Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 15 april 2024 kl. 14:14:34Definitivt, men han är också en stor kontrast mot de flesta av Disneys antagonister i och med att han har inga humoristiska karaktärsdrag till sig.

Jag personligen tycker att det gör honom till en av de läskigaste och bästa skurkarna, men smaken är som baken.
Precis så känner jag med skurkar i allmänhet, iallafall hos Disneys storfilmer likaväl som andra stora amerikanska filmer i allmänhet.

Skokaka

Hur man gör en avskyvärd karaktär: 

En mobbare som är en: Rasist, homofob, främlingsfientlig, sexist och funkofob. Och inte bara det, hen är även en: Djurplågare, barnmisshandlare, sadist, hycklare och pervert! Det kan inte bli värre än så här, visst?... Gissa vad? FEL! Det kan hen. Hen försöker även att senare döda huvudkaraktärerna, vilket visar att hen är även en mördare och en psykopat. Inget positivt finns i karaktärer som detta. :o 

(Såklart, detta är bara hypotetiskt. ;))

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 april 2024 kl. 02:09:58Hur man gör en avskyvärd karaktär:

En mobbare som är en: Rasist, homofob, främlingsfientlig, sexist och funkofob. Och inte bara det, hen är även en: Djurplågare, barnmisshandlare, sadist, hycklare och pervert! Det kan inte bli värre än så här, visst?... Gissa vad? FEL! Det kan hen. Hen försöker även att senare döda huvudkaraktärerna, vilket visar att hen är även en mördare och en psykopat. Inget positivt finns i karaktärer som detta. :o

(Såklart, detta är bara hypotetiskt. ;))
Yes, kombinera alla hemska karaktärerna till en, låter ju UNDERBART!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Skokaka

Max från Den modiga lilla brödrosten kommer till undsättning. Jo, jag vet att han är filmens antagonist, så det ÄR meningen att man inte ska heja på honom. Men problemet är att han är en djurplågare och tänkte skicka bort djuren någonstans...

Spoiler
I den ljusa sidan så blev han i hela fall arresterad i slutet av filmen. ;)
[close]

Jag antar att jag bara tycker illa om djurplågare, så det kan förklara varför jag i hela fall stör mig på den här antagonisten...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 14 maj 2024 kl. 01:16:18Max från Den modiga lilla brödrosten kommer till undsättning. Jo, jag vet att han är filmens antagonist, så det ÄR meningen att man inte ska heja på honom. Men problemet är att han är en djurplågare och tänkte skicka bort djuren någonstans...

Spoiler
I den ljusa sidan så blev han i hela fall arresterad i slutet av filmen. ;)
[close]

Jag antar att jag bara tycker illa om djurplågare, så det kan förklara varför jag i hela fall stör mig på den här antagonisten...
Tur att amerikanarna är så smarta att inte visa djurplågeri på skärmen

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 oktober 2023 kl. 10:50:22Efter inspiration från MOA så har jag här fixar ihop mitt enga ökända-kollage;

(skrev "ökända" just för att "hata" är ett starkt ord)

(tyvärr fick inte alla plats i detta)
Jag uppdaterade nyss detta.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 oktober 2023 kl. 10:50:22Efter inspiration från MOA så har jag här fixar ihop mitt enga ökända-kollage;

Ser att Caillou blivit ett nytt tillskott, han har till & med en hatsida på Reddit

Disneyfantasten

Och nu har jag lagt till ännu en karaktär.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2024 kl. 09:37:03Och nu har jag lagt till ännu en karaktär.
Fruktansvärt fula antagonisten som Sanna Nielsen spelar i Gustaf filmen

Skokaka

Krax/Dolf från Alfred Jeremias Kwak, men bara när han är ung.

Jag vet inte än hur han är som vuxen, men han är förmodligen en underhållande antagonist, men som barn så är han en typisk mobbare. Han är ändå baserad på Hitler och är seriens antagonist, så man ska väl inte direkt gilla honom, men det ä' som sagt hans yngre jag som är problemet. När han först medverkar i bild så visas han direkt att vara taskig, och han ä' respektlös mot Mulle, så han är otrevlig mot vuxna, också. Hans röst är också väldigt obnoxious, och han är rasist och främlingsfientlig. När han ramlade ner i en brunn efter att Alfred råkade skrämma honom så försökte Alfred att hjälpa Krax att komma tillbaka upp, men han själv ramlade i. Senare så lyckades de att komma ut och kråkan skickades till sjukhuset, men han är väldigt otacksam. Han ljuger till sina vänner om att Alfred knuffade ner honom i brunnen till att börja med, vilket fick dom att vara arga på Alfred. Jag menar, Alfred höll sitt löfte om att inte skvallra om Kraxs näbb, räddade honom från den elaka katten Klöstass och hjälpte honom att åka till sjukhuset, och detta är tacken? ::) Man trodde ju att de äntligen skulle bli vänner, men nej, han högg Alfred bakom ryggen.

När han blir äldre så är han fortfarande respektlös, inte mognat alls! Och när han och Alfred släppte ut en ond ande som är så otacksam att han äter upp den som öppnade lampan (de som hjälpte honom att komma fri...) så ger Krax skulden till Alfred och springer därifrån. Visst, jag vet att han inte vill bli uppäten förstås, men att han bara lämnade Alfred så där, vilket skulle ha slutat med att den stackars ankan skulle bli uppäten... ::) >:( Krax är verkligen en karma houdini som barn...

Han påminner mig om Tokkori från Kirby: Right Back at Ya! då båda är otrevliga fåglar med irriterande röster. Plus så ä' båda "toxic" vänner...

Nåja, jag vet inte om detta räknas, då jag vet inte om han är en mer underhållande karaktär som vuxen eller inte. Så jag syftar i hela fall på när denna taskiga kråkan är ung, fast han var ju äldre i det sista jag såg, men han är nog mer utav en tonåring där... Men, i hela fall, detta syftas nog mest på honom innan han blir ond på riktig och en diktator. Han vore en bra Thanksgiving kalkon, om ni frågar mig...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2024 kl. 00:51:47Krax/Dolf från Alfred Jeremias Kwak, men bara när han är ung.

Jag vet inte än hur han är som vuxen, men han är förmodligen en underhållande antagonist, men som barn så är han en typisk mobbare. Han är ändå baserad på Hitler och är seriens antagonist, så man ska väl inte direkt gilla honom, men det ä' som sagt hans yngre jag som är problemet. När han först medverkar i bild så visas han direkt att vara taskig, och han ä' respektlös mot Mulle, så han är otrevlig mot vuxna, också. Hans röst är också väldigt obnoxious, och han är rasist och främlingsfientlig. När han ramlade ner i en brunn efter att Alfred råkade skrämma honom så försökte Alfred att hjälpa Krax att komma tillbaka upp, men han själv ramlade i. Senare så lyckades de att komma ut och kråkan skickades till sjukhuset, men han är väldigt otacksam. Han ljuger till sina vänner om att Alfred knuffade ner honom i brunnen till att börja med, vilket fick dom att vara arga på Alfred. Jag menar, Alfred höll sitt löfte om att inte skvallra om Kraxs näbb, räddade honom från den elaka katten Klöstass och hjälpte honom att åka till sjukhuset, och detta är tacken? ::) Man trodde ju att de äntligen skulle bli vänner, men nej, han högg Alfred bakom ryggen.

När han blir äldre så är han fortfarande respektlös, inte mognat alls! Och när han och Alfred släppte ut en ond ande som är så otacksam att han äter upp den som öppnade lampan (de som hjälpte honom att komma fri...) så ger Krax skulden till Alfred och springer därifrån. Visst, jag vet att han inte vill bli uppäten förstås, men att han bara lämnade Alfred så där, vilket skulle ha slutat med att den stackars ankan skulle bli uppäten... ::) >:( Krax är verkligen en karma houdini som barn...

Han påminner mig om Tokkori från Kirby: Right Back at Ya! då båda är otrevliga fåglar med irriterande röster. Plus så ä' båda "toxic" vänner...

Nåja, jag vet inte om detta räknas, då jag vet inte om han är en mer underhållande karaktär som vuxen eller inte. Så jag syftar i hela fall på när denna taskiga kråkan är ung, fast han var ju äldre i det sista jag såg, men han är nog mer utav en tonåring där... Men, i hela fall, detta syftas nog mest på honom innan han blir ond på riktig och en diktator. Han vore en bra Thanksgiving kalkon, om ni frågar mig...
Menad att vara unlikeable, finns  Kirby: Right Back at Ya! på svenska? Kan inget om Tokkori

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 juni 2024 kl. 09:28:29Menad att vara unlikeable, finns  Kirby: Right Back at Ya! på svenska? Kan inget om Tokkori
Tror inte att den gör det... Tokkori har i hela fall sin sida i Loathsome Characters Wiki som förklarar varför han är dålig. Och för att göra en kort förklaring: Han är som Bläckvard, fast om du tar bort alla bra kvaliteter från Bläckvard så har du Tokkori i ett nötskal... Plus att han inte är en skurk och är bara en otrevlig liten skit gör honom mycket värre.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 december 2023 kl. 23:06:30Röda Papegojorna: De har en rivalitet med de blåa papegojorna, och efter att Blu störde dom av misstag så blev det krig mellan de olika papegojorna. Och de "krigas" genom att spela en fotbollsmatch. Dock så hoppade Blu in i spelet... Och han blev lurad att skjuta i fel mål, så de röda vann. De var även kaxiga, och att de röda i slutet blir vänner med de blåa tyckte jag inte var "earned" så att säga...
Jag förstår hur det känns för precis samma känsla har jag för Pilen och Domaren i Rudolf Med Den Röda Mulen Filmen (1998 ) av Goodtimes Entertainment;

Pilen är så taskig mot Rudolf, både i skolan (tillsammans med alla andra elever utom Zoey) och även under tävlingen när de är äldre, bara för hans röda mule, under tävlingen välter han omkull alla enmassa nissar och provocerar Rudolf till att få hans mule att lysa, allt detta är fusk, och sen att Domaren diskvalificerar Rudolf för hans lysande röda mule, jag menar, det där med att Pilen kör omkull massa nissar inte är mot reglerna men att de råkar ha en lag som bara gäller för Rudolf, och sen att Domaren utser Pilen till vinnare när han inte ens kom tvåa, och att båda dessa karaktärer var med och sjöng Rudolf-låten i slutet tycker jag inte var "earned", man kunde lika gärna sätta båda i Stormellas is-fängelse.