Nilsson som Kalle Anka

- Hans Lindgren & Johan Lindqvist som Långben

- Lizette Pålsson som Mimmi Pigg

- Andreas Nilsson som Gurgi i Taran och Den Magiska Kitteln

- Lizette Pålsson som Atta i Ett Småkryps Liv

- Anna Book som Jessie i Toy Story 2

- Jan Modin som Bärgarn i Bilar

- Sharon Dyall som Esmeralda i Ringaren i Notre Dame

- Linda Olsson som Glädje i Insidan Ut

- Leif Andrée som Marwin i Hitta Nemo

- Ulla Skoog som Doris i samma film ovannämnd

(kommer kanske på mer senare...)

Mathilda Gustafsson