Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:39:33Farbror Nilsson låter lite som Anders Öjebo men jag är väldigt osäker på om det är faktiskt är han.
Det är mathias henning som gör farbror nilsson. Det låter som gamlingar i gumball.

TonyTonka

Citat från: Oskar skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:42:55Det är mathias henning som gör farbror nilsson.
Jasså, hur vet du det?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Oskar


Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:41:09Inget röstprov på Dennis, Märta, Alice, Henry, Jojje eller Maggan?

Och Farbror Nilssons röst var inte lyckad, men heller inte riktigt så dålig som jag minns den.
Som sagt, jag orkade inte fixa fler röstprov just nu. De kommer senare.

Det jag kan säga dock är att Dennis röst är den enda i dubbningen som kan anses vara godkänd. Inte så mycket sämre jämfört med Nick Atkinsons insats, om än inte i lika full klass. Resten dock lämnar mycket att önska.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:50:24Som sagt, jag orkade inte fixa fler röstprov just nu. De kommer senare.

Det jag kan säga dock är att Dennis röst är den enda i dubbningen som kan anses vara godkänd. Inte så mycket sämre jämfört med Nick Atkinsons insats, om än inte i lika full klass. Resten dock lämnar mycket att önska.
Vem av Dennis röster menar du? Han har ju minst två i den dubbningen, varav en av dem är kvinnlig. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:53:05Vem av Dennis röster menar du? Han har ju minst två i den dubbningen, varav en av dem är kvinnlig. ^^
Jaså det är så ställt, två stycken skådespelare? Jag refererade till den manliga.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:41:09Inget röstprov på Dennis, Märta, Alice, Henry, Jojje eller Maggan
Märta är Anita Molander.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam

#637
(Jag vill varna alla om att detta inläggs språk kan uppfattas som lite grovt för vissa läsare!)

Jag vill gnälla lite på Lasse Åbergs (ursäkta uttrycket) idiotiska och missvisande påståenden om varför han tror att Generation 4 ur My Little Pony blev så omtyckt som det blev under 2010-talet. (bilden är tagen från mitt besök på Åbergs Museum 2017)
Lasse, om du läser det här så vill jag först bara klargöra att jag beundrar dig i ärlighetens namn med hela mitt hjärta, både som person och filmmakare samt författare, konstnär och samlare, och du har dessutom bidragit till en mycket bra inflytan hos min uppväxt och i mitt liv, men om du nu ska analysera ett ämne, vilket du alltid har tagit din tid med gällande all info du har kunnat hitta om alla dina övriga samlingsobjekt som finns på muséet, så analysera det, även när det gäller ett sådant här ämne.

Låt mig klargöra några faktafel som står vid den här montern:
För det första, termen "brony" är inte en förkortning av "brothers of ponies", utan det är ett sammanslaget ord av Internettermen "bro" och ordet "pony". Det hajade faktiskt många som dig redan vid det här laget.
För det andra, du konstaterar att dessa "nördiga män i 20-årsåldern" är besatta av Vänskap är Magisk p.g.a. "oändliga tebjudningar, fnissande för ingenting, och att besegra sina fiender med gråtattacker som attraherar", när seriens skapare Lauren Faust egentligen stod emot alla dessa tre saker under skapandet av serien, eftersom hon var helt medveten om att de var just de 3 huvudskäl till varför My Little Pony-toylinen har varit så misslyckad tidigare, i synnerhet bland äldre generationer betraktare. Det du skrev här är inte en riktig analys av ämnet till skillnad från dina övriga montrar, utan det är bara rent skitsnack urhävt av en uppenbar anti-brony. Inte för att jag har några problem med att du är det, men jag skulle inte ha krävt dig att kolla in serien om du nu inte valde att ställa ut detta samlingsobjekt samtidigt som du kommer med spontana personliga påståenden om varför du själv tror att den blev så stor då du knappt ens har sett och vägrar att se G4:s MLP-serie, fastän du verkligen har ansträngt dig med informationen om allt annat du samlat på dig under åren, och som dessutom finns utställt på ditt museum.
För det tredje, det finns även kvinnor i 20-årsåldern som har tyckt om och fortfar att älska serien, och inte bara män.✌

IMG_20171112_144545.jpg
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Racnar

Jag är inte Socialdemokrat. Men jag vill gnälla på att folk hoppar på Magdalena Andersson och skyller på hennes regering och regeringen hon satt i när Stefan Löfven var statsminister när det kommer till vårdköver och sjukvård överlag. För det är ju faktiskt landstingen som har hand om sånt inte regeringen och mig veterligen styr inte ens Socialdemokraterna någon större del av landstingen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Racnar skrivet 29 augusti 2022 kl. 22:08:33Jag är inte Socialdemokrat. Men jag vill gnälla på att folk hoppar på Magdalena Andersson och skyller på hennes regering och regeringen hon satt i när Stefan Löfven var statsminister när det kommer till vårdköver och sjukvård överlag. För det är ju faktiskt landstingen som har hand om sånt inte regeringen och mig veterligen styr inte ens Socialdemokraterna någon större del av landstingen.
Ja, faktum är att av de 21 regionerna (landstingen) i Sverige är det bara en enda som Socialdemokraterna styr; och det är Västerbotten. Fast även här förlorade de sin majoritet i det senaste valet, och "tvingades" samarbeta med Västerpartiet för att kunna få majoritet.

I 12 av regionerna är det borgerligt styre med Moderaterna i spetsen, inte helt ovanligt i form av den forna Alliansen (som inte finns kvar på riksplan men ofta på lokalt håll) - och i de återstående 8 regionerna är det blocköverskridande samarbeten med både Socialdemokraterna och något/några av de borgerliga partierna (och i ett par fall även något lokalt parti).

Adam Larsson


Racnar

Citat från: Adam Larsson skrivet 29 augusti 2022 kl. 22:35:58Är du vänsterpartist?
Nej, Vill du tvungen veta så är jag moderat.

Lillefot

Personligt gnäll nu, sov dåligt den här natten tack vare saker som inträffat:

* Känner stress över universitetsstudierna, och oförmåga att kunna ta initiativ att studera/läsa kurslitteraturen. Dagarna än så länge har bara haft föreläsningar, men det ändras sedan.

* Min externa hårddisk har fått problem och är väg att kapsejsa. Det började när jag komprimerade filer för att ladda upp till molnlagring, och sedan gick det utför. Mappar som visades fel, långsam navigering och nu visas den med fel namn i utforskaren. Och den hade en mängd data som var värdefull för mig, rippade spel, bilder, inspelade videor och annat. Där ser man hur det går om man är för lat att göra regelbundna backups, eller ännu värre har för lite utrymme på de andra medierna. Enda utvägen verkar vara att lämna in den hos ett räddningsföretag och hoppas på det bästa. Och med en begränsad budget blir det svårt att ha råd med det...

* Sängen i lägenheten är för hård och ger ingen bra känsla vid ryggliggande.

Förhoppningsvis kan resten av dagen bli bättre.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 30 augusti 2022 kl. 10:36:55Min externa hårddisk har fått problem och är väg att kapsejsa. Det började när jag komprimerade filer för att ladda upp till molnlagring, och sedan gick det utför. Mappar som visades fel, långsam navigering och nu visas den med fel namn i utforskaren. Och den hade en mängd data som var värdefull för mig, rippade spel, bilder, inspelade videor och annat. Där ser man hur det går om man är för lat att göra regelbundna backups, eller ännu värre har för lite utrymme på de andra medierna. Enda utvägen verkar vara att lämna in den hos ett räddningsföretag och hoppas på det bästa. Och med en begränsad budget blir det svårt att ha råd med det...

* Sängen i lägenheten är för hård och ger ingen bra känsla vid ryggliggande.

Förhoppningsvis kan resten av dagen bli bättre.
Nä men va sorligt att hårdisken "Kapsejsar"(Vad de nu betyder),en upplevelse som jag aldrig vill vara med om

gstone

Jag vill gnälla på Disney.

Varför har dom slutat göra animerade filmer baserade på klassiska berättlse !? >:(

Det finns så många sagor och myter dom kan göre berättlser på !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.