Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skräckfilmer

Startat av moviefan, 6 augusti 2016 kl. 20:03:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Adam

Mina favoriter bland skräckisar ska nog vara Psycho, Hajen, The Shining, första Terror på Elm Street, samt The Lighthouse.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

gstone

Citat från: Adam skrivet 26 juni 2022 kl. 01:42:18
Mina favoriter bland skräckisar ska nog vara Psycho, Hajen, The Shining, första Terror på Elm Street, samt The Lighthouse.

The Shining är jättebra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Såg Halloween H20 i kväll, rätt bra faktiskt.   ;)

moviefan

Har nu sett Winnie The Pooh Blood And Honey, den var hyffsat bra. hade en del råa scener.  

MOA

Citat från: moviefan skrivet  1 juni 2023 kl. 18:53:08Har nu sett Winnie The Pooh Blood And Honey, den var hyffsat bra. hade en del råa scener. 
Den e så dålig

Anders M Olsson

Trots att jag inte brukar se på skräckfilmer finns det ändå en film som jag har sett ganska nyligen och verkligen kan rekommendera; Last Night in Soho.

Jag blev speciellt fascinerad av att den till största delen är gjord med traditionell teknik, filmad i 35mm och inte överlastad med digitala specialeffekter.

Man klädde om tre hela gator i London så att de skulle se ut som på 1960-talet. Förbipasserande lär ha stått och gapat och kliat sig i huvudet! :)

Spegeleffekterna är verkligen läckra, liksom ett dansnummer där de två tjejerna i huvudrollerna byter plats flera gånger. Det är gjort med finurlig kamerateknik och koreografi, inte med digitala specialeffekter.

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 juni 2023 kl. 11:37:50Trots att jag inte brukar se på skräckfilmer finns det ändå en film som jag har sett ganska nyligen och verkligen kan rekommendera; Last Night in Soho.

Jag blev speciellt fascinerad av att den till största delen är gjord med traditionell teknik, filmad i 35mm och inte överlastad med digitala specialeffekter.

Man klädde om tre hela gator i London så att de skulle se ut som på 1960-talet. Förbipasserande lär ha stått och gapat och kliat sig i huvudet! :)

Spegeleffekterna är verkligen läckra, liksom ett dansnummer där de två tjejerna i huvudrollerna byter plats flera gånger. Det är gjort med finurlig kamerateknik och koreografi, inte med digitala specialeffekter.
Jag instämmer! Fantastisk film!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 juni 2023 kl. 11:37:50Trots att jag inte brukar se på skräckfilmer finns det ändå en film som jag har sett ganska nyligen och verkligen kan rekommendera; Last Night in Soho.
Tack för tipset. Den filmen har jag faktiskt inte sett (trots att jag ser väldigt mycket...), men jag har köpt den nu från CDON; så får jag ge den en chans när den kommer. :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2023 kl. 20:36:34Tack för tipset. Den filmen har jag faktiskt inte sett (trots att jag ser väldigt mycket...), men jag har köpt den nu från CDON; så får jag ge den en chans när den kommer. :)
Om du har kvar abonnemanget på Sky Showtime kan du även se den där.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 juni 2023 kl. 12:53:11Om du har kvar abonnemanget på Sky Showtime kan du även se den där.
Intressant, det hade jag helt missat. Jag har kvar abonnemanget och det fungerar i mobilappen, men av någon märklig anledning inte på webbsidan - där får jag bara "Ett fel har inträffat"... ???

Men nu klarar man sig ju i och för sig med appen, då man kan casta till Chromecast.

Och så länge introduktionserbjudandet på halva priset "livet ut" fortfarande gäller, så kommer jag förstås inte att säga upp abonnemanget...

gstone

Det kommer en Beetlejuice: 2 nästa år  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Det ska komma en svensk skräckfilm som heter Karusell, den är gjord av samma bolag som gjort  Feed.  

moviefan


Här är trailern till nya svenska skräckisen Karusell.  ;)

Simon Axelsson

I början av nästa vecka får jag hem vad jag anser är årets bästa skräckfilm på Blu-Ray: Scream VI
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats