Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

ALF

Startat av TonyTonka, 28 november 2019 kl. 08:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag vet inte om jag lagt ämnet rätt nu, men har något med ALF (förutom de tre musiksagorna) dubbats till svenska?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Nej, såvitt jag vet har inget med ALF dubbats till svenska. :(

Det har släppts ett par VHS-utgåvor i Sverige med ALF: The Animated Series (1987 - 1989), men såvitt jag vet är dessa på engelska med svensk text.

Den klassiska live-actionserien ALF från 1986 - 1990 har såvitt jag vet bara sänts på SVT, och var där i textad originalversion. Jag kan inte hitta något som tyder på att något av den serien släppts på vare sig VHS eller DVD.

Christer

ALF sändes på ZTV har jag för mig på slutet av 90-talet.

Oscar Isaksson

Trefa video/Collage Entertainment gav ut sju st avsnitt fördelat på tre kassetter. (alla med svensk text)

Jag hade gärna sett att ALF: The Animated Series och ALF Tales (1988 - 1989) fick en svensk dubbning, men vet inte om det finns någon marknad för den här typen av sarier idag?

live-actionserien av ALF har sänds på SVT, TV3, TV4, ZTV och sista gången på TV4 Komedi.   

Elios

I mitt 2500:e inlägg här så vill jag bara säga att jag alltid har tyckt att Alf ser väldigt rolig ut. Vad är han för djur/skapad för varelse!?  ::)

TrondM

Han er en Alien Life Form

jimstrom

Alf är en utomjording från planeten Melmac som under en resa till Jorden, råkar bli kvar och bosätter sig hos familjen Tanner.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)