Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gamla Bolibompa kan komma tillbaka

Startat av Mathilda Gustafsson, 22 november 2020 kl. 21:50:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2021 kl. 20:35:37
Ursäkta sent svar men sen när har Draken spelats av män?  ???
I Bolibomba och även de flesta andra sammanhang före i år har Draken spelats synligt av Patrik Elgh och röstmässigt av Henrik Ståhl - båda dessa är mig veterligen män...

Det är först i år som det blivit ändring på det, och nu är det alltså samma person som både gör rösten och är i dräkten (och mest troligt spelar in sina repliker direkt inifrån dräkten på inspelningsplatsen). Förut dubbades alltså Drakens repliker separat i en ljudstudio i efterhand, och personen i dräkten var tyst under inspelningen - säkerligen därför som Draken hade så få repliker i Bolibomba.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2021 kl. 20:43:33
I Bolibomba och även de flesta andra sammanhang före i år har Draken spelats synligt av Patrik Elgh och röstmässigt av Henrik Ståhl - båda dessa är mig veterligen män...

Det är först i år som det blivit ändring på det, och nu är det alltså samma person som både gör rösten och är i dräkten (och mest troligt spelar in sina repliker direkt inifrån dräkten på inspelningsplatsen). Förut dubbades alltså Drakens repliker separat i en ljudstudio i efterhand, och personen i dräkten var tyst under inspelningen - säkerligen därför som Draken hade så få repliker i Bolibomba.

Okej, nu minns jag...

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2021 kl. 10:23:40Ah, med andra ord samma person som tidigare spelat bl.a. Olivia i Mästerdetektiven Basil Mus...

Och just det, Kvacki i första Landet för Längesedan filmen.