Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Greta Thunberg

Startat av E, 11 maj 2019 kl. 11:46:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 18 oktober 2019 kl. 18:24:06
Solklart. Att hur hade videon blivit om det hade varit en dubbare istället!?
Tänkte på att Raltseye så att han hade en väldigt jobbig och outhärdlig röst och tänkte hur hade det då låtit om det hade varit en annan röst typ Ingemar Carlehed. Hade det kanske blivit en intressantare video då!?^^
Presentationen är av ringa intresse för min del iallafall då innehållet var tämligen fattigt. Men jag hadde nog kanske kollat klart på videon om det åtminstånde hadde låtit behagligt att lyssna på den.
Houba !

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 18 oktober 2019 kl. 18:24:06
Solklart. Att hur hade videon blivit om det hade varit en dubbare istället!?
Tänkte på att Raltseye så att han hade en väldigt jobbig och outhärdlig röst och tänkte hur hade det då låtit om det hade varit en annan röst typ Ingemar Carlehed. Hade det kanske blivit en intressantare video då!?^^

Att personen hade en dryg röst var ju det minsta problemet med själva videon.

Elios

Men åter till ämnet varför vann egentligen inte Greta Nobelpriset!?  ???

Elios

Läste precis att hon har tröttnat på att få priser.  ???

Gustav Jonsson


Steffan Rudvall


Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2019 kl. 23:26:29
Jag tycker redan om Greta Thunberg! Hon är utan tvekan en klimathjälte/hjältinna!  :)

(tråkigt dock att höra att någon har varit taskig mot henne på nätet)

Eftersom hennes nästan 94-åriga morfar Olof Thunberg dubbat förut (Snövit och De Sju Dvärgarna, Lady och Lufsen, Djungelboken, Bernard och Bianca, Micke och Molle och Monsters Inc, även känd som berättaren i Bamse och var även med som berättarröst i Landet för Längesedan) så hoppas jag att hon får dubba framöver, det tycker jag att hon är värd!  :)
Vilken röst gjorde Olof Thunberg i Micke och molle?

Scoobydoofan1

Åtminstånde så gör hon att den yngre generationen blev hörd för att kämpa mot miljöförstörelse, men en sak som jag vill påpeka är att olika länder försöker och bygger solar cells, wind farm, hydroelectric dams och geothermal energy plants. Det är en process och vi har bara börjat med det, det tar tid och pengar för att byta elektricitet produktion. Hoppas protester fortsätter och att vi sätter press på politikerna att görs processen snabbare att byta elektricitet produktion från fossil bränsle.

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 12:45:58
Vilken röst gjorde Olof Thunberg i Micke och Molle?

Den arga grävlingen som skäller ut Micke när han lämnas i skogen, även om jag inte gillar själva karaktären så tycker jag att han var bra röstskådespelad, både på engelska och framförallt på svenska, om jag tvunget ska välja den bästa svenska dubbningen genom tiderna så får det nog bli Micke och Molle...

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 15:13:05
Den arga grävlingen som skäller ut Micke när han lämnas i skogen, även om jag inte gillar själva karaktären så tycker jag att han var bra röstskådespelad, både på engelska och framförallt på svenska, om jag tvunget ska välja den bästa svenska dubbningen genom tiderna så får det nog bli Micke och Molle...
Vänta han gjorde dubbningen på engelska också? Grymt av honom, jag skulle också välja Micke & Molle på svenska.

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 16:57:17
Vänta han gjorde dubbningen på engelska också? Grymt av honom, jag skulle också välja Micke & Molle på svenska.

Nej! Jag menade att personen som gjorde Grävlingens röst på engelska (John McIntire) också var bra, men att Olof Thunberg (den svenska rösten) var bättre! Det var väl inte så otydligt...

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 17:32:57
Nej! Jag menade att personen som gjorde Grävlingens röst på engelska (John McIntire) också var bra, men att Olof Thunberg (den svenska rösten) var bättre! Det var väl inte så otydligt...
Derby här är vad du skrev, du kan förstå varför jag blev förvirrad.

"även om jag inte gillar själva karaktären så tycker jag att han var bra röstskådespelad, både på engelska och framförallt på svenska"



Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 17:41:02
Derby här är vad du skrev, du kan förstå varför jag blev förvirrad.

"även om jag inte gillar själva karaktären så tycker jag att han var bra röstskådespelad, både på engelska och framförallt på svenska"

Jag menade att karaktären är bra röstskådespelad, vilket han är både på engelska och på svenska!

Även i originalversionen är det ju alltid oundvikligt att karaktärer i animerade filmer är röstskådespelade!  ;)

gstone

Citat från: Elios skrivet 18 oktober 2019 kl. 18:24:06
Solklart. Att hur hade videon blivit om det hade varit en dubbare istället!?
Tänkte på att Raltseye så att han hade en väldigt jobbig och outhärdlig röst och tänkte hur hade det då låtit om det hade varit en annan röst typ Ingemar Carlehed. Hade det kanske blivit en intressantare video då!?^^

Iemar Carlehed hade varit bra som  Shere Khan ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2020 kl. 18:06:04
Iemar Carlehed hade varit bra som  Shere Khan ;D

Lite tveksam, men dock betydligt bättre än Roger Storm iallafall...