Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Christoffer Robin och Nalle Puh

Startat av E, 27 maj 2018 kl. 10:35:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Jag hoppas att dom gamla rösterna från dom förra filmerna är med igen

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 maj 2018 kl. 10:35:08
Den 12 oktober iår blir det ett kärt återseende på biograferna. För då är det nämligen premiär för Christoffer Robin och Nalle Puh. Och jag hoppas att dom gamla rösterna från dom förra filmerna är med igen. Jag hoppas mest på Charlie Elvegård som Kanin. Också på Benke Skogholt som Ior, Rolf Lydahl som Tiger, Ayla Kabaca som Kängru, Michael Blomqvist som Nasse, Per Svensson som Uggla. Vem tycker ni ska spela Nalle Puh och Ru.

Jag hoppas på detsamma som du!

Ru vet jag inga bra alternativ på, barnröster är svårast i dubbningsväg!

Hos Nalle Puh vill jag helst höra någon annan än Jan Jönsson! (Christian Hedlund kanske?)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 maj 2018 kl. 10:56:04
Bra förslag. Christian Hedlund skulle passa jättebra som Puh. Jag tycker också att Jan Jönsson inte ska vara med🐻🐷🐯🐰🦉🍯

Inget illa menat om Jan Jönsson, han är en duktig skådespelare, men som Puh passar han inte särskilt bra, hans röst skiljer sig för mycket från originalet och karaktärens andemening!

Vi får hoppas att han blir utbytt!

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 maj 2018 kl. 11:17:10
Hoppas jag med😎 Visste du förresten att Jan var gift med Eva från 5 myror är fler än 4 elefanter🙂

Jadå, det visste jag sedan innan!

Dessutom har jag för mig att han spelat Muskelsmurfen i en Doreen Denning dubbning av Smurfarna! (jag tror inte jag har sett den än dock)

Daniel Hofverberg

Det ska onekligen bli intressant att se vilka rösterna blir i den nya filmen. Jag tror att vi på goda grunder kan förutsätta att Charlie Elvegård, Benke Skogholt och Rolf Lydahl repriserar sina roller, som de ju gjort i ganska många år vid det här laget.

Tyvärr befarar jag att det sannolikt fortfarande blir Jan Jönsson, men jag hoppas att Disney har vett nog att underkänna honom så att dubbningsstudion (mest troligt SDI Media) tvingas hitta en ny skådespelare för Nalle Puh. Jan Jönsson är absolut en duktig skådespelare, men som Nalle Puh passar han inte, då han varken lyckas att bibehålla originalets karaktär eller någon nämnvärd röstlikhet.

Richardo

Liveaction filmen känns lite konstig i mina öron.

Jag tycker att den tecknade animerade är det bästa mediumet för att förmedla berättelsen om Nalle Puh, med tanke på att vi har att göra med antromorfiska figurer och inte enbart dockor.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2018 kl. 15:26:03
Det ska onekligen bli intressant att se vilka rösterna blir i den nya filmen. Jag tror att vi på goda grunder kan förutsätta att Charlie Elvegård, Benke Skogholt och Rolf Lydahl repriserar sina roller, som de ju gjort i ganska många år vid det här laget.

Tyvärr befarar jag att det sannolikt fortfarande blir Jan Jönsson, men jag hoppas att Disney har vett nog att underkänna honom så att dubbningsstudion (mest troligt SDI Media) tvingas hitta en ny skådespelare för Nalle Puh. Jan Jönsson är absolut en duktig skådespelare, men som Nalle Puh passar han inte, då han varken lyckas att bibehålla originalets karaktär eller någon nämnvärd röstlikhet.

Dessutom så blir Charlie Elvegård detta år 75, så den nya Nalle Puh filmen är det perfekta firandet för hans jubileum! Jag hoppas att han får leva i många år till och göra Kanins röst! Det lär väl bli svårt att hitta en ny passande röst när han väl slutar!

Hur tror du då med Michael Blomqvist och Ayla Kabaca?

Du tar som alltid orden ur mun på mig när det gäller Jan Jönsson som Puh!

Hur tror du om Christian Hedlund som Nalle Puh?

Disneyfantasten

Jag har slagit vad med mig själv; om Charlie Elvegård återkommer som Kanin och Nalle Puh bytt röst så går jag och ser den, men om Jan Jönsson återkommer som Nalle Puh och Kanin bytt röst så struntar jag i att se den!

Det är tre månader kvar tills filmen visas i Sverige, så det är något att se framemot...  :D

Disneyfantasten

Tråkiga nyheter; Kanin kommer att byta röst eftersom Charlie Elvegård avled idag... (synd, nu har alla de tre bästa rösterna inom svenska Nalle Puh ensemblen; Guy De La Berg (Nalle Puh), Hans Lindgren (Sorken) och Charlie Elvegård (Kanin) lämnas oss)...

74 är ju ingen ålder alls, trodde han skulle få vara kvar längre...  :'(

Om Nalle Puh fortfarande görs av Jan Jönsson så struntar jag som sagt i att se filmen...

Disneyfantasten

Idag hittade jag trailern till filmen med svensk dubbning; www.sf.se/film/NCG128908/christoffer-robin-och-nalle-puh

Tyvärr var Jan Jönsson med i trailern, men vi får ta det med en nypa salt och hoppas att det bara var slaskröster...

Men glädjande verkar Rolf Lydahl och Benke Skogholt vara med även i denna trailer, så man kan hoppas att de är med i filmen iallafall!  :)

Det ska iallafall bli intressant att se om Charlie Elvegård hunnit spela in sina repliker som Kanin innan hans bortgång eller om karaktären redan hunnit byta röst...

Precis som Berättaren låter speakern som Christian Fex!

En lite knasig sak är att filmens åldersgräns är "7 år", eftersom alla tidigare Nalle Puh filmer klassats som "Barntillåtna" (till-och-med Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin, som ju blev bedömd för sina skräckscener)

gstone

Undrar vem som gör Uggla och Kängru. Personligen tycker jag att efter som dom byte alla Röster utom Tigger och Puh. Så behöver bara Rolf Lydhan och Jan Jönson komma till baka. Dom andra karatärna kan få nya röster som bättre passar deras nya Engelska röster. till exempel Brad Garrett som I-or kommer inte låta likadant som Bud Luckey och Nick Mohammed kommer inte låta helt like Travis Oates. Så jag har inger emot att dom byter dom svenska rösterna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2018 kl. 18:41:51
Undrar vem som gör Uggla och Kängru. Personligen tycker jag att efter som dom byte alla Röster utom Tigger och Puh. Så behöver bara Rolf Lydhan och Jan Jönson komma till baka. Dom andra karatärna kan få nya röster som bättre passar deras nya Engelska röster. till exempel Brad Garrett som I-or kommer inte låta likadant som Bud Luckey och Nick Mohammed kommer inte låta helt like Travis Oates. Så jag har inger emot att dom byter dom svenska rösterna.

Nalle Puh skulle verkligen behöva byta röst, då Jan Jönsson är allt annat än lyckad i den rollen, även om det inte är något fel på hans skådespelartalanger...

I övrigt hoppas jag att rösterna får vara kvar, då det annars blir lite för bökigt och stressigt, då Nalle Puh karaktärerna bytt röster alltför ofta!

swosh

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2018 kl. 18:48:58
Nalle Puh skulle verkligen behöva byta röst, då Jan Jönsson är allt annat än lyckad i den rollen, även om det inte är något fel på hans skådespelartalanger...

I övrigt hoppas jag att rösterna får vara kvar, då det annars blir lite för bökigt och stressigt, då Nalle Puh karaktärerna bytt röster alltför ofta!

På vilka faktorer är han inte lyckad i rollen?
Är det hans uttal, inlevelse eller nåt annat?

Daniel Hofverberg

Citat från: swosh skrivet 31 augusti 2018 kl. 12:20:38
På vilka faktorer är han inte lyckad i rollen?
Är det hans uttal, inlevelse eller nåt annat?
Det är absolut inget fel på Jan Jönssons inlevelse, men han har i stort sett ingen som helst likhet med originalrösten Jim Cummings och bibehåller heller inte alls samma röstkaraktär som Cummings.

Jag tror faktiskt att till och med jag skulle kunna efterlikna Jim Cummings Puh-röst bättre än Jan Jönsson...!

Att han kunnat bli godkänd av Disney är ett mysterium. Däremot är han som sagt absolut en duktig skådespelare, men passar inte alls till den här rollen.

TonyTonka

Citat från: swosh skrivet 31 augusti 2018 kl. 12:20:38
På vilka faktorer är han inte lyckad i rollen?
Är det hans uttal, inlevelse eller nåt annat?

Jag håller med om det som Daniel skrev. Dock så måste jag ändå säga att jag tycker att han (utöver att han inte lyckas fånga Jim Cummings speciella originalröst) låter väldigt stel och obekväm i rollen. Det känns nästan som om hans tolkning av Puh är någon form av fandub på youtube.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D