Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 juni 2024 kl. 22:43:55Hyfsat nära ändå. Det tar väl ungefär 50 minuter om man åker kollektivt hela vägen, plus drygt 10 minuters gångavstånd till busshållplatsen från vårt hus.
Vår bil gick sönder idag :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Har Daniel kontakt med Hasse?
(Jag är lite orolig)

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 14 juni 2024 kl. 15:37:02Har Daniel kontakt med Hasse?
(Jag är lite orolig)
Orolig över vad?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 14 juni 2024 kl. 15:37:02Har Daniel kontakt med Hasse?
(Jag är lite orolig)
Vilken Hasse? Jonsson, eller...?

Jag har inte haft regelbunden kontakt med honom, men har ibland frågat honom om något särskilt; om vad han kommit ihåg om någon viss dubbning eller så.

Det är framförallt vid FilmNet-dubbningar som det finns behov att fråga skådespelare, eftersom FilmNet (nästan) aldrig hade utsatta credits och det inte går att få fram något officiellt då kanalen som bekant sedan länge är borta.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2024 kl. 15:42:42Orolig över vad?
Att ni kontaktar honom & skriver att jag älskar honom. Den som gör det får en rejäl snyting av mig!
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juni 2024 kl. 15:57:03Vilken Hasse? Jonsson, eller...?

Jag har inte haft regelbunden kontakt med honom, men har ibland frågat honom om något särskilt; om vad han kommit ihåg om någon viss dubbning eller så.

Det är framförallt vid FilmNet-dubbningar som det finns behov att fråga skådespelare, eftersom FilmNet (nästan) aldrig hade utsatta credits och det inte går att få fram något officiellt då kanalen som bekant sedan länge är borta.
Var det längesen nu?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 14 juni 2024 kl. 16:16:49Att ni kontaktar honom & skriver att jag älskar honom. Den som gör det får en rejäl snyting av mig!
Varför skulle någon göra det? Det är väl upp till dig om du vill visa Hasse hur mycket du uppskattar honom men vi andra har ingenting med det att göra.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2024 kl. 16:37:02Varför skulle någon göra det? Det är väl upp till dig om du vill visa Hasse hur mycket du uppskattar honom men vi andra har ingenting med det att göra.
Han kommer aldrig hitta mig på Instagram

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 14 juni 2024 kl. 16:16:49Var det längesen nu?
Jag tror det var något halvår sedan jag senast skrev till Hasse Jonsson angående någon dubbning.

Han verkar dock inte ha bra minne, eller han har väl ärligt talat medverkat i för mycket så att han därför har glömt bort en hel del. Det är med andra ord sällan jag fått alltför mycket hjälp av just honom, men i kombination med andra skådespelare kan det ibland ändå vara till hjälp.

Men ingen nu levande dubbare verkar ha lika bra minne som Håkan Mohede, som verkar komma ihåg väldigt mycket av allt han varit med i...
(Gunnar Ernblad hade också suveränt minne, och har varit ovärderlig vid åtskilliga tillfällen, men han är ju tyvärr inte längre i livet)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juni 2024 kl. 21:10:57Jag tror det var något halvår sedan jag senast skrev till Hasse Jonsson angående någon dubbning.

Han verkar dock inte ha bra minne, eller han har väl ärligt talat medverkat i för mycket så att han därför har glömt bort en hel del. Det är med andra ord sällan jag fått alltför mycket hjälp av just honom, men i kombination med andra skådespelare kan det ibland ändå vara till hjälp.

Men ingen nu levande dubbare verkar ha lika bra minne som Håkan Mohede, som verkar komma ihåg väldigt mycket av allt han varit med i...
(Gunnar Ernblad hade också suveränt minne, och har varit ovärderlig vid åtskilliga tillfällen, men han är ju tyvärr inte längre i livet)
Nu borde man nästan testa VA för deras minnen
Hade du kontakt med Gunnar tills han dog, av det jag läst här var han väldigt noga med att anteckna dubbningar

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 14 juni 2024 kl. 22:15:47Hade du kontakt med Gunnar tills han dog, av det jag läst här var han väldigt noga med att anteckna dubbningar
Ja, nästan fram tills han dog i alla fall - tror sista mailet var 2 - 3 månader innan hans bortgång.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juni 2024 kl. 22:37:45Ja, nästan fram tills han dog i alla fall - tror sista mailet var 2 - 3 månader innan hans bortgång.
Så han var aktiv in i det sista
Det kommer aldrig finnas en annan VA som Gunnar Ernblad, ett av Sveriges största kraftmän

Skokaka

Jag skrev denna frågan i fel tråd av misstag, men i hela fall:

Okej, en sak som jag undrar över...

Varför bråkar syskon oftast hela tiden? Detta händer nästan i varje familj utan att det blir lugn och ro. Jag menar, de är ju ändå familj, jag ser ingen anledning till varför de oftast ogillar varandra så mycket och håller på så... Undrar över detta ibland...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2024 kl. 22:54:04Jag skrev denna frågan i fel tråd av misstag, men i hela fall:

Okej, en sak som jag undrar över...

Varför bråkar syskon oftast hela tiden? Detta händer nästan i varje familj utan att det blir lugn och ro. Jag menar, de är ju ändå familj, jag ser ingen anledning till varför de oftast ogillar varandra så mycket och håller på så... Undrar över detta ibland...
Bara för att du är ensambarn, mina syskon bråkade mycket när dom var små, brorsan var fruktansvärd dryg mot syrran. Jag var inte så när jag var barn men mina syskon är mycket äldre än mig. Nu har dom växt ifrån alla bråk & vi är en nära syskonskara