Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Rösterna i Disney Infinity?

Startat av TonyTonka, 21 september 2013 kl. 22:44:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 oktober 2018 kl. 21:38:28
Jag förstår att du kallar karaktären Ingvar för Hank för att du tycker att översättningen är egendomlig, men stör det inte dig att Bailey heter Pannan på svenska?

Själv tycker jag att Ingvar passar mycket bra till karaktären även om det är påhittat, samma sak tycker jag med Pappan och Vilja!  :)

Ja, Ingvar är ju ändå ett vanligt namn, men jag tycker ändå att det passar bra och jag kan tänka mig mycket värre namn till karaktären!  :)

(Och kanske lite brytande från ämnet men jag vill säga att jag av nostalgiska skäl föredrar karaktärsnamnen Lena och Joey)

Mycket riktigt gillar jag inte översättningen av Hanks namn, även om det som du säger kunde rört sig om en mycket värre översättning. Anledningen till att jag använde Baileys svenska karaktärsnamn är för att jag hela tiden glömmer bort originalnamnet, även här tycker jag att översättningen är underlig.

Jag föredrar också Lena och Joey, även om jag inte direkt har något emot namnen Wendy eller Cody. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 oktober 2018 kl. 21:42:24
Ungefär som med Mr Potato Head?

Som Nick är han iallafall bättre än hos Mr Potato Head, men fortfarande inte tillräckligt för att kunna komma i närheten av första platsen, helt åt skogen är insatsen dock inte...

Personligen tycker jag att Mikaela Tidermark är riktigt bra som Judy Hopps (även om Hilda Henze fd. Eidhagen är snäppet bättre), Magnus Mark som Nick Wilde tog lite längre tid att vänja sig vid, och jag föredrar absolut Jakob Stadell här. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 23 oktober 2018 kl. 22:16:18
Personligen tycker jag att Mikaela Tidermark är riktigt bra som Judy Hopps (även om Hilda Henze fd. Eidhagen är snäppet bättre), Magnus Mark som Nick Wilde tog lite längre tid att vänja sig vid, och jag föredrar absolut Jakob Stadell här. ^^

Jo, jag föredrar också absolut Jakob Stadell som Nick Wilde, och Magnus Mark kan vara svår att vänja sig vid!

Då tycker jag klart bättre om Mikaela Tidermark som Judy Hopps, även om jag också anser att Hilda Henze är snäppet vassare! (gillar henne även som Vinka i Tingeling-filmerna och Andrina i Den Lilla Sjöjungfrun 3 Sagan om Ariel)

Citat från: TonyTonka skrivet 23 oktober 2018 kl. 22:12:36
Mycket riktigt gillar jag inte översättningen av Hanks namn, även om det som du säger kunde rört sig om en mycket värre översättning. Anledningen till att jag använde Baileys svenska karaktärsnamn är för att jag hela tiden glömmer bort originalnamnet, även här tycker jag att översättningen är underlig.

Jag föredrar också Lena och Joey, även om jag inte direkt har något emot namnen Wendy eller Cody. :)

Jag har heller inget direkt emot originalnamnen Wendy och Cody...

Hur tycker du isåfall med det svenska namnet till karaktären Vilja?

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet 23 oktober 2018 kl. 21:30:40
Väldigt intressant! Nu hoppas vi bara på att få fram uppgifter om rösterna till Baloo, Doris, Nemo, Alice, Tiden, Hattmakaren, Hank och Pannan.  ;D

Även om jag inte ser Star Wars som Disney så är jag ändå nyfiken på vem som spelar Darth Vader och Jar Jar Binks, och jag är dessutom vädligt nyfiken på vilka karaktärer som Peter Gröning och Henrik Ståhl gör. :D

Undras just om det är Johan Schinkler som kanske gör Darth Vader? Det vore ju lite roligt eftersom att James Earl Jones som är Darth Vaders originalröst i filmerna, gjorde originalrösten till Mufasa i Lejonkungen, som ju dubbades av Johan Schinkler. :D

Vi får se om Vader har samma röst i spelet, men jag har för mig att Johan Schinkler gör Darth Vader i Star Wars Rebels.  :)

Disneyfantasten

Jag förstår inte varför man lägger in Star Wars och Marvels (i synnerhet Star Wars) i spelet, bara för att de är uppköpta av Disney (de är ju bara uppköpta av Disney för att Disney ska bli större jämfört med konkurrenter som bl.a. 20th Century Fox och de har ju inte ens Disney-loggan på fodralen av filmerna och den syns ingenstans alls...)

Pixar å andra sidan är ju faktiskt Disney och samarbetar mycket bra med dem! (även Mupparna tillhör Disney)

E

Vet inte om ni har listat ut rösterna än men här är några som jag vet:

Darth Maul: Ole Ornered

Obi-Wan Kenobi: Dan Bratt

Baloo: Johan Hedenberg

Hattmakaren: Andreas Nilsson

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 maj 2019 kl. 13:31:29
Vet inte om ni har listat ut rösterna än men här är några som jag vet:

Darth Maul: Ole Ornered

Obi-Wan Kenobi: Dan Bratt

Baloo: Johan Hedenberg

Hattmakaren: Andreas Nilsson

Kan du fixa ljudklipp med deras röster? (iallafall Baloo och Hattmakaren)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 maj 2019 kl. 13:35:13
Kan du fixa ljudklipp med deras röster? (iallafall Baloo och Hattmakaren)
Det går inte för jag har inte kvar spelet längre

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 15 oktober 2018 kl. 21:07:50
Merida har jag inte tillgång till idagsläget. Baloo har jag också beställt, man behöver dock en internet-uppdatering för att kunna spela som honom, så det återstår och se om jag har tillräckligt med diskutrymme för att kunna spela spelet.

Utsäkta mitt dåliga minne, men fixade du någonsin klipp med Björn Gedda som Ilska? Och hur har det gått med Baloo, Merida, Alice Kingsleigh och Hattmakaren?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2019 kl. 21:11:55
Utsäkta mitt dåliga minne, men fixade du någonsin klipp med Björn Gedda som Ilska? Och hur har det gått med Baloo, Merida, Alice Kingsleigh och Hattmakaren?

Jag har idagsläget inget klipp på Björn Gedda som Ilska, men jag skulle kunna fixa ett nu i helgen. :)

Vad gäller de andra frågorna så äger jag ännu inte Merida, men jag äger Baloo, som tyvärr inte fungerar till mitt spel eftersom att jag inte har tillräckligt med utrymme på hårddisken till min konsol. Detsamma gäller troligen Alice och Hattmakaren-figurerna också, eftersom att de släpptes efter Baloo om jag minns rätt. :/
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

En kul grej är att dom som skapade spelet kanske hade planer på att ha med Kim Possible, Kejsare Zurg, Långben och Darkwing Duck i spelet

Men det var innan spelet lades ner så det hände aldrig

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 juni 2019 kl. 11:29:22
En kul grej är att dom som skapade spelet kanske hade planer på att ha med Kim Possible, Kejsare Zurg, Långben och Darkwing Duck i spelet

Men det var innan spelet lades ner så det hände aldrig

Dem får ta med dem istället i Kingdom Hearts!  ;D

Disneyfantasten

Vem spelar Doris här; www.youtube.com/watch?v=ZbgSsOdol1Y (om det inte fungerade, www.youtube.com/watch?v=>bgSsOdoI1Y )

Tycker att Pannan låter litegrann som Christian Hedlund, men är långt ifrån säker...

Tycker att Ingvar låter litegrann som Johan Wahlström, men även där är jag osäker...

Vem spelar Vilja?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juli 2019 kl. 09:33:25
Vem spelar Doris här; www.youtube.com/watch?v=ZbgSsOdol1Y (om det inte fungerade, www.youtube.com/watch?v=>bgSsOdoI1Y )

Tycker att Pannan låter litegrann som Christian Hedlund, men är långt ifrån säker...

Tycker att Ingvar låter litegrann som Johan Wahlström, men även där är jag osäker...

Vem spelar Vilja?

Ingen av länkarna fungerar.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 juli 2019 kl. 11:36:50
Ingen av länkarna fungerar.

Nu kanske!  :) (www.youtube.com/watch?v=ZbgSsOdoI1Y)