Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:41:22du har ju tekniskt sett fel eftersom att du gissade på Hela min värld när de som förekommer i klippet egentligen är den danska originaldubbningen av samma sång som i Danmark heter Lever som dem.

Jag visste inte vad sången heter på danska förrän du skrev det, vad spelar det för roll om jag säger titeln på mitt hemmaspråk? Det är ju ändå fortfarande samma sång!  ;) (att det varken är Mystiska Blå, Döttrar Till Triton, Havet Är Djupt, Ni Förkrympta Små Liv eller Ta En Kyss framgår med tydlighet!)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:44:50
Jag visste inte vad sången heter på danska förrän du skrev det, vad spelar det för roll om jag säger titeln på mitt hemmaspråk? Det är ju ändå fortfarande Sanna sång!  ;) (att det varken är Mystiska Blå, Döttrar Till Triton, Havet Är Djupt, Ni Förkrympta Små Liv eller Ta En Kyss framgår med tydlighet!)
Det skulle kanske ha varit bättre om jag skrev att du tekniskt sett hade rätt.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 23:33:59
Oliver och Gänget 27.
Äger du dvd-utgåvan med originaldubbningen?

Steffan Rudvall

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 augusti 2021 kl. 23:05:17
Hur kan du inte veta det?
Min fru påstår att vi har en DVD utgåva från 2002 av Oliver och gänget dock kan vi inte hitta den så jag vet inte vad den innehåller för dubbning.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2021 kl. 23:11:08
Min fru påstår att vi har en DVD utgåva från 2002 av Oliver och gänget dock kan vi inte hitta den så jag vet inte vad den innehåller för dubbning.
Du borde försöka leta igen. Jag undrar om Disneyfantasten har utgåvan med originaldubbningen han är ju ändå en Disneyfantast...

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 augusti 2021 kl. 23:54:42
Du borde försöka leta igen. Jag undrar om Disneyfantasten har utgåvan med originaldubbningen han är ju ändå en Disneyfantast...

Jag har utgåvan, dock tyvärr inte med originaldubbningen...

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 augusti 2021 kl. 23:54:42
Jag har hittat den...

Steffan Rudvall

En hund med två barn

En fågel som levererar

Piratens högra hand

Djungelns hypnotisör

Skogens byggarbetare

Tyskar

En vaktmästare som ger sig ut på uppdrag

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:01:20
En hund med två barn

En fågel som levererar

Piratens högra hand

Djungelns hypnotisör

Skogens byggarbetare

Tyskar

En vaktmästare som ger sig ut på uppdrag

Vem är det jag söker?

Hm, nu ska vi se...

En hund med två barn = vet ej, Pongo har 15 barn + 84 adoptivbarn och Långben har bara en son och vad jag vet är detta de enda hundar han spelat

En fågel som levererar = Herr Stork

Piratens högra hand = Herr Smee

Djungelns hypnotisör = Kaa

Skogens byggarbetare = Bäver i Lady och Lufsen (som dock bor i New Englands Zoo)

Tyskar = Blom och Sjörövare Oskar

En vaktmästare som ger sig ut på uppdrag = Bernard

Svaret är alltså Hans Lindgren!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en tjej med blå kläder och jordgubbsblont hår som är i musens storlek!

Hon förälskar sig i en älv-prins!

Hon blir kidnappad av en padda som försöker få henne att gifta sig med hennes äldste son!

Hon får hjälp av en fågel att söka upp sin älskade!

På vägen hindras hon dock av en giftaslysten skalbagge och en mus som försöker få henne gift med en mullvad!

I slutet får mus-stora tjejen veta var hon hör hemma!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:05:02
Hm, nu ska vi se...

En hund med två barn = vet ej, Pongo har 15 barn + 84 adoptivbarn och Långben har bara en son och vad jag vet är detta de enda hundar han spelat

En fågel som levererar = Herr Stork

Piratens högra hand = Herr Smee

Djungelns hypnotisör = Kaa

Skogens byggarbetare = Bäver i Lady och Lufsen (som dock bor i New Englands Zoo)

Tyskar = Blom och Sjörövare Oskar

En vaktmästare som ger sig ut på uppdrag = Bernard

Svaret är alltså Hans Lindgren!
Det stämmer fast jag tänkte nog på Sorken & den första är Långben.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:10:26
Det stämmer fast jag tänkte nog på Sorken & den första är Långben.

Fast Långben har ju som sagt bara en son...

Ah, nu fattar jag, Sorken gräver tunnlar, det är också ett sätt att bygga på, jag tänkte Bävern eftersom han liksom andra bävrar gnager ner träd för att bygga en damm!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:08:20
Detta är en långfilm!

Den handlar om en tjej med blå kläder och jordgubbsblont hår som är i musens storlek!

Hon förälskar sig i en älv-prins!

Hon blir kidnappad av en padda som försöker få henne att gifta sig med hennes äldste son!

Hon får hjälp av en fågel att söka upp sin älskade!

På vägen hindras hon dock av en giftaslysten skalbagge och en mus som försöker få henne gift med en mullvad!

I slutet får mus-stora tjejen veta var hon hör hemma!

Vilken film är det jag söker?
Det måste vara Don Bluths Tummelisa.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:14:39
Fast Långben har ju som sagt bara en son...

Ah, nu fattar jag, Sorken gräver tunnlar, det är också ett sätt att bygga på, jag tänkte Bävern eftersom han liksom andra bävrar gnager ner träd för att bygga en damm!
Det har han väl, i alla fall tycker jag inte att Max är särskilt lik Goofy Junior.