Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneyfilmer på Blu-ray

Startat av Varsågod, 12 juli 2011 kl. 12:41:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Senaste filmen jag köpte på bluray är Askungen och Alice i Underlandet. Kommer skaffa Kogänget och Pocahontas.  ;)

Steffan Rudvall

Varför postar du inlägg om Disney blu-ray filmer i två olika ämnen?

moviefan

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2021 kl. 19:36:00
Varför postar du inlägg om Disney blu-ray filmer i två olika ämnen?

Tänkte att trådarna är om olika saker fast det gäller dvd och bluray, DH får väl slå ihop trådarna.

Disneyfantasten

Jag har en viktig sak att säga; för några veckor sedan så upptäckte jag att varken Elgiganten eller MediaMarkt längre har DVD & Bluray filmer, så nu kan jag alltså bara köpa filmer i livsmedels-affärerna och vad värre är; jag hittar inte de Bluray-filmer jag söker i affärerna! (hittar visserligen Själen och Raya och Den Sista Draken men dessa tänker jag vänta med tills priserna sänks och Luca kommer inte förräns i september och även denna kommer vara dyr första halvåret, dessa tre kanske kan vara lämpliga julklappar)

Simon Axelsson

#49
Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 11:56:14
Jag har en viktig sak att säga; för några veckor sedan så upptäckte jag att varken Elgiganten eller MediaMarkt längre har DVD & Bluray filmer, så nu kan jag alltså bara köpa filmer i livsmedels-affärerna och vad värre är; jag hittar inte de Bluray-filmer jag söker i affärerna! (hittar visserligen Själen och Raya och Den Sista Draken men dessa tänker jag vänta med tills priserna sänks och Luca kommer inte förräns i september och även denna kommer vara dyr första halvåret, dessa tre kanske kan vara lämpliga julklappar)

Jag var på MediaMarkt i förra veckan och då hade de minsann filmer på både DVD och Blu-Ray, så jag skulle nog säga att tillgängligheten skiljer sig från butik till butik i så fall. Vilka är det du söker för den delen?


För den delen undrar jag när man kan förvänta sig att Cruella, Black Widow och Jungle Cruise kommer finnas tillgängliga på Blu-Ray. De två sistnämnda är det ju dock inte alltför bråttom att införskaffa då det ju inte ens gått en månad sen nån utav dem släpptes, den allra sistnämnda gick ju upp på bio så sent som i onsdags, men Cruella kommer ju ingå i standardutbudet på Disney+ om mindre än en månad och än har vi, mig veterligen, inte hört ett ord om när den finns tillgänglig att köpa på Blu-Ray.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 11:56:14
Jag har en viktig sak att säga; för några veckor sedan så upptäckte jag att varken Elgiganten eller MediaMarkt längre har DVD & Bluray filmer, så nu kan jag alltså bara köpa filmer i livsmedels-affärerna och vad värre är; jag hittar inte de Bluray-filmer jag söker i affärerna! (hittar visserligen Själen och Raya och Den Sista Draken men dessa tänker jag vänta med tills priserna sänks och Luca kommer inte förräns i september och även denna kommer vara dyr första halvåret, dessa tre kanske kan vara lämpliga julklappar)
Jag vet att du inte gillar det men det bästa sättet för dig att hitta det du vill ha är att köpa online.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 11:56:14
Jag har en viktig sak att säga; för några veckor sedan så upptäckte jag att varken Elgiganten eller MediaMarkt längre har DVD & Bluray filmer, så nu kan jag alltså bara köpa filmer i livsmedels-affärerna och vad värre är; jag hittar inte de Bluray-filmer jag söker i affärerna! (hittar visserligen Själen och Raya och Den Sista Draken men dessa tänker jag vänta med tills priserna sänks och Luca kommer inte förräns i september och även denna kommer vara dyr första halvåret, dessa tre kanske kan vara lämpliga julklappar)
Vilka Elgiganten eller MediaMarkt butiker menar du?

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juli 2021 kl. 12:50:50
Jag var på MediaMarkt i förra veckan och då hade de minsann filmer på både DVD och Blu-Ray, så skulle nog säga att tillgängligheten skiljer sig från butik till butik i så fall. Vilka är det du söker för den delen?

Det är Lady och Lufsen (den tecknade såklart), Pocahontas, Dinosaurier, Kejsarens Nya Stil, Björnbröder, Bolt, Ett Småkryps Liv, Monsters Inc, Förtrollad, Tigers Film, Tingeling och Älvornas Hemlighet och Tingeling och Vingarnas Hemlighet!

(och som sagt Själen och Raya men dessa väntar jag med tills priserna sänks, så jag kanske kan lägga till dessa två plus Luca på min julklappslista)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 juli 2021 kl. 12:56:16
Vilka Elgiganten eller MediaMarkt butiker menar du?

Elgiganten som ligger nära Mobilia, samt Elgiganten och MediaMarkt i Svågertorp! (alla dessa ligger i Malmö)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 13:02:02

Elgiganten som ligger nära Mobilia, samt Elgiganten och MediaMarkt i Svågertorp! (alla dessa ligger i Malmö)
Elgiganten vid Mobilia har ju en gång med filmer och spel... Är de borta nu?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 juli 2021 kl. 13:05:48
Elgiganten vid Mobilia har ju en gång med filmer och spel... Är de borta nu?

Det verkar som att DVD & Bluray-hyllorna inte är kvar där tyvärr...  :(

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 13:09:40
Det verkar som att DVD & Bluray-hyllorna inte är kvar där tyvärr...  :(
Det kan inte vara så att de har möblerat om?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 juli 2021 kl. 13:14:01
Det kan inte vara så att de har möblerat om?

Jag gick igenom hela affärerna och kollade...

Måste vara de där fördömda streamingstjänsterna som ställt till det...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 13:15:28
Jag gick igenom hela affärerna och kollade...

Måste vara de där fördömda streamingstjänsterna som ställt till det...
Det kan inte vara så att det tillfälligt är slut?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 juli 2021 kl. 13:24:41
Det kan inte vara så att det tillfälligt är slut?
Menar du seriöst att alla Elgiganten och MediaMarkt butiker i Malmö skulle få slut samtidigt?

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 13:15:28
Jag gick igenom hela affärerna och kollade...

Måste vara de där fördömda streamingstjänsterna som ställt till det...

Eller att allt färre personer köper dvd/blu-ray-filmer.