Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 februari 2023 kl. 09:46:07Jag skulle vilja gnälla på att dramat She Said inte tycks släppas på vare sig DVD eller Blu-Ray i Sverige och dessutom inte verkar ha något officiellt datum för hyrrelease! Den gick ju på bio för guds skull!
Jag håller med, det är skrämmande om distributörerna börjar hoppa över fysisk release till och med på biovisade storfilmer... :(

Men det var ju inte länge sedan filmen hade biopremiär, så det är kanske inte omöjligt att den kan släppas framöver...?

Det finns ingen utländsk Blu-Ray-utgåva som har svensk text, eller...?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2023 kl. 11:19:30Jag håller med, det är skrämmande om distributörerna börjar hoppa över fysisk release till och med på biovisade storfilmer... :(

Men det var ju inte länge sedan filmen hade biopremiär, så det är kanske inte omöjligt att den kan släppas framöver...?

Det finns ingen utländsk Blu-Ray-utgåva som har svensk text, eller...?
Det är kanske inte omöjligt, men när filmer från så sent som slutet av december redan har satta datum för Blu-Ray-release blir man lite orolig, särskilt när filmen i fråga inte ens har registrerade releasedatum hos stora hyr- och köptjänster. 

Jag har letat efter utländska utgåvor med svensk text utan framgång. 

 Förhoppningsvis ges den ut så småningom. Jag har hört av mig till Universal, men har inte fått något svar ännu. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson

Jag vill gnälla på Sara kulturhus det är så fult

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet  3 mars 2023 kl. 16:27:27Jag vill gnälla på Sara kulturhus det är så fult
Själv tycker jag det är ganska fint där. Däremot är teatersalong 2 (Västerbottensteaterns "hemmasalong") inte optimal, då jag stör mig på att det är ganska trångt mellan bänkraderna så att man inte kan sträcka ut benen - bygger man helt nytt i dagens läge, så borde man ha kunnat få till det bättre.

Och att de inte har ordnat bord och bänkar för att kunna hålla till vid pausfikat på teater, utan att nästan alla måste stå upp och fika, känns också ogenomtänkt.

Stadsbibliotekets nya lokaler i Sara Kulturhus känns däremot allt annat än lyckade, och där var det mycket bättre på det gamla stället - hur någon ens kan tänka tanken att göra de nya lokalerna hälften så stora som de gamla är bortom mitt förstånd... :(

Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av Sara Kulturhus? Har du gått runt överallt; inklusive alla sex teatersalongerna?

gstone

Jag vill gnälla på en massa saker mest dubb relaterat.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 mars 2023 kl. 20:26:31Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av Sara Kulturhus? Har du gått runt överallt; inklusive alla sex teatersalongerna?
Inte överallt men jag har varit på biblioteket och det var inte så mycket att hurra för. Jag kan inte något om arkitektur men själva byggnaden verkar på något sätt klumpig.

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 mars 2023 kl. 20:26:31Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av Sara Kulturhus? Har du gått runt överallt; inklusive alla sex teatersalongerna?
Har inte varit så mycket i Skellefteå men hälsade på en bekant nyligen och vi besökte Sara Kulturhus han visade mig det lite snabbt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 mars 2023 kl. 21:33:10Inte överallt men jag har varit på biblioteket och det var inte så mycket att hurra för. Jag kan inte något om arkitektur men själva byggnaden verkar på något sätt klumpig.
Nej, biblioteket är verkligen inte mycket att hurra för - de äldre lokalerna några kvarter bort var bättre.

Sara Kulturhus var väl framförallt välbehövligt för att få fler och större teatersalonger - före det fanns bara Västerbottensteaterns egna lilla scen och Nordanåteatern, och en 50 år gammal teatersalong räcker inte särskilt långt; som dessutom har en så liten scen att många större föreställningar var uteslutna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 februari 2023 kl. 16:05:42Det är kanske inte omöjligt, men när filmer från så sent som slutet av december redan har satta datum för Blu-Ray-release blir man lite orolig, särskilt när filmen i fråga inte ens har registrerade releasedatum hos stora hyr- och köptjänster.

Jag har letat efter utländska utgåvor med svensk text utan framgång.

 Förhoppningsvis ges den ut så småningom. Jag har hört av mig till Universal, men har inte fått något svar ännu.
Nu står det att She Said ska släppas som digital hyrfilm den 3 april i år; d.v.s. ett par veckor efter köpreleasen den 20 mars.

Men fortfarande inga spår av någon DVD- eller Blu-Ray-utgåva... Så det börjar helt klart se väldigt oroväckande ut. Hoppet är väl inte helt ute än, men om ingen DVD/Blu-Ray-utgåva har släppts eller åtminstone utannonserats innan den 3 april lär väl tyvärr det mesta tyda på att filmen inte kommer att släppas fysiskt i Norden. :(

Zebastian

#939
Bäst i test ska lämna SVT!

Lilla My

Citat från: Zebastian skrivet 24 mars 2023 kl. 18:36:02Bäst i test ska lämna SVT!
Det ska iaf inte sluta helt! Vilket är positivt.

Mathilda Gustafsson

Jag känner mig just nu väldigt dum och därför ska jag gnälla på att jag under hela mitt liv inte förstått att Sollefteå & Skellefteå är två olika orter :-[ 

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 mars 2023 kl. 20:17:36Jag känner mig just nu väldigt dum och därför ska jag gnälla på att jag under hela mitt liv inte förstått att Sollefteå & Skellefteå är två olika orter :-[
Det är ganska stor skillnad skulle jag våga påstå - plus då ett avstånd på sisådär 25 mil fågelvägen... ;)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2023 kl. 20:42:04Det är ganska stor skillnad skulle jag våga påstå - plus då ett avstånd på sisådär 25 mil fågelvägen... ;)
Jag skäms som sagt men jag har hela tiden trott att Skellefteå är så alla andra i Sverige uttalar medans lokalbor själva uttalar det som Sollefteå. Typ som att Umeå enligt vissa heter Ume.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 mars 2023 kl. 20:17:36Jag känner mig just nu väldigt dum och därför ska jag gnälla på att jag under hela mitt liv inte förstått att Sollefteå & Skellefteå är två olika orter :-[
Oj vilken otur,jag har under hela mitt liv vetat motsatsen