Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Drottning Elisabeth (1926-2022) har avlidit

Startat av Zebastian, 8 september 2022 kl. 19:51:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  8 september 2022 kl. 19:51:03Drottning Elisabeth har avlidit 96 år gammal.

https://www.svd.se/a/5B0zoe/drottning-elizabeth-ii-ar-dod-blev-96-ar
Det var synd, säga vad man vill om monarki men hon har haft ett stort inflytande på världen... Vila i frid

Lillefot

Tragiskt, men hon fick i alla fall ett långt och intressant liv. Må hon vila i frid.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten


Skokaka

Så jag läste och hörde rätt? Hon dog?! Vem ska nu bli Englands drottning? Jag är i hela fall glad att hon hade ett långt och bra liv så länge det varade... Men må hon vila i frid, mycket tråkigt för alla brittiska... :'(

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  8 september 2022 kl. 20:32:53Så jag läste och hörde rätt? Hon dog?! Vem ska nu bli Englands drottning? Jag är i hela fall glad att hon hade ett långt och bra liv så länge det varade... Men må hon vila i frid, mycket tråkigt för alla brittiska... :'(
Drottning? Det blir ju Charles hennes son som tar över så klart, då blir ju hans fru Camilla Parker Bowles tekniskt sätt drottning men inte på samma sätt som Elisabeth.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA


Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 september 2022 kl. 20:38:05Drottning? Det blir ju Charles hennes son som tar över så klart, då blir ju hans fru Camilla Parker Bowles tekniskt sätt drottning men inte på samma sätt som Elisabeth.
Vilket jag fick reda på så småningom idag...

Adam Larsson

Vila i frid. Nu måste jag lära mig den nya brittiska nationalsången det kommer bli svårt

Adam

Jag är bara så fascinerad av att hennes majestät satt på tronen i hela 70 år, vilket jag har hört är hittils den längsta regeringstiden av alla Storbritanniens monarker.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Skokaka

Jag har hört en del säga att hon var rasistisk, är detta verkligen sant?! :o Själv tvivlar jag att det är sant men ändå...  

Adam

Citat från: Skokaka skrivet  9 september 2022 kl. 16:05:35Jag har hört en del säga att hon var rasistisk, är detta verkligen sant?! :o Själv tvivlar jag att det är sant men ändå... 
Som man brukar säga, man ska helt enkelt inte tro på allt som sägs, och även om hon möjligtvis kan ha framstått som det under sina första regeringsår så är jag intill 100% säker på att det försvann med tiden, om så är fallet.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘