Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:20:36
Det måste vara Don Bluths Tummelisa.
Det har han väl, i alla fall tycker jag inte att Max är särskilt lik Goofy Junior.
Han kanske e en omgjord version av samma karaktär

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:33:17
Han kanske e en omgjord version av samma karaktär
Nej det är snarare det ett annat universum.

Disneyfantasten

Det måste vara Don Bluths Tummelisa.

Helt riktigt! En av de mest underskattade stora amerikanska animerade familjefilmerna i mina ögon! (tillsammans med en rad andra)

Det har han väl, i alla fall tycker jag inte att Max är särskilt lik Goofy Junior.

Än sen, det beror ju på ålder och enligt Disney Wiki är det samma karaktär!

Jag tycker inte att barn-varianterna av Bambi, Stampe, Blomma, Faline, Askungen, Lena, Lady, Törnrosa, Mowgli, Baloo, Bagheera, Kung Louie, Överste Hathi, Winifred, Kaa, Shere Khan, Micke, Molle, Ariel, Melody, Attina, Alana, Adella, Akvata, Arista, Andrina, Simba, Nala, Kiara, Kovu, Vitani, Kion, Andy, Molly, Quasimodo, Herkules, Pegasus, Tarzan, Tantor, Aladar, Kuzco, Kronk, Kida, Jim Hawkins, Nemo, Kenai, Nita, Bolt, Carl Fredriksen, Tiana, Charlotte La Bouff, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa, Kristoffer, Sven, Jenny Andersen, Judy Hopps, Nick Wilde, Doris, Vaiana, Ian, Balder, Raya, Namaari, Moses, Miriam, Aaron, Anastasia, Dimitri, Kayley, Garrett, Odette, Derek, m.fl. är särskilt lika karaktärernas respektive vuxen-varianter (vet förresten att vissa av "barn-varianterna" egentligen är bebis-varianter och att vissa av "vuxen-varianterna" egentligen är barn-varianter, men ni fattar poängen iallafall) men icke desto mindre kvarstår faktum att det ändå är samma karaktär, hur förklarar du det?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:36:34
Helt riktigt! En av de mest underskattade stora amerikanska animerade familjefilmerna i mina ögon! (tillsammans med en rad andra)

Än sen, det beror ju på ålder och enligt Disney Wiki är det samma karaktär!

Jag tycker inte att barn-varianterna av Bambi, Stampe, Blomma, Faline, Askungen, Lena, Lady, Törnrosa, Mowgli, Baloo, Bagheera, Kung Louie, Överste Hathi, Winifred, Kaa, Shere Khan, Micke, Molle, Ariel, Melody, Attina, Alana, Adella, Akvata, Arista, Andrina, Simba, Nala, Kiara, Kovu, Vitani, Kion, Andy, Molly, Quasimodo, Herkules, Pegasus, Tarzan, Tantor, Aladar, Kuzco, Kronk, Kida, Jim Hawkins, Nemo, Kenai, Nita, Bolt, Carl Fredriksen, Tiana, Charlotte La Bouff, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa, Kristoffer, Sven, Jenny Andersen, Judy Hopps, Nick Wilde, Doris, Vaiana, Ian, Balder, Raya, Namaari, Moses, Miriam, Aaron, Anastasia, Dimitri, Kayley, Garrett, Odette, Derek, m.fl. är särskilt lika karaktärernas respektive vuxen-varianter (vet förresten att vissa av "barn-varianterna" egentligen är bebis-varianter och att vissa av "vuxen-varianterna" egentligen är barn-varianter, men ni fattar poängen iallafall) men icke desto mindre kvarstår faktum att det ändå är samma karaktär, hur förklarar du det?
Fast vi har ju sett Max ungefär i samma ålder som Goofy Junior och de är ju inte heller lika!

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:56:56
Fast vi har ju sett Max ungefär i samma ålder som Goofy Junior och de är ju inte heller lika!

Det beror helt enkelt på att han är äldre än i kortfilmerna men yngre än i Janne Långben The Movie!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 00:00:06
Det beror helt enkelt på att han är äldre än i kortfilmerna men yngre än i Janne Långben The Movie!  ;)
Fast Max's hela namn är Maximilian Goof medans Goofy Juniors riktiga namn verkar vara George.

Jag håller nog snarare med om att han är inspirationen för Max men inte samma karaktär.

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2021 kl. 00:00:23
Jag har hittat den...
Satte in den i spelaren idag och kontrollerade till min fröjd var det första jag hörde Tommy Nilssons sångröst.

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2021 kl. 12:31:41
Satte in den i spelaren idag och kontrollerade till min fröjd var det första jag hörde Tommy Nilssons sångröst.
Är det positivt eller negativt?

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en rödklädd svarthårig älva som bor iregnskogen i Australien...

Hennes bästa vänner är en rödhårig älvkille, en nervös fladdermus och ett gäng skalbaggar!

Av misstag råkar hon krympa en blond människokille!

Vilken film är det jag söker?

jimstrom

Ferngully den sista regnskogen?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Steffan Rudvall

Vem tillhör detta kök?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 augusti 2021 kl. 09:13:15
Vem tillhör detta kök?

Inte en susning, kan man få ledtrådar?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 augusti 2021 kl. 09:17:28
Inte en susning, kan man få ledtrådar?
Karaktären kom till på 30-talet.