Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ålder på Disney Karaktärer.

Startat av Elios, 26 november 2020 kl. 06:29:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Tänkte det kunde startas eget ämne om Disney karaktärernas ålder. Det snackades ju mycket i det ämnet om Snövit men här kan vi gå vidare med det.
Iallafall så utgick jag från den här länken som jag kollade då på: https://planetradio.co.uk/heat/entertainment/movies/disney-age-gaps/
Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den artikeln ifall det verkligen stämmer och hur man vet det och vart denna personen har hittat allting!?
Och blev helt paff när jag såg visas ålder och hade ingen aning om att en del av dem var i min ålder. Verkligen inte Tarzan eller så!?  :o
Så därför tänkte jag skriva lite här vilken ålder jag trött att dem är i. Kommer kanske skriva in fler karaktärer senare.
Men okej vi börjar då med dessa som fanns med här då:

Snövit:
Ålder som det sägs: 14 år
Vad jag har trott: ca. 25 år
Prins Florian:
Ålder som det sägs: 31 år
Vad jag har trott: Ungefär detsamma. 30 år nånting.
Så att här har jag mest varit överraskad över Snövits ålder och alltid trott att hon har varit nästan 25 år. Men att efter att jag har hört att hon skulle vara mellan 18-19 år efter att jag då såg Snow White and The Huntsman så blev jag med lite chockad att jag läste att hon var i den åldern i boken.
Var inte direkt så förvånad om Prinsens ålder då man knappt får veta nånting om honom.
Så jag tyckte väl 30 passar perfekt in där.
Men om hon då är 14 år. Var det ju inte direkt okej att han gifte sig med henne heller för hon var ju inte ens byxmyndig då. Fast jag vet ju inte heller vad det var för regler förr.

Linguini:
Ålder som det sägs: 19 år
Vad jag har trott: Ungefär samma. Fast kanske mer uppåt 23 år kanske.
Collette:
Ålder som det sägs: 26 år
Vad jag har trott: Nästan samma fast mer uppåt 30 år.
Det var inte så jätte förvånande här. Tyckte mer att det känns som att Linguini varit lite mer än 20 år och att Collette känns som hon är i 30 års åldern.

Askungen:
Ålder som det sägs: 19 år
Vad jag har trott: 26-30 år
Prins Charming:
Ålder som det sägs: 21 år
Vad jag har trott: ca. 35 år eller yngre
Tycker det känns oerhört märkligt på nåt sätt att alla dessa prinsessor har varit flera år yngre än vad jag själv har trott. Har alltid tänkt att dem ska vara i 20 års åldern nånstans.
Men att nu är dem här båda jätte unga och är precis myndiga att gifta sig i princip.

Anna:
Ålder som det sägs: 18 år
Vad jag har trott: Ungefär samma. Kanske mer närmare 20 år.
Kristoff:
Ålder som det sägs: 21 år
Vad jag har trott: Liten bit under 30 år. Kanske 28 år.
Elsa:
Ålder som det sägs: 24 år
Vad jag har trott: Lite yngre faktiskt 21 år skulle jag nog ha tippat.
Här har man ju dock trött ungefär som Elsas ålder är densamma. Men att Kristoff varit några år äldre. Men så tog jag med Elsa här och här har jag trött lite yngre faktiskt när jag själv googlade det.

Fortsätter med resten lite senare. Men skriv gärna vilken ålder ni har trott att dem är i här.  ;D


jimstrom

I regel brukar jag alltid mentalt lägga på några år mer än vad karaktärerna hävdar att dom är för att det ska passa bättre med narrativet med vissa undatang förståss.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Citat från: jimstrom skrivet 26 november 2020 kl. 15:38:31
I regel brukar jag alltid mentalt lägga på några år mer än vad karaktärerna hävdar att dom är för att det ska passa bättre med narrativet med vissa undatang förståss.

Kan jag helt klart hålla med om!^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 26 november 2020 kl. 06:29:59
Tänkte det kunde startas eget ämne om Disney karaktärernas ålder. Det snackades ju mycket i det ämnet om Snövit men här kan vi gå vidare med det.
Iallafall så utgick jag från den här länken som jag kollade då på: https://planetradio.co.uk/heat/entertainment/movies/disney-age-gaps/
Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den artikeln ifall det verkligen stämmer och hur man vet det och vart denna personen har hittat allting!?
Och blev helt paff när jag såg visas ålder och hade ingen aning om att en del av dem var i min ålder. Verkligen inte Tarzan eller så!?  :o
Så därför tänkte jag skriva lite här vilken ålder jag trött att dem är i. Kommer kanske skriva in fler karaktärer senare.
Men okej vi börjar då med dessa som fanns med här då:

Snövit:
Ålder som det sägs: 14 år
Vad jag har trott: ca. 25 år
Prins Florian:
Ålder som det sägs: 31 år
Vad jag har trott: Ungefär detsamma. 30 år nånting.
Så att här har jag mest varit överraskad över Snövits ålder och alltid trott att hon har varit nästan 25 år. Men att efter att jag har hört att hon skulle vara mellan 18-19 år efter att jag då såg Snow White and The Huntsman så blev jag med lite chockad att jag läste att hon var i den åldern i boken.
Var inte direkt så förvånad om Prinsens ålder då man knappt får veta nånting om honom.
Så jag tyckte väl 30 passar perfekt in där.
Men om hon då är 14 år. Var det ju inte direkt okej att han gifte sig med henne heller för hon var ju inte ens byxmyndig då. Fast jag vet ju inte heller vad det var för regler förr.

Linguini:
Ålder som det sägs: 19 år
Vad jag har trott: Ungefär samma. Fast kanske mer uppåt 23 år kanske.
Collette:
Ålder som det sägs: 26 år
Vad jag har trott: Nästan samma fast mer uppåt 30 år.
Det var inte så jätte förvånande här. Tyckte mer att det känns som att Linguini varit lite mer än 20 år och att Collette känns som hon är i 30 års åldern.

Askungen:
Ålder som det sägs: 19 år
Vad jag har trott: 26-30 år
Prins Charming:
Ålder som det sägs: 21 år
Vad jag har trott: ca. 35 år eller yngre
Tycker det känns oerhört märkligt på nåt sätt att alla dessa prinsessor har varit flera år yngre än vad jag själv har trott. Har alltid tänkt att dem ska vara i 20 års åldern nånstans.
Men att nu är dem här båda jätte unga och är precis myndiga att gifta sig i princip.

Anna:
Ålder som det sägs: 18 år
Vad jag har trott: Ungefär samma. Kanske mer närmare 20 år.
Kristoff:
Ålder som det sägs: 21 år
Vad jag har trott: Liten bit under 30 år. Kanske 28 år.
Elsa:
Ålder som det sägs: 24 år
Vad jag har trott: Lite yngre faktiskt 21 år skulle jag nog ha tippat.
Här har man ju dock trött ungefär som Elsas ålder är densamma. Men att Kristoff varit några år äldre. Men så tog jag med Elsa här och här har jag trött lite yngre faktiskt när jag själv googlade det.

Fortsätter med resten lite senare. Men skriv gärna vilken ålder ni har trott att dem är i här.  ;D

När kommer resten då?

Jag vill så gärna säga mitt här men jag är god och väntar tills du har publicerat allt!  :)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2020 kl. 16:59:22
När kommer resten då?

Jag vill så gärna säga mitt här men jag är god och väntar tills du har publicerat allt!  :)

Nu!
Här kommer de andra karaktärerna jag har då i slumpvis ordning:

Tarzan:
Ålder som det sägs: 18 år
Vad jag har trott: Närmare 30-40 års åldern. Ingen tvekan om.
Jane:
Ålder som det sägs: 20 år
Vad jag har trott: 28-29 år. Nästan 30 år.
Här är jag också väldigt förbluffad att jag nästan kanske har haft 10 års skillnad.
Så som jag ser det är dem 10 år äldre och inget annat. Dem ser ju hyfsat unga ut men långt ifrån vid tonårsstrecket!  ::)

Törnrosa:
Ålder som det sägs: 16 år
Vad jag har trott: ca. 25 år. Fram tills jag fattade att dem nämner ju hennes 16:e födelsedag!
Phillip:
Ålder som det sägs: 20 år
Vad jag har trott: ca. 30 år
Nu vet jag ungefär vad ni tänkt er och ja det stämmer bra det med att dem nämner ju Törnrosas ålder i filmen. Men det är ju som så att jag har inte sätt filmen så många gånger och då när jag var liten så såg jag knappt den alls. Vet inte om det var draken som var förbjudet för mig eller så.
Men sen så nu när man är äldre så fattar man ju. Dock så precis som tidigare att hon var kanske 5 år äldre iallafall och inte 10 år.
Prinsen tänkte jag med var några år äldre men en bit över 20 tänkte jag iallafall.

Ariel:
Ålder som det sägs: 16 år
Vad jag har trott: 20-21 år
Eric:
Ålder som det sägs: 18 år
Vad jag har trott: 30-35 år
Här tänkte jag iallafall eller jag tycker det klart ser ut som att Ariel ser jävligt ung ut men mer att hon nästan ser ut som hon är uppemot 20-årsåldern.
Prins Eric ser ju betydligt mycket äldre ut än att bara vara 18 år. Herregud! Han borde ju ändå vara lite över 25 år eller så åtminstone.

Lilla My

Tycker det är förbluffande hur du kunde tro karaktärerna är så gamla, haha. Har det inte slagit dig alls att alla är ogifta, och ogifta av en anledning? För att de är så unga och nyligen tagit klivet ut i vuxenlivet? ;) Det var i alla fall alltid logiskt för mig, och speciellt eftersom vi har en klar ålder på Ariel (eftersom hon utbrister "jag är 16 år pappa!" i början av filmen) kan jag bara jämföra henne med resten och väldigt lätt räkna ut deras ålder på ett ungefär.

Disneyfantasten

Elios: Har du mer att ta upp? (om du inte har det så tänkte jag ta upp olika karaktärers åldrar enligt min erfarenhet)

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 28 november 2020 kl. 09:05:21
Tycker det är förbluffande hur du kunde tro karaktärerna är så gamla, haha. Har det inte slagit dig alls att alla är ogifta, och ogifta av en anledning? För att de är så unga och nyligen tagit klivet ut i vuxenlivet? ;) Det var i alla fall alltid logiskt för mig, och speciellt eftersom vi har en klar ålder på Ariel (eftersom hon utbrister "jag är 16 år pappa!" i början av filmen) kan jag bara jämföra henne med resten och väldigt lätt räkna ut deras ålder på ett ungefär.
Ariel e den enda prinsessan som har barn

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 28 november 2020 kl. 23:35:25
Ariel e den enda prinsessan som har barn

Fast det fick hon i 2an, när filmen börjar är hon 18 för att sedan bli 30! (eftersom Melody, hennes dotter alltså, är 12 år under största delen av filmens gång)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 november 2020 kl. 23:37:46
Fast det fick hon i 2an, när filmen börjar är hon 18 för att sedan bli 30! (eftersom Melody, hennes dotter alltså, är 12 år under största delen av filmens gång)
Är hon verkligen 12? Jag tror att Ariel refererar till henne som tonåring och då måste hon ju i alla fall ha fyllt 13...

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 november 2020 kl. 23:42:54
Är hon verkligen 12? Jag tror att Ariel refererar till henne som tonåring och då måste hon ju i alla fall ha fyllt 13...

Det omnämns i filmen att hon fyller 12!

Dock är 12 ändå väldigt nära tonåring!

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 november 2020 kl. 23:42:54
Är hon verkligen 12? Jag tror att Ariel refererar till henne som tonåring och då måste hon ju i alla fall ha fyllt 13...
Om jag minns rätt så säger Ariel att Melody börjar närma sig tonåren.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 november 2020 kl. 21:31:33
Elios: Har du mer att ta upp? (om du inte har det så tänkte jag ta upp olika karaktärers åldrar enligt min erfarenhet)

Jodå ska fortsätta nu och men det ska bli jävligt intressant att se vad du då tror!   ;D

Elios

Herkules:
Ålder som det sägs: 18 år
Vad jag har trott: Kanske ca. 25 är ungefär.
Megara:
Ålder som det sägs: 28 år
Vad jag har trott: 23-24 år
Här är det ju då en Disney Prinsessa som jag för första gången enligt teorin ser är äldre än vad jag själv har trott. Medans Herkules är desto yngre.
Av exakt vad vet jag inte riktigt men jag antar att det inte gått så lång tid efter att han träffat Fille (Peter Harryson) och tills han träffar Megara för första gången.
Men jag kan absolut se att han är 18 år ungefär där när han kastar frisbee och välter en hel byggnad där i början.  ;D