Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bamse och vulkanön

Startat av gstone, 25 augusti 2021 kl. 12:21:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten


Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 januari 2022 kl. 01:04:49
Kännes fånigt.

Fast huvudkaraktärerna röster passar inte, och jag har hört dem utifrån trailern...  :-\

Disneyfantasten

Nu var det ett par månader sedan filmen hade premiär, så vilka spelar vilka karaktärer i denna?

gstone

Kommer den här filmen släppas på dvd ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2022 kl. 15:18:17Kommer den här filmen släppas på dvd ?
De tre tidigare har släppts efter cirka 10-12 månader efter biopremiären. Troligen kommer även hända med Vulkanön.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Enligt Filmstaden verkar denna film ha gått bio bio i snart ett år, när ska den släppas på DVD egentligen?  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 december 2022 kl. 15:15:23Enligt Filmstaden verkar denna film ha gått bio bio i snart ett år, när ska den släppas på DVD egentligen?  ???
Bamse och vulkanön har funnits länge som digital hyr- och köpfilm på bl.a. SF Anytime, Apple iTunes, Viaplays butik, Rakuten TV och Blockbuster - men fortfarande hittar jag inga spår av någon DVD-release, så tyvärr misstänker jag att filmen inte kommer att släppas alls på DVD/Blu-Ray utan bara digitalt. :(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 december 2022 kl. 15:28:13Bamse och vulkanön har funnits länge som digital hyr- och köpfilm på bl.a. SF Anytime, Apple iTunes, Viaplays butik, Rakuten TV och Blockbuster - men fortfarande hittar jag inga spår av någon DVD-release, så tyvärr misstänker jag att filmen inte kommer att släppas alls på DVD/Blu-Ray utan bara digitalt. :(

Då är nog min enda utvägen att se filmen på en streamingstjänst, undrar var man kan streama den...? (kanske någon streamingstjänst med svenska filmer eller någonting sånt)

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 december 2022 kl. 16:44:55Då är nog min enda utvägen att se filmen på en streamingstjänst, undrar var man kan streama den...? (kanske någon streamingstjänst med svenska filmer eller någonting sånt)
Daniel ger ju flera exempel på streamingtjänster där den finns som digital hyr- och köpfilm:
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 december 2022 kl. 15:28:13... SF Anytime, Apple iTunes, Viaplays butik, Rakuten TV och Blockbuster ...
Om det inte räcker med ovanstående förslag kan du hitta fler på playpilot.com eller justwatch.com.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 december 2022 kl. 17:49:53Daniel ger ju flera exempel på streamingtjänster där den finns som digital hyr- och köpfilm:Om det inte räcker med ovanstående förslag kan du hitta fler på playpilot.com eller justwatch.com.

Det låter inte som streamingstjänster i mina ögon/öron, när jag tänker på streamingstjänster så tänker jag på typ Netflix, Disney+, osv.

Disney+ streamar dock endast filmer och serier från Disney (inkl. Pixar & Mupparna), Lucas, Marvels och Fox. (eventuellt kan det också finnas specifika streamingstjänster för DreamWorks, Warner Bros, Universal, osv. har för mig att jag någon gång fick svar på vad dessa heter i en tråd på forumet, men jag minns tyvärr inte vilken)

Detta är hursomhelst ovidkommande, då jag undrar om det kan finnas någon specifik streamingstjänst för svenska produktioner? (det vill säga, utöver SVT Play)

Jag tror att det kanske finns någon liten möjlighet att filmen kanske visas på SVT Barn i framtiden, men det lär nog dröja ett bra tag tills dess...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 december 2022 kl. 18:19:13Detta är hursomhelst ovidkommande, då jag undrar om det kan finnas någon specifik streamingstjänst för svenska produktioner? (det vill säga, utöver SVT Play)
Varför går du inte in på playpilot.com eller justwatch.com så kanske du hittar någon streamingtjänst där som inte bara är en streamingtjänst utan dessutom låter som en streamingtjänst i dina öron? ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 december 2022 kl. 18:19:13Det låter inte som streamingstjänster i mina ögon/öron, när jag tänker på streamingstjänster så tänker jag på typ Netflix, Disney+, osv.
Bamse och vulkanön finns faktiskt på Tele2 Play (d.v.s. f.d. Comhem Play), och det är ren streaming:
https://tv.tele2play.se/open/vod/MV016542020000

I övrigt verkar det bara vara Video on Demand-tjänster - d.v.s. digital hyr- och köpfilm där man betalar för varje enskild film.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 december 2022 kl. 18:34:40Varför går du inte in på playpilot.com eller justwatch.com så kanske du hittar någon streamingtjänst där som inte bara är en streamingtjänst utan dessutom låter som en streamingtjänst i dina öron? ;)
Personligen tycker jag faktiskt inte att tjänster för Video on Demand verkligen kan klassas som streamingtjänster, då jag i begreppet streamingtjänster läser in abonnemangstjänster.

Viaplay är ju förvisso både en streamingtjänst och en Video on Demand-tjänst, men i just det här fallet är det alltså butiksdelen som åsyftas och inte streamingdelen...