Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Serier från Disneydags och A Disney Afternoon på Disney+

Startat av Disneyfantasten, 2 juli 2020 kl. 17:12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 juli 2020 kl. 17:48:57
När det gäller Disney+ så undrar jag om dom kommer släppa luftens hjältar dom första 4 avsnitten i sin original format som film med dom svenska sångerna i filmen? Jag kollade på youtube och dom finns där, så jag undrar om nån av er har information om det här. Jag har ingen koll det här, det är därför jag frågar er.
Filmen dubbades aldrig på svenska vi har bara fått avsnitten men sången Varje litet hjärta dubbades för en cd-skiva med andra Disneydags låtar

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2020 kl. 18:09:18
Filmen dubbades aldrig på svenska vi har bara fått avsnitten men sången Varje litet hjärta dubbades för en cd-skiva med andra Disneydags låtar

Om det inte var en massa längre scener m.m. hade man kanske kunnat puzzla ihop en egen version...

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2020 kl. 18:09:18
Filmen dubbades aldrig på svenska vi har bara fått avsnitten men sången Varje litet hjärta dubbades för en cd-skiva med andra Disneydags låtar
Wow, det var verkligen synd att hela filmen inte dubbades till svenska och att vi bara fick det som dom gjorde i USA vilket var att klippa filmen in till 4 avsnitt.

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 juli 2020 kl. 18:33:32
Wow, det var verkligen synd att hela filmen inte dubbades till svenska och att vi bara fick det som dom gjorde i USA vilket var att klippa filmen in till 4 avsnitt.

Det är riktigt trist.

Steffan Rudvall

Jag tror nog det var så att filmversionen kan ha varit en pilot

Goliat


Scoobydoofan1

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 14 juli 2020 kl. 19:41:16
Bra fråga, är över en timme.
Med tanken på att Disney+ kommer hit tror ni att dom kommer dubba dom saknade scenerna och klippa ihop avsnitten tillbaka till film versionen?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 juli 2020 kl. 10:06:17
Med tanken på att Disney+ kommer hit tror ni att dom kommer dubba dom saknade scenerna och klippa ihop avsnitten tillbaka till film versionen?
Fast filmversionen finns inte på Disney Plus i USA så hur skulle den komma till Sverige?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 juli 2020 kl. 17:48:57
När det gäller Disney+ så undrar jag om dom kommer släppa luftens hjältar dom första 4 avsnitten i sin original format som film med dom svenska sångerna i filmen? Jag kollade på youtube och dom finns där, så jag undrar om nån av er har information om det här. Jag har ingen koll det här, det är därför jag frågar er.
I skrivande stund finns inte pilotfilmen av Luftens hjältar i dess ursprungliga form på Disney+, utan "bara" de vanliga fyra delarna av Plunder & Lightning. Personligen ser jag det som osannolikt att den kommer att komma, åtminstone i första taget, men man ska väl aldrig säga aldrig...

Just nu finns i alla fall inga filmer eller serier på Disney+ i mer än en version/variant, oavsett vad det handlar om, och det här faller ju in i den kategorin (då merparten trots allt är samma som i den uppdelade formen, även fast några scener och repliker klippts bort).

Som exempel finns det ju två versioner av avsnittet Double Darkwings av Darkwing Duck, då ett par scener gjordes om något halvår efter den amerikanska urpremiären; men precis som på de amerikanska DVD-utgåvorna är det tyvärr bara den nyare omgjorda versionen som finns på Disney+. :(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2020 kl. 10:50:27
I skrivande stund finns inte pilotfilmen av Luftens hjältar i dess ursprungliga form på Disney+, utan "bara" de vanliga fyra delarna av Plunder & Lightning. Personligen ser jag det som osannolikt att den kommer att komma, åtminstone i första taget, men man ska väl aldrig säga aldrig...

Just nu finns i alla fall inga filmer eller serier på Disney+ i mer än en version/variant, oavsett vad det handlar om, och det här faller ju in i den kategorin (då merparten trots allt är samma som i den uppdelade formen, även fast några scener och repliker klippts bort).

Som exempel finns det ju två versioner av avsnittet Double Darkwings av Darkwing Duck, då ett par scener gjordes om något halvår efter den amerikanska urpremiären; men precis som på de amerikanska DVD-utgåvorna är det tyvärr bara den nyare omgjorda versionen som finns på Disney+. :(
Förstår inte vad det är Disney håller på med, dom säger att dom ska släppa alla sina serier och filmer i original format med alla scener och så gör dom så här? Helt oklokt i min åsikt. Dom måste ju göra dom avsnitten till orginal filmen igen, det kan bara inte fungera med att dom släpper det oklippt med don få scener och sånger borttagna ur serien. Undrar hur mycket mer dom döljer med bort klippta scener.

Adam Larsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 juli 2020 kl. 13:33:20
Förstår inte vad det är Disney håller på med, dom säger att dom ska släppa alla sina serier och filmer i original format med alla scener och så gör dom så här? Helt oklokt i min åsikt. Dom måste ju göra dom avsnitten till orginal filmen igen, det kan bara inte fungera med att dom släpper det oklippt med don få scener och sånger borttagna ur serien. Undrar hur mycket mer dom döljer med bort klippta scener.
kan de inte lägga ut filmen i avsnitt alltså att det är orginal filmen intakt fast den är i avsnitt

Scoobydoofan1

Citat från: Adam Larsson skrivet 15 juli 2020 kl. 13:36:08
kan de inte lägga ut filmen i avsnitt alltså att det är orginal filmen intakt fast den är i avsnitt
Dom har gjort det i dvd utgåvan i Sverige, men avsnitten är inte i original format, utan det är den klippta versionen för att alla 4 avsnitt i original format är en film.  Från vad jag vet och vad Daniel har sagt så har inte dom saknade scenerna blivit dubbat till svenska vilket är synd, frågan är bara om dom kommer dubba dom saknade scenerna med samma röstskådespelare och sätta tillbaka dom saknade scenerna så att det blir en långfilm igen.

Adam Larsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 juli 2020 kl. 13:37:31
Dom har gjort det i dvd utgåvan i Sverige, men avsnitten är inte i original format, utan det är den klippta versionen för att alla 4 avsnitt i original format är en film.
jag menar att man tar originalfilmen utan att ta bort några scener eller sånger delar upp den i fyra bitar och visar den som avsnitt på Disney Plus

E

Vet inte om jag frågat detta innan men finns Vårkul med Ru och Boken om Puh med svenskt tal på tjänsten

Scoobydoofan1

Citat från: Adam Larsson skrivet 15 juli 2020 kl. 13:39:16
jag menar att man tar originalfilmen utan att ta bort några scener eller sånger delar upp den i fyra bitar och visar den som avsnitt på Disney Plus
Problemet är dom scenerna inte finns på svenska, det finns en Disneydags cd utgåva med låter from Disneydags, det finns 2 från luftens hjältar, en av låtarna heter "varje litet hjärta" den skulle vara i original filmen men den blev utklippt ur filmen och är inte inkluderad i avsnitten.