Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

CEO säljer Disney företaget?

Startat av Scoobydoofan1, 23 juli 2023 kl. 11:08:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Är det nån annan som har koll på vad exakt det är som pågår eller är Disney företaget på väg att bli såld till ett annat företag? Det är mycket som är tillgänglig på nätet, men det är så mycket att man knappt vet vad det är som händer.

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 juli 2023 kl. 11:08:51Är det nån annan som har koll på vad exakt det är som pågår eller är Disney företaget på väg att bli såld till ett annat företag? Det är mycket som är tillgänglig på nätet, men det är så mycket att man knappt vet vad det är som händer.
Det är än så länge blott ett rykte har jag för mig. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2023 kl. 15:05:42Det är än så länge blott ett rykte har jag för mig.
Hur skulle det ens gå till i praktiken...? Disney är ju trots allt ett börsnoterat aktiebolag, som lär ha miljontals ägare som äger enstaka (eller många) aktier i företaget; och såvitt jag vet finns det ingen enskild person eller företag som äger en majoritet av aktierna.

Enda sättet att kunna sälja företaget lär ju då vara att en majoritet av aktieägarna går med på att sälja sin andel av företaget till någon annan, och det finns ju inga garantier för att tillräckligt många röstar ja för det - får de ett bra erbjudande om mycket pengar för sina aktier kommer säkert en del att vilja sälja, men knappast troligt att alla skulle göra det...

Disneys VD lär väl säkert ha en del aktier i företag, men långt ifrån någon majoritet, så han kan ju inte på egen hand besluta om försäljning av företaget utan att de många aktieägarna säljer sin respektive andel.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 juli 2023 kl. 11:08:51Är det nån annan som har koll på vad exakt det är som pågår eller är Disney företaget på väg att bli såld till ett annat företag? Det är mycket som är tillgänglig på nätet, men det är så mycket att man knappt vet vad det är som händer.
Var det inte ABC som skulle säljas?

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 juli 2023 kl. 00:42:16Var det inte ABC som skulle säljas?
Det ryktas att Bob Iger planerar att sälja av ABC och ESPN, och även att han tänker sälja Disney i det stora hela till Apple. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats