Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mavka: Skogens väktare (Mavka: Lisova pisnja)

Startat av gstone, 3 april 2023 kl. 12:02:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Daniel Hofverberg

Här kommer äntligen creditlista till Mavka: Skogens väktare, i sista minuten innan premiären. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/mavka-skogens-vaktare/

Jag undrar dock vilka städer som egentligen visar den ukrainskspråkiga originalversionen med svensk text, som Njutafilms nämner på sin webbsida...? Jag ser förvisso att Stockholm, Göteborg och Malmö visar den, men när jag gått in och kollat på några andra slumpvis utvalda städer på Filmstadens webbsida hittar jag inga andra orter där något annat än den svenskdubbade versionen visas - och varken Skellefteå, Umeå eller Luleå verkar visa originalversionen...
(och på flertalet lite mindre orter, såsom bl.a. Falun, Gävle, Sälen och Mora, visas filmen inte alls)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2024 kl. 00:54:54Här kommer äntligen creditlista till Mavka: Skogens väktare, i sista minuten innan premiären. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/mavka-skogens-vaktare/

Jag undrar dock vilka städer som egentligen visar den ukrainskspråkiga originalversionen med svensk text, som Njutafilms nämner på sin webbsida...? Jag ser förvisso att Stockholm, Göteborg och Malmö visar den, men när jag gått in och kollat på några andra slumpvis utvalda städer på Filmstadens webbsida hittar jag inga andra orter där något annat än den svenskdubbade versionen visas - och varken Skellefteå, Umeå eller Luleå verkar visa originalversionen...
(och på flertalet lite mindre orter, såsom bl.a. Falun, Gävle, Sälen och Mora, visas filmen inte alls)
Tusen tack 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2024 kl. 00:54:54Här kommer äntligen creditlista till Mavka: Skogens väktare, i sista minuten innan premiären. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/mavka-skogens-vaktare/

Jag undrar dock vilka städer som egentligen visar den ukrainskspråkiga originalversionen med svensk text, som Njutafilms nämner på sin webbsida...? Jag ser förvisso att Stockholm, Göteborg och Malmö visar den, men när jag gått in och kollat på några andra slumpvis utvalda städer på Filmstadens webbsida hittar jag inga andra orter där något annat än den svenskdubbade versionen visas - och varken Skellefteå, Umeå eller Luleå verkar visa originalversionen...
(och på flertalet lite mindre orter, såsom bl.a. Falun, Gävle, Sälen och Mora, visas filmen inte alls)
Vad är Nordic United? Är de nya på marknaden eller är det något samarbete?

gstone

Citat från: MB skrivet 30 mars 2024 kl. 00:17:39Vad är Nordic United? Är de nya på marknaden eller är det något samarbete?
Ingen aning men om jag skulle gissa ät det nog något slags samarbete.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 30 mars 2024 kl. 00:17:39Vad är Nordic United? Är de nya på marknaden eller är det något samarbete?
Nordic United är Hans-Henrik Engströms "nya" företag, efter att Pangljud/Pangstudios försvann. De har funnits i ett tiotal år, men gör väl kanske inte så jättemycket väsen av sig inom dubbningsbranchen - de har dubbat någon enstaka serie på bl.a. Netflix, men framförallt är det Njutafilms/Studio S som i stort sett alltid anlitar dem.

Att döma av deras webbsida verkar det som att dubbning är en relativt oväsentlig verksamhet för dem i det stora hela, då man måste gräva ganska djupt in på deras sajt för att hitta dubbning nämnas... De verkar främst livnära sig på postproduktion, ljudmixning, ljudproduktion, redigering och liknande.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2024 kl. 00:31:49Nordic United är Hans-Henrik Engströms "nya" företag, efter att Pangljud/Pangstudios försvann. De har funnits i ett tiotal år, men gör väl kanske inte så jättemycket väsen av sig inom dubbningsbranchen - de har dubbat någon enstaka serie på bl.a. Netflix, men framförallt är det Njutafilms/Studio S som i stort sett alltid anlitar dem.
När försvann Pangljud/Pangstudios försvann ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2024 kl. 00:31:49Nordic United är Hans-Henrik Engströms "nya" företag, efter att Pangljud/Pangstudios försvann. De har funnits i ett tiotal år, men gör väl kanske inte så jättemycket väsen av sig inom dubbningsbranchen - de har dubbat någon enstaka serie på bl.a. Netflix, men framförallt är det Njutafilms/Studio S som i stort sett alltid anlitar dem.

Att döma av deras webbsida verkar det som att dubbning är en relativt oväsentlig verksamhet för dem i det stora hela, då man måste gräva ganska djupt in på deras sajt för att hitta dubbning nämnas... De verkar främst livnära sig på postproduktion, ljudmixning, ljudproduktion, redigering och liknande.
Vem är den här Hans-Henrik Engströms gubben ?

Någonslags ljudtekniker ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2024 kl. 00:34:30När försvann Pangljud/Pangstudios försvann ?
Pangljud bytte namn till Pangstudios, gick ihop med Berghs ljudkommunikation/Audio Building under tidigt 2000-tal och döptes då om till MorganKane - och sen gick MorganKane i konkurs 2008.

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2024 kl. 00:35:18Vem är den här Hans-Henrik Engströms gubben ?

Någonslags ljudtekniker ?
Snarare någon slags allkonstnär - företagsledare/VD, ljudtekniker, regissör, producent, m.m. Ganska välbekant inom branschen.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 mars 2024 kl. 00:54:54Här kommer äntligen creditlista till Mavka: Skogens väktare, i sista minuten innan premiären. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/mavka-skogens-vaktare/

Jag undrar dock vilka städer som egentligen visar den ukrainskspråkiga originalversionen med svensk text, som Njutafilms nämner på sin webbsida...? Jag ser förvisso att Stockholm, Göteborg och Malmö visar den, men när jag gått in och kollat på några andra slumpvis utvalda städer på Filmstadens webbsida hittar jag inga andra orter där något annat än den svenskdubbade versionen visas - och varken Skellefteå, Umeå eller Luleå verkar visa originalversionen...
(och på flertalet lite mindre orter, såsom bl.a. Falun, Gävle, Sälen och Mora, visas filmen inte alls)
inga sång credits tyvärr :-\
Två av sångerna är dubbade.
Resten är kvar på Ukrainska
Vem kan ha sjungit dom ?
Det manliga partiet i första sången bör ju redligen vara Nicklas Berglund i alla fall ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.